10 предимства на вътрешния маркетинг

10 предимства на вътрешния маркетинг

Маркетингът е едно от най-големите предизвикателства за много фирми и аутсорсингът често води до разочарование и главоболия. Намирането на правилната маркетингова фирма, с която да работите, може да бъде скъп процес. Да не говорим за времето и усилията, необходими за привеждането на нова маркетингова фирма в крак с вашата компания. В края на краищата, въвеждането на вътрешен маркетинг ви дава пълен контрол върху вашето послание и процеса на разпространение на това съобщение до света.

Ползите от използването на вътрешен маркетинг за вашата марка 

Едно от най-добрите предимства на вътрешното настаняване е, че то ви дава пълен корпоративен контрол върху маркетинговия процес от А до Я, но това не е единствената причина, поради която бихте могли да обмислите използването на този подход. Някои от другите предимства, свързани с вътрешното управление на вашите маркетингови усилия, включват следното:

  • Съответствие на марката. Когато аутсорсвате маркетинга, вие се доверявате на други екипи с посланието на вашата марка. Обикновено тези екипи работят с няколко марки и трябва да управляват съответствието на марката в маркетинговите кампании за всяка от тях. Членовете на тези екипи могат периодично да смесват вашето съобщение, което може да доведе до проблеми с доверието на клиента. In-housing ви дава пълен контрол върху гласа, посланието и маркетинга на вашата марка.
  • Ефикасност. Маркетинговите фирми обикновено работят с няколко компании. Така че не разполагате с цялото работно време на екипа, който работи върху вашите маркетингови кампании. Въвеждането на вашите марки вътрешно осигурява на вашите маркетингови усилия вниманието на пълен работен ден, от което се нуждаят, за да процъфтяват и да станат по-ефективни.
  • По-добро управление на очакванията. Ако вашите маркетингови усилия са точни, новите клиенти знаят какво да очакват. Това означава, че очакванията на клиента ви са управляеми. 

Всичко по-горе в крайна сметка води до подобрено приемане на марка, продукт или франчайзополучател, което води до по-добри приходи за вашата компания.

Съвети за успешен вътрешен маркетинг 

  • Наемете правилния екип. От решаващо значение е да съберете най-добрия вътрешен маркетингов екип, който можете. Проведете няколко интервюта и обмислете всеки кандидат, преди да го добавите към вашия екип.
  • Съсредоточете се върху стратегиите за включване. Стратегиите за включване, които обикновено са най-ефективни,  се фокусират върху това потребителите да се включат във вашата фуния за продажби, обикновено чрез абонамент за имейл. След като клиентът се включи, вие изпращате редовни съобщения, за да го насочите по-дълбоко към вашата марка.
  • Направете го лично. Не мразите ли имейли, които започват с "Уважаеми клиенти…?" Е, вашите клиенти също го правят. Използвайте имена, изпращайте пожелания за честит рожден ден и полагайте допълнителни усилия, за да уведомите клиентите си, че ги поставяте на първо място. Персонализирането минава дълъг път.
  • Анализирайте ефективността си. Проверявайте редовно ефективността на вашите маркетингови кампании. Колкото повече правите, толкова повече ще научите какво работи, какво не и какви стратегии можете да използвате, за да подобрите маркетинговите си резултати.
  • Възползвайте се от технологията. Тази тема дори нямаше да е тема, ако не бяха технологичните иновации. Технологиите направиха няколко аспекта от живота по-достъпни и маркетингът не прави изключение. Възползвайте се от различните налични технологии, за да подобрите маркетинговата си ефективност.
  • Поискайте препоръки. Препоръките от уста на уста днес все още е толкова ефективен, колкото и преди. Не е срамно да поискате препоръки, за да се докоснете до този надежден поток от потенциални клиенти.
  • Поискайте отзиви. Днес клиентите разглеждат отзиви онлайн, преди да направят покупки повече от всякога. Поискайте рецензии, за да сте сигурни, че когато някой търси съвети за опита на клиентите с вас, ще намери положителни резултати.

Възползвайте се от технологията 

Правилната технология може да повиши ефективността на вашите онлайн рекламни кампании, особено ако маркетингът е станал част от операциите, управлявани от вашата компания. Можете дори да автоматизирате голяма част от маркетинговия процес, за да облекчите натоварването на вашия екип.

Все повече и повече компании преминават към вътрешни маркетингови стратегии поради всички предимства, които концепцията носи. 

Адам Чандлър, главен оперативен директор и съосновател на компанията за дигитален маркетинг Eulerity, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ