Да сменим клишетата с реалност!

„Автентичност“ - - това е новата ключова дума в маркетинга. 

Добрата реклама в бъдеще ще е тази, която не изглежда фалшиво на хората; която успява да се докосне до тях с реални образи и истински истории, чрез реалистични гласове. По своята автентичност, тя ще се отличава от клишираната реклама - онлайн, телевизионна или друга, изпълнена с банални образи като щастливата вечеря на идеалното семейство, стереотипни роли на мъжа, жената, децата. Всичко реално изглеждащо и творческо ще бъде конкурентно в морето от екрани и съобщения. 

Това са част от изводите от организирано днес от екипа на списание "Мениджър" в ресторант "Космос" в София събитие за маркетинг под наслов "Brand New Marketing. Новите потребители. Новото съдържание. Новите мрежи"

Продължаваме да споделяме в рубриката за маркетинг на сайта ни интересните коментари на участниците с презентации на форума. Ето какво още разказа Петко Спасов, кинорежисьор в Push Pull Production.

...................

Имам две тези, които бих искал да изложа пред вас. Те са на локално ниво - отнасят се за тук, в България.

Потребителите се промениха. Те станаха много по-чувствителни и е много по-трудно някой да ги "излъже" чрез реклама. Или казано по друг начин, прекалено много са "залъгалките" в момента, които се предлагат от всякъде. И ако нашият продукт не е хубав, той е изпробван, изплют и смачкан. Това е в световен план. От тук - да се върнем към нас отново - трябва да бъдем малко по-убедителни. Трябва да сме малко по-искрени в това, което показваме в рекламата.

Без да искам да обидя никого, медийното пространство е изпълнено с неистински рекламни образи - по телевизията, в онлайн кампании или друго. Например клиширания образ на щастливото семейство, седнало за вечеря. Да показваме това не е ОK и хората го усещат. В реклама, създадена от Push Pull, успешно използвах хора, които показаха това, което са. Нямаше нито един, който да играе роля - те са си реални личности от българския живот. Заснехме ги. 

Молбата ми е: Нека всички заедно да спрем да правим клишето "Семейство"! Разбира се, то ще фигурира винаги в рекламите - всички имаме семейства, деца. Майки и бащи. Но нека спрем да правим това. И нека колкото се може да правим забавно-интелигентни реклами - те пак може да показват семейство. Или пък, ако наемаме известни лица, които ни рекламират, като певци, актьори, нека думите им изглеждат искрено изречени.  (примерът на Петко Спасов как дори и клишираните образи могат да бъдат интерпретирани свежо, вижте във видеото по-долу)

А ето и другата ми теза, накратно. В бъдеще скоростта ще се промени, по Едгар Алън По. Скоростта днес е нещо, което е тотално различно. Не знам как се случва, но след създаването на един проект и публикуването му, той става незабавно известен, на секундата някой го харесва или не сякаш само това е чакал от часове! Преди години създавах реклама и получавах обратната връзка след седмици. Сега веднага всеки узнава какво си сътворил. Това ни учи на първата теза - да бъдем по-искрени в рекламата. 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Експерт от Харвард за мита, който пречи на хората да бъдат щастливи
Денят в цифри
Ричард Брансън за двете най-важни думи, които всички успешни лидери казват
Почина и младата жена, която беше с 85 % изгаряния след взривовете в Елин Пелин
Франция арестува за шпионаж популярен руски шеф-готвач, издал се сам при престой в България
Тръмп предсказва заплаха от Трета световна война, ако Харис спечели изборите, връща се в града на стрелбата
Страните от Г-20 съгласни за промяна в облагане на свръхбогатите, но по-нататък
Астронавтите от капсулата „Starliner“ остават космически заложници, НАСА каза, че не знае кога ще може да ги върне