Печелим клиенти с отлично обслужване, отговорно ценообразуване и атрактивни локации

Печелим клиенти с отлично обслужване, отговорно ценообразуване и атрактивни локации

Печелим клиенти с отлично обслужване, отговорно ценообразуване и атрактивни локации

Интервю с Милош Ристич, изпълнителен директор на „КМБ България“, компанията, която представлява бранда Carrefour в страната

 

- Как две големи марки като „Карфур” и „Пикадили” се превръщат от конкуренти в партньори?
- Като партньори ние сме по-силни, по-конкурентни на пазара, предлагаме на нашите клиенти повече и по-добри възможности, и на нашите доставчици – една интегрирана логистична верига, която улеснява работата им. Заедно стъпваме на силна платформа за бъдещо развитие и растеж и прилагаме значителни операционни  оптимизации.
Покритието на търговските ни обекти не само е национално, с магазини във всички големи градове, но нашият многоформатен модел обслужва всички нужди на клиентите – от големите хипермаркети в най-оживените и модерни молове, през кварталните супермаркети и  удобните „Дейли“ магазини.
Ясна стратегия за новия джойнт венчър, като ключов фактор за ритейл сектора в България, са дейности, насочени към развитието на местната икономика, подкрепа на местните общности и лоялно партньорство за клиентите, производителите и доставчиците.
Такъв тип сливане ли е успешният модел в пазарна среда като българската?
- Сливанията на компании във всички сфери на икономиката са важна бизнес тенденция на световно ниво и българският пазар не е изключение. Това е печеливш модел и ние го демонстрираме на практика в ритейл сектора в България – бидейки първите, които осъществяват този позитивен тренд, създаваме повече възможности, като същевременно постигаме съществени оптимизации на разходите чрез преустройство на операциите ни. Убедени сме, също както и нашите клиенти и доставчици, че това е успешният път напред, с много потенциал.
- Опишете обхвата на вашето партньорство – общи доставчици, консолидирани дейности и т.н.?
- Интегрираме комплексен механизъм – от оперативни структури и системи до асортимент, ценообразуване, доставки и промоционални стратегии. Това е сложен, но необходим и важен етап, чието приключване ще доведе до още по-силни обединени позиции. Така постигаме по-големи икономии благодарение на нарасналия ни мащаб, увеличавайки пазарния си дял и ресурсната база, а интегрираните ни операции в логистиката, маркетинга, промоциите и пр. водят до спестяване на

разходи, като в същото време резултатите им са по-добри. Тези два елемента водят до ефективност, оптимизация на бизнеса и създават дори още повече позитиви за нашите клиенти – като способност да предлагаме по-голям и разнообразен асортимент от продукти, по-атрактивни промоционални оферти, повече и различни като формат търговски обекти, по-наситена маркетингова комуникация, чрез която да ги информираме. Задно с това увеличаваме покупателните си възможности спрямо производители и доставчици, които също така могат да се възползват и от интегрираната ни платформа за зареждане, като по този начин облекчат собствената си логистика и реализират икономии.
Какво ще вземете и използвате от философията и практиката на вашия бизнес партньор?
- И двете страни имаме много опит, идеи, доказана репутация, лоялна и непрекъснато нарастваща клиентска база… Новият ни джойнт венчър взема всичко това и го извежда на следващо ниво, правейки ни по-силни заедно – една интегрирана система, добре менажирана, адаптираща се към бързо променящите се бизнес условия, предоставяща много възможности за клиентите и икономическата среда и със значителен потенциал за развитие и растеж.  
- Бизнес „културата“ на двете компании еднаква или допълваща се една друга е?
- Споделяме общи ценности, цели, желание да създаваме още повече възможности за растеж, да се усъвършенстваме и винаги да предлагаме най-добрите услуги. Да продължаваме да сме на лидерски позиции в българския ритейл сектор. Вярваме, че на пазара цялата разлика това да се постигне или не идва от доверието на клиентите, което се печели с отлично качество на обслужването, отговорно ценообразуване и атрактивни локации на търговските обекти.
В същото време по много начини се допълваме – например с прилагането на многоформатната ни стратегия за видове магазини. Сега заедно имаме три типа обекти – „Карфур хипермаркет”, който е нашият основен формат, супермаркети с двата бранда и малките „Дейли“ магазини. Това е нашата стратегия – да сме навсякъде, където клиентите имат нужда от нас – и този допълващ се многоформатен модел ни позволява да го постигнем.   


- Споделяте ли и своите корпоративни социално-отговорни проекти?
- Да – и това е особено важно за нас. Ще продължим да развиваме корпоративните си социално-отговорни програми в подкрепа на местните общности, фокусирайки се върху кампании в подкрепа на нуждаещите се. В тази връзка партньорството ни с Българската хранителна банка вече се доказа като изключително успешно. С множество дарителски инициативи през миналата година не само успяхме да дадем по-голяма публичност на каузата на хранителната банка, но и да постигнем забележителни резултати. Например в момента 200 домакинства в пострадалата от наводнения община Мизия получават храна през зимните месеци, благодарение на съвместните ни кампании. Тъкмо такъв тип ангажираност с проблемите на местните общности е в сърцевината на нашата споделена философия, която ще продължаваме да следваме и прилагаме на практика.
Опишете успешното бизнес партньорство.
- Синергия, прилагане на успешни бизнес модели, които дават нови нива на видимост, сътрудничество и резултати, споделени ценности и визия за бъдещето.

Милош Ристич е изпълнителен директор на „КМБ България“, компанията, която представлява бранда Carrefour в страната. Роден е в Сърбия и има дългогодишен опит в търговията с бързооборотни стоки. Бил е старши вицепрезидент на Delhaise Europe за Сърбия, Босна и Херцеговина и Черна гора, а преди това – изпълнителен директор на Delta Maxi Serbia, впоследствие старши вицепрезидент на компанията. Доктор по бизнес администрация от Белградския университет, Сърбия. Специализирал е в London Business School, Harvard Business School и др. Автор на книгата „Стратегическо позициониране на ритейл компания“ и редица статии в областта на икономиката и мениджмънта.

 

А какво каза Таня Косева-Бошова, изпълнителният директор на „Пикадили” АД, може да видите в предишния текст в рубриката.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ