Уволнен, а трябва препоръка!
Как се пише препоръка на уволнен служител?
Да освободиш служител от работа е стресираща и тежка задача. Много често обаче трудните моменти в казуса на точно този кадър в службата не свършват когато той излезе през вратата.
Случва се дори изгонените служители да имат нужда от препоръка. И колкото и да не им се иска, те са принудени да се обърнат към някой от колегите, който пък след това ще се допита до вас. А вие сте мениджърът. Как да реагирате в тази ситуация? Имайте предвид следните съвети:
1. Проверете информацията. Погледнете отново досието на бившия служител, преди да напишете какво и да е. Направете го, за да сте сигурни във фактите.
2. Бъдете кратки. Независимо дали пишете препоръката си в електронно писмо или са ви помолили да я направите по телефона, ограничете количеството от информация, което идва от вас. Това ще намали вероятността от евентуални твърдения в бъдеще, че сте заблудили следващия работодател.
3. Говорете конкретно и посочвайте само фактите. Изразявайте се стегнато. Намалете информацията, която е повод за субективни коментари като датата на назначаването и деня на освобождаването, размерът на заплащането и мястото на служителя в йерархията на вашата компания.
Източник: Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.