„Традиционен”, „масов” маркетинг - какво беше това?

 „Традиционен”, „масов” маркетинг - какво беше това?

Светът на маркетинга се промени.

Маркетолозите разполагат с повече канали от всякога, чрез които да разпространяват рекламните си послания. Много голяма част от тях обаче все още не се възползват от тези възможности по правилния начин.

„Мисля, че това, което хората искат, са брандирани преживявания”, сподели пред BusinessInsider Ан Мукерджи – старши вицепрезидент и маркетинг директор на Frito-Lay North America. Ръководената от нея фирма работи в областта на технологиите и потребителските промени. „Смятам, че дните на традиционния масов маркетинг приключиха”, казва тя.

Компаниите, особено тези, които промотират големи марки, не могат да разчитат на успех при  национална рекламна кампания, която се състои само от билбордове и телевизионни реклами. Трябва да стъпят на много платформи и да се свържат с хората. Маркетингът трябва да бъде проводник на мултиекранния свят, в който всички живеем. Хората свързват случващото се в телевизията със социалните мрежи и употребата им чрез мобилните устройства. Тази система се комбинира и с електронните билбордове. Създава се двупосочен разговор.

Една от основните тенденции в маркетинга, които навлизат и се налагат в цял свят, са временните магазини. Те са силен начин да се обвърже клиентът и рекламодателят да се заиграе с него.

Седемте стълба на дигиталния маркетинг

Същевременно компаниите се редят на опашка да грабнат потребителската идея. На жаргона на маркетинга в социалните медии това се нарича краудсорсинг. Във Facebook-обсебеното общество, всичко е свързано с да стимулираш тълпата да измисли и избере „следващото голямо нещо” –хитовият, свръхиновативен продукт, за който всеки бизнес мечтае.

Понякога се организират големи онлайн групи, последвани от гласуване онлайн. Една от най-големите марки чипс в света например – Lay’s, преди години обяви неустоимото предизвикателство към своите почитатели, като ги прикани да седнат и съставят оригинална, нова рецепта за чипс. Наградата за победителя бе посочена като 1 млн. долара или 1% от нетните продажби на компанията през 2013 г. Lay’s естествено не бе първият рекламодател, който прегръща краудсорсинга. 

"Социалната медия е най-силна, когато марката даде короната на потребителите по автентичен начин”, коментира Питър Мейдън, бранд консултант. 

„Има един капан, в който маркетолозите могат да попаднат”, предупреждава Мукерджи. „Хората винаги опитват да опростят нещата чрез създаване и следване на универсална формула, но това просто не е възможно. Всяка марка трябва да има различна стратегия, за да докаже, че е уникална”.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ