Джорджо Армани има план кой ще наследи бизнес империята му

Джорджо Армани има план кой ще наследи бизнес империята му

Джорджо Армани има план кой ще наследи бизнес империята му

Джорджо Армани винаги е държал здраво кормилото на фирмата, която е основал, а вниманието на краля на италианската мода към детайлите се простира до ясни правила дори за това как трябва да се управлява след смъртта му, съобщи Ройтерс.

89-годишният Армани остава главен изпълнителен директор и на практика единствен акционер в бизнеса, който създаде с покойния си партньор Серджо Галеоти през 70-те години на миналия век. Компанията имаше оборот от 2,35 милиарда евро (2,5 милиарда долара) миналата година.

Тъй като няма деца, на които да го предаде, имаше спекулации за дългосрочното бъдеще на империята на Армани и дали в една индустрия, доминирана от луксозни конгломерати, тя ще успее да запази независимостта, която той цени.

Но неизвестен досега документ от 2016 г., държан от нотариус в Милано и прегледан от Ройтерс, определя бъдещите принципи на управление за онези, които наследят групата, докато друг детайлизира въпроси, включително защита на работните места във фирмата.

Първият документ обяснява как неговите наследници трябва да подходят към потенциално листване на фондовия пазар - макар и не преди пет години след смъртта му - и всяка потенциална дейност по сливания и придобивания.

Що се отнася до самия външен вид на Армани, документът ги ангажира с „търсене на основен, модерен, елегантен и ненатрапчив стил с внимание към детайла и възможност за носене“.

Документът е продукт на извънредна среща, която Армани свика през 2016 г., за да приеме нов правилник за групата, който ще влезе в сила след неговата смърт.

Планът за наследяване

Очаква се наследниците на Армани да включват сестра му, трима други членове на семейството, работещи в бизнеса, дългогодишния сътрудник Панталео Дел'Орко и благотворителна фондация.

Уставът разделя акционерния капитал на компанията на шест категории с различни права на глас и правомощия и беше изменен през септември, за да създаде някои без право на глас.

Групата "Армани",(Armani)  която, както и изпълнителният директор, също представлява членовете на семейството, споменати в документа, отказа да коментира документа или неговото съдържание.

От документа не става ясно как ще бъдат разпределени различните пакети акции, но експертите по корпоративно управление казват, че насоките трябва да осигурят относително плавен преход, като дадат централна роля на борда.

„Това е организация, която намалява възможностите за разногласия между наследниците“, каза пред Ройтерс Гуидо Корбета, професор по корпоративна стратегия в миланския университет „Бокони“.

Армани има по-малка сестра Розана, две племенници Силвана и Роберта, както и племенник Андреа Камерана. Dell'Orco също се счита за част от семейството. Всички в момента са членове на борда и, с изключение на Розана, всички работят за групата Армани.

Силвана и Дел'Орко са ръководители на дизайна, работещи в тясно сътрудничество от десетилетия с Армани, който ги нарича свои "лейтенанти на стила".

Уставът от 2016 г. определя процеса за това как бордът ще назначава бъдещи директори за женски и мъжки стил в компания, известна с класическото си шиене.

Роберта е ръководител на отдела за развлечения и VIP връзки, докато Камерана е управляващ директор по устойчивост.

Други модни групи, включително LVMH, най-ценната луксозна компания в Европа, също имат проблеми с наследяването, като петте деца на главния изпълнителен директор и председател на LVMH Бернар Арно имат ключови управленски роли в марките в империята.

Армани също така създаде фондация през 2016 г., която в момента има малък символичен дял, но е предназначена да играе ключова роля в защитата на бизнеса, който той създаде със Серджо Галеоти, преди да продължи сам, когато партньорът му почина през 1985 г.

Целта му е да реинвестира капитал за благотворителни каузи и да запази трайното влияние на Армани върху групата.

Уставът на фондацията, който също беше видян от Ройтерс, призовава тя да управлява дяловото участие с цел създаване на стойност, поддържане на нивата на заетост и преследване на ценностите на компанията. Групата Armani има почти 9000 служители.

Подредбата има ехо от тази, възприета от основателя на Rolex Ханс Уилсдорф, който остави марката на фондация през 1960 г., която все още притежава производителя на луксозни часовници.

Армани винаги е защитавал независимостта на фирмата си и е изключвал възможността за сливане, особено с френските групи, които погълнаха италиански марки като Gucci, сега собственост на Kering (PRTP.PA).

Уставът на групата включва "предпазлив подход към придобиванията, насочени единствено към развиване на умения, които не съществуват вътрешно от гледна точка на пазара, продукта или канала".

Уставът  също така предвижда разпределяне на 50% от нетната печалба между акционерите.

Всяко евентуално листване на фондовия пазар изисква положителния вот на мнозинството от директорите "след петата година след влизането в сила на този устав".

Групата Armani отказа да коментира евентуално листване в средносрочен план.

„Основаващите принципи показват желанието на Армани да предаде и разшири идеята си за компания, за бизнес, има желание за вечност“, каза професор Корбета от Bocconi.

Въпреки щателното му планиране, дали целите на Армани ще го надживеят, в крайна сметка ще бъде извън неговия контрол.

„Те (правилата) биха могли малко да ограничат компанията и да станат несъвместими с драстични промени на пазара“, добавя проф. Гуидо  Корбета.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ