Кафе със зехтин? Starbucks пробва нова комбинация в Италия

Кафе със зехтин? Starbucks пробва нова комбинация в Италия

Най-голямата верига кафенета в света Starbucks обяви, че ще пусне на пазара в Италия кафе напитки със зехтин.

„Неочакваният, кадифен, маслен вкус на зехтина... подобрява кафето и остава прекрасен вкус на небцето“, казва главният изпълнителен директор на компанията Хауърд Шулц.

Starbucks, подобно на множество големи американски вериги от сектора на храните и напитките, изпитва затруднения да се наложи на италианския пазар, който е известен със наличието на множество независими и често семейни кафенета.

В момента Starbucks има около 20 заведения в страната.

„Сега ще има хора, които казват: „Зехтин в кафето?“ Но доказателството е в чашата“, посочва Шулц на уебсайта на компанията.

„За повече от 40 години не мога да си спомня момент във времето, в който да съм бил по-развълнуван, по-ентусиазиран“, добави той.

Фирмата планира да представи тази селекция от топли и студени напитки в магазините в Южна Калифорния в САЩ тази пролет. По-късно през годината те ще бъдат пуснати на пазарите в Обединеното кралство, Близкия изток и Япония.

Гамата Oleato включва ледено еспресо и лате със зехтин, „приготвено на пара с овесено мляко“. Компанията ще предлага и студено кафе, в което „копринена инфузия от зехтин екстра върджин „Partanna“ се комбинира със сладка пяна с вкус на ванилия.

Зехтинът е ключова част от средиземноморската диета, свързана със страни като Италия, Гърция и Испания.

Ползите му за здравето могат отчасти да се отдадат на мононенаситени мастни киселини, които съдържат витамини и минерали, както и на полифенолите, които са микроелементи, извлечени от маслините.

Фразата „пийте зехтин“ се превърна в тренд в социалната мрежа TikTok миналата година, като поддръжниците на идеята казаха, че зехтинът има противовъзпалителни свойства.

Някои италианци призоваха за бойкот на Starbucks, когато компанията обяви плановете си да отвори първото си заведение в страната през 2018 г.

По това време  Шулц каза: „Ние не идваме да учим италианците как да правят кафе. Идваме тук със смирение и уважение, за да покажем какво сме научили“.

Миналата година новината, че Domino's Pizza напуска Италия, беше отпразнувана от някои потребители на социалните медии. Гигантът за бързо хранене се бореше да спечели клиенти в родното място на пицата, откакто навлезе на пазара през 2015 г.

Той беше изправен пред все по-ожесточена конкуренция по време на пандемията, тъй като местните ресторанти се регистрираха в платформи за доставка на храна като Deliveroo и Just Eat.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ