Кога шефовете се провалят

Кога шефовете се провалят

Пътят на лидера е изпълнен с препятствия. За да заслужиш титлата „лидер“, трябва да си готов да направиш множество жертви и да се отдадеш на идеята за непрекъснато личностно развитие и растеж.  

Въпреки това, повечето шефове, които по никакъв начин не заслужават да бъдат наричани лидери, не влагат нужните усилия и не се справят със своята роля.

Това са ръководителите, които не играят за отборната победа, а за личната. Шефовете, които гледат на работниците си като на зъбни колела, които просто задвижват машината, а не като на достойни колеги, които трябва да бъдат уважавани и ценени.   

Пълната липса на благодарност, признание и посока са в основата на недоволството и неудовлетвореността, които много хора изпитват на работното място. Една златна максима гласи: Служителите не напускат работата си, а своите мениджъри!

Това са 7 причини, заради които шефовете се провалят като лидери:

1. Не успяват да разпознаят и използват силните и слабите страни на служителите си

Ако не можете да разпознаете таланти и способности на своите служители, с изключение на описаните в тяхната биография квалификации и компетенции, не може да бъдете истински лидер. Хората имат нужда да знаят, че допринасят за успеха на компанията с нещо, което никой друг не може да предложи. Най-добрите лидери се възползват от близките отношения със своите служители, за да разберат техните най-силни страни и да разкрият пълния им потенциал.

2. Не споделят важна информация

Някои шефове имат склонността да пазят за себе си важна информация, която им дава власт над работната среда и хората в нея. Истината обаче е, че задушаващия контрол и микромениджмънт над служителите е най-бързия начин да изгубите тяхното доверие. Пълната противоположност на това са отговорните лидери, които споделят всички важни детайли за работата и опитват да бъдат възможно най-искрени и прозрачни с екипа си.

3. Не се интересуват от обратната връзка

Работили ли сте с шеф, който винаги е прав и има последната дума по всеки въпрос? Микромениджърите са известни с това, че предпочитат еднопосочната комуникация, или с други думи, те говорят, а вие изпълнявате. Техният отказ да приемат чуждите отзиви и мнения не им позволява да отговорят на нуждите и желанията на своите служители, а с това и да подобрят себе си и своя бизнес. Добрите лидери, от друга страна, са активни слушатели, които взимат под внимание казаното от своите служители и създават работна среда, която насърчава споделянето на идеи и предложения.

4. Не са достъпни

Като пълна противоположност на невидимия мениджър, който се крие зад затворени врати и говори със своите подчинени, само когато трябва да им възложи задача и да оцени техните резултати, добрите лидери винаги намират време(поне 15 минути на ден), за да се срещнат и да поговорят с членовете на своя екип, за да им покажат, че ценят труда и усилията, които те влагат в работата. 

5. Не обръщат внимание на позитивите

Микромениджърите се концентрират изцяло върху това, с което служителите не се справят и избягват да отделят внимание на нещата, които са направили добре.  Когато обръщате повече внимание на негативите, отколкото на позитивите, няма как да очаквате екипът ви да бъде мотивиран и ангажиран с работата.  

6. Не са експедитивни

Прекомерната бюрокрация, която е характерна за микромениджмънта, създава множество нива на одобрение и управление, които пречат на бързото и ефективното разрешаване на проблемите. Премахнете всички допълнителни стъпки и пречки, които излишно усложняват работния процес.

7.  Не насърчават екипната работа

Една от най-големите грешки на мениджърите е да насърчават служителите си да се конкурират на вътрешно ниво, един срещу друг. Този подход се налага със следенето на показатели, които акцентират на индивидуалното представяне, а не на екипната ефективност.

В работната среда, в която всеки е сам за себе си и оцеляват само най-силните, на хората се гледа като на лесно замени предмети, а не активи, в които да се инвестира. Както може да си представите, тази среда води до високи нива на стрес, прегаряне и депресивни състояния.  

Вместо това, опитайте да създадете офис култура, в която всеки отделен служител се чувства ценен и свободен да изразява своите мисли. От това ще спечелят не само служителите ви, но и самите вие.

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Типове поведение, които обезсмислят титлата „лидер“
Дания недоволства от избора на Тръмп на пратеник, подкрепящ американския суверенитет над Гренландия
На днешната дата, 23 декември. Рождениците днес
Президентът на Финландия пред Fox News: Остават най-трудните 5% до постигането на мирно споразумение за Украйна
Япония се готви да възобнови дейността на най-голямата атомна електроцентрала в света близо 15 години след Фукушима
Цитат на деня
Съдът възстанови възнаграждение на Мъск и той стана първият с богатство над 700 милиарда долара