Топ мениджърите на България 2021: Николай Хаджидончев, изпълнителен директор на „ТЕВА Фарма“ ЕАД
“Мениджър на годината” е най-авторитетното бизнес състезание в страната, в което успехите на лидерите се оценяват по специална за конкурса методология. През 2020 година конкурсът надскочи обективните препятствия и разгърна още повече потенциала си. Създадохме документален филм посветен на финалистите в конкурса. Направихме аналогия между бизнеса и спорта и потърсихме онези качества, които правят от мениджъра и спортиста силни хора, достойни за отличие.
През 2021 година надградихме идейно проекта и заснехме филм, който представя финалистите през призмата на творческия дух и креативността. Заедно с участниците нарисувахме портрет на изкуството в бизнеса. Телевизионната премиера на филма ще се състои на 28 ноември от 16.00 часа по bTV.
„Мениджър“ стартира поредица, в която финалистите отговарят на важни за бизнес сектора, в който оперират въпроси. В следващите дни ще ви представим разговорите, които проведохме с всеки един от тях, а на 28 ноември от 16.00 часа по bTV ще имате възможността да се потопи изкуството на успеха. На финала България ще види и кой е новият Мениджър на годината.
Днес ви представяме още от десетте финалисти и топ мениджъри на България за 2021 г., Николай Хаджидончев, изпълнителен директор на „ТЕВА Фарма“ ЕАД
Фармацевтичният сектор също беше засегнат от пандемията
- Как се отрази кризата с корона вируса върху бизнеса ви? Отчетохте ли спад, задържане или скок на приходите?
- Секторът ни беше засегнат, дори в някои аспекти повече, отколкото това се наблюдаваше при други бизнеси. В началото на пандемията страховете на пациентите, напрежението, неизвестността рефлектираха върху продажбите на основни групи медикаменти, които намират приложение при профилактика и лечение на пациенти с ковид-инфекция, както и такива по лекарско предписание и без рецепта. Имахме колебания в търсенето, пикове в продажбите на определени медикаменти от тези групи, които на по-късен етап намаляха като обем продажби.
По отношение на препаратите, които са извън фокуса на тази инфекция, продажбите се развиваха според предварително заложените планове. Със сериозни усилия успяхме да адаптираме нашата логистика и производство към увеличеното търсене на определени медикаменти. Към настоящия момент мога да кажа, че успяхме много бързо да реагираме и в момента вече наблюдаваме планиран устойчив ръст в нивата на продажбите.
- Кое беше новото умение, което развихте по време на пандемията?
- Основните приоритети на ТЕВА бяха да запазим здравето на нашите служители и техните семейства, да осигурим непрекъсваемост на работните процеси и доставки на медикаменти за нашите пациенти. Това наложи въвеждането на дигитализацията и използването на дигитални решения в ежедневната работа. Нови умения, за които служителите трябваше да бъдат обучени и бързо да въведат в своята работа, в контактите с нашите клиенти и партньори.
Именно чрез дигиталните решения гарантирахме максимално здравето и безопасността на нашите служители и техните семейства, продължихме да произвеждаме и доставяме висококачествени генерични и иновативни медикаменти на ТЕВА и не прекъснахме контактите със своите клиенти и партньори. Моята оценка е, че се справихме изключително добре и благодаря на всички колеги за тяхната непрекъсната ангажираност и допълнителни усилия.
- Държавата повече пречи или помага за развитието на вашия бизнес?
- Нашият сектор е един от най-регулираните, ето защо държавата определя правилата и рамките, в които се развива той. Общото разбиране е, че държавата следва да бъде партньор на фармацевтичната индустрия, особено на генеричната, която гарантира широк достъп до медикаментозно лечение и оптимизиране на разходите на здравните фондове и държавните бюджети, свързани с доставка на медикаменти.
Българската държава невинаги успява да реагира адекватно на предизвикателствата, особено в ковид-пандемията. Понякога държавата налага свръхрегулации, не предлага адекватно финансиране в актуализирания бюджет на НЗОК за осигуряване на лекарствени средства за домашно лечение на болни с Covid, което създава предпоставка за изтегляне на медикаменти от пазара – тенденция, която наблюдаваме през последното десетилетие.
За съжаление тя продължава да е факт, особено под натиска на Механизма за възстановяване на разходите към НЗОК. Отделно от това се въвеждат допълнителни дейности, представени като „грижа за пациента“, финансирането на които често е за сметка на индустрията. Те допълнително задълбочават процеса по изтегляне и спиране на предлагането на медикаменти. Искрено се надявам, че това ще се промени. Считам, че е крайно време държавата да погледне на фармацевтичната индустрия, в частност генеричната, като на партньор и съмишленик, защото ние сме реалният фактор за намаляване на обществените и личните разходи за лечение на българските граждани.
………………..
Генерален спонсор на 14-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1.
Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на: Fibank, Johnnie Walker , Bulgaria Insurance , British American Tobacco Bulgaria, Volkswagen България, Метрореклама
Медийни партньори са: bTV, БТА, БНР, dir.bg, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.