Потребителят с предприемачески идеи
Разбира се, че ще се сетите поне за трима ваши познати, които са дистрибутори в някоя мулти-левъл компания; а за някой съсед, който от 15-ина година има гаражно магазинче, работейки и някъде другаде? И това са само два от примерите, за които мога да се сетя в момента. В най-различни вариации сме свидетели на глобална тенденция и за щастие – България не изостава нито крачка от нея. Хората искат да имат повече и са готови да направят усилие, за да го получат това „ПОВЕЧЕ”. Какво обаче означава това за самата философия на потреблението оттук нататък – ето един въпрос, на който съм сигурен, че търсите възможни отговори!
Преди всичко – по-информирани потребители. За добро или не дотам, всеки вече е готов да преговаря за отстъпки, за схеми на изплащане, избягване на данъци и т.н. Готовността на даден бизнес да се изправи пред такъв потребител е основната предпоставка за бъдещето. Повечето хора вече сами ви подсказват, че търсят „далаверата”. На страниците на „Мениджър” не веднъж съм критикувал практиката на много търговци да правят промоции, които третират потребителите като търговски партьори. Новата „порода” потребители не променя позицията ми – средата за бизнес на всяко ниво всъщност има нужда от опростяване на офертите. Седмичните брошури със специални оферти на веригите магазини се превръщат в медия с нарастващо значение. Нещо повече – голяма част от последните страници на най-тиражните булевардни вестници са заети с извадки от тези брошури. Те стоят там, където преди гордо хабяха хартията нищо незначещите реклами на мобилните оператори.
Второ – потребители, които са готови да експериментират с някакъв тип бизнес. Не като основен източник на доходи, а за да увеличат разполагаемия си кеш; не като инвестиция, а като използване на наличния ресурс. Ето няколко примера, напълно приложими и в български условия:
www.parkingspots.com – свързва хората, които притежават под една или друга форма паркоместа с такива, които се нуждаят от тях за определен период от време. Базираната в Торонто компания дава възможност на собствениците да посочат своите оферти с местоположение и цена. Целта е ясна – по-малко пари за „сините зони”, „скобите” и „паяците”, които после потъват в някакъв бездънен общински бюджет.
https://www.airbnb.com – при бума на сделките с недвижими имоти много хора си купиха апартаменти, обзаведоха ги и сега се чудят как по някакъв начин да възвърнат инвестицията си. Наемът не ги устройва, защото цените паднаха, а и се страхуват от недобросъвестни наематели. За сметка на това много агенции (за недвижими имоти и туристически) предлагат възможността някой да отседне в жилището ви за един или два дни – защо да губите тези пари?
https://www.oaklandmall.com – и една идея за бедстващите молове и търговски центрове с преобладаващо празни магазини с табелки “OPENINIG SOON” – сергии и изобщо търговски площи под наем на поносими цени. Американците са направили 12 сергии на цена от около 300 долара за уикенд – приятно ниска сума за техния стандарт. Сигурен съм, че ако молърите срещнат бабите от преките на „Славейков” може да се снабдят с доста organic & hand-made неща.
https://www.raumobil.de – новите цени на горивата, които доказват, че дизелът всъщност се произвежда от италианските модни скъпчии Diesel, а бензинът спокойно може да се маркетира като Ив Сен Бензин прави последното предложение отлична оферта – от дълги години в Германия хората се организират да пътуват заедно в една кола – до офиса или извън града – няма значение – важното е високите цени на горивата да са споделени.
Приятно предприемачество!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.