Как толерантната работна среда влияе върху развитието на бизнеса?
73% от българите споделят, че според техния опит и виждане в България толерантност и приемане на “различните хора” по-скоро липсва. Всеки втори пък посочва, че той или негов близък е бил обект на предразсъдъци по време на интервю за работа, а всеки трети е прикривал външен белег поради страх от неприемане. В същото време пазарът на труда продължава да бъде предизвикателен за бизнеса и работодателите изпитват трудности да попълнят свободните си позиции. От една страна има недостатъчен брой квалифицирани кандидати, от друга вероятно се губят ценни такива, които не се осмеляват да кандидатстват заради своите различия. По-рано тази година TELUS International Bulgaria направи интересно проучване чрез агенция Blue Point за най-често срещаните предразсъдъци към кандидатите за работа. Сред тях се открояват възраст, етническа и религиозна принадлежност, сексуална ориентация и семеен статус.
Проучването и кампанията “Бъди себе си”, която последва след него, предизвикаха сериозен интерес, от което изглежда, че темата вълнува все повече обществото ни. Всъщност, TELUS International наред с други компании от индустрията на BPO и IT пазара са работодателите, които са определяни като най-отворени към различните кандидати за работа у нас.
От компанията, която има над 100 отворени работни позиции на месец, споделят, че за кандидатите все по-често правят собствено проучване за толерантността на даден работодател преди да приемат оферта от него.
В момента в TELUS International Bulgaria работят над 3800 човека, като над една трета от тях са чужденци от над 50 националности на възраст 18-79 г. За едно толкова “шарено” общество, толерантността е от ключово значение. Въпреки установените практики в тази посока, компанията провежда анонимно проучване сред своите служители, за да установи тяхното възприятие. 98% посочват, че TELUS International Bulgaria е толерантна компания. Данните сочат още, че очакванията им по време на интервю са били потвърдени в последствие и като служители.
Предоставянето на свободата на служителите да бъдат себе си и да изразяват своята индивидуалност допринася за бизнес успехите на компанията. Когато служителите се чувстват добре на работното си място, те остават в компанията и търсят кариерно развитие, трупат задълбочени познания и са проактивни в предлагането на идеи и решения за бизнеса на клиентите, което от своя страна води до доволни партньори. Сред клиентите, които компанията обслужва в България, са едни от най-големите световни имена в технологичния сектор, финанси, туризъм и гейминг индустрията.
Стартирането на обществен диалог по важна тема не е новост за TELUS International Bulgaria. Теми, по които компанията активно работи от години са връщане на българите от чужбина, подпомогнати с пакет релокация на платформата “Мога там. Искам тук”, както и значението на първата работа за бъдещото кариерно развитие, насочена към младежи в ученическа и студентска възраст.
От TELUS International Bulgaria споделят, че приемането на работното място и толерантната работна среда остава важна тема за тях. Към инициативата им тази година се присъединиха и известни личности като Влади Ампов-Графа и Прея. Основно послание на кампанията е, че водещи трябва да бъдат единствено уменията и качествата. Затова заедно с известните лица в кампанията “Бъди себе си” се включва и Румяна Йотова, дългогодишен служител на TELUS International Bulgaria и изключителен професионалист на 78 години.
Повече за отворените позиции на компанията може да разберете тук: Bulgaria | TELUS International
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.