Проучване: Телефонът ни прави по-малко продуктивни

Проучване: Телефонът ни прави по-малко продуктивни

Ново проучване потвърждава, че звукът от входящо съобщение или телефонно обаждане ни направи по-малко продуктивни, съобщава Harvard Business Review.

Проучването е проведено от изследователи на университета на Флорида в САЩ. То е показало, че хората имат значително по-лошо представяне по време на изпълнение на умствена задача, ако телефонът им издаде звук за съобщение или позвъни.

Учени са доказали това в експеримент от две части. В първата участници били помолени да направят упражение, в което натискат бутон всеки път, щом видят число, различно от 3 на екрана. Във втората част на експеримента изследователите пращали съобщения и се обаждали на някои от участниците, за да проверят как ще се представят хората в изпълнението на задачата докато са разсейвани с телефонни сигнали. (Участниците предоставили телефонните си номера в началото на проучването).

Резултатите показват, че тези, които са получили обаждане по време на втората част на експеримента, но не са вдигнали телефоните си, са направили 28% повече грешки в изпълнението на задачата, спрямо в първата част. Междувременно онези, на които било пратено съобщение, но не погледнали телефоните си, направили 23% повече грешки. (Другите, които не получили никакви телефонни съобщения или обаждания, направили 7% повече грешки, което изследователите отчитат като умора от еднообразната задача.)

Учените допълват, че дори само да държим телефона си наблизо и да не го докосваме може да ни разсейва и да се сравни с въздействието от писане на съобщения и говорене.

Те не посочват защо точно когато чуем звъна на телефона продуктивността ни намалява, но е възможно виновникът за това да е блуждаещият ум. Вместо да се съсредоточим върху поставената задача, се чудим кой се опитва да се свърже с вас. Друга възможна причина е създаването на мисъл за нещо предстоящо, т.е. да помислим, че трябва да направим нещо (да върнем съобщението или обаждането) в бъдеще. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ