11 често срещани грешки в имейл маркетинга (и как да ги поправите)

11 често срещани грешки в имейл маркетинга (и как да ги поправите)

11 често срещани грешки в имейл маркетинга (и как да ги поправите)

Стартирането на програма за имейл маркетинг е едно от най-умните неща, които един бизнес може да направи. Повече от половината хора от планетата използват имейл, а 61% от потребителите предпочитат да чуват от марките по имейл. Ето 11 често срещани грешки в имейл маркетинга – пазете се от тях, за да извлечете пълната полза от имейла.

1. Несегментиране на бъдещата аудитория 

Най-ефективната стратегия за подобряване на резултатите от имейл е сегментирането на имейл списък. Това е според 78% от търговците. Има смисъл, ако помислите за собствената си входяща поща: не е ли по-вероятно да се ангажирате с имейл, който изглежда написан само за вас? Преди да изпратите друг имейл, анализирайте данните за клиентите и използвайте филтри като местоположение, пол и навици за пазаруване, за да сегментирате бъдещата аудитория.

2. Нетестване на имейли 

Изпращането на имейл, без да го тествате, е като да купите скъпа дреха, без да я пробвате – толкова много неща могат да се объркат. Едно изображение може да не се зареди правилно, една от връзките може да е повредена и много други възможни клопки. Малко неща са по-лоши от това да знаеш, че е направена грешка, която може да се избегне. Тествайте всеки имейл с вашия екип, за да се уверите, че нищо не е пропуснато.

3. Да бъдете непоследователни

Непоследователността е една от най-големите причини хората да се провалят във всичко, не само в имейла. Има много истории за други собственици на бизнес, които печелят страхотни пари с имейлите си, но ето един ключов момент: те се появяват редовно във входящите кутии на клиентите си. Имейлът отнема време, за да работи, така че имайте дисциплина при създаването на последователен график. Това е единственият начин да изградите ангажираност.

4. Бомбардиране на хората с имейли

Постоянното изпращане на този списък по имейл е жизненоважно за изграждането на разбирателство, но последователността не трябва да бъде три пъти на ден. Потенциалните клиенти очевидно искат да чуят новини от даден бизнес, когато споделят своя имейл адрес. Все пак имайте предвид тяхното време и пространството, което заемате във входящите им кутии. Някои имейли са предназначени за всеки ден, но никога не изпращайте повече от един имейл на ден.

5. Използване на стар имейл списък

Запазването на имейл адреси на клиенти отпреди години е разбираемо – разрастването на имейл списък е предизвикателство. Данните от имейлите обаче намаляват със среден темп от 23% годишно, така че трябва редовно да преоценявате вашия списък. Запазването на адреси, които хората са спрели да проверяват преди месеци или дори години, се отразява на ефективността ви.

6. Непремахване на невалидни имейли

Много предприемачи нямат представа, че отпаданията влияят на цялата им имейл маркетинг кампания. Когато повече от 2% от имейлите се върнат обратно, вашата организация започва да изглежда като спамер за доставчиците на входяща поща. Поради това в резултат вашите имейли ще отидат в спам папката. Избягвайте това, като валидирате вашата база данни на тримесечие, за да помогнете на вашите имейли да стигнат до входящата кутия. 

7. Игнориране на оплаквания за спам

Някой докладвал ли е за вашия имейл като спам? Премахнете незабавно този човек от списъка си - той очевидно не иска да научава новини за вашия бизнес. Има големи шансове, че ако му/й изпратите имейл отново, ще получите ново оплакване. Това може да има драматично въздействие върху възможността за доставка на вашия имейл. Уверете се, че процентът на оплакванията ви за спам остава под 0,01%.

8. Изработване на имейли, които са твърде дълги

Писането на имейл до вашия списък е вълнуващо, нали? Входящата поща е чудесно място за връзка с потенциалните ви клиенти. Вие обаче не сте единствената компания, която се появява в нечия входяща кутия с молба за внимание. Внимавайте колко думи използвате и предавайте мислите си кратко. За задълбочени теми, вместо това напишете кратко резюме и връзка към статия.

9. Плашещо оформление

Да приемем, че вашият бюлетин е по-дълъг от типичните маркетингови имейли. Това е добре, стига да е ангажиращо. Освен че всеки ред е от значение, опитайте се да оформите съдържанието си по начин, който е лесен за прочитане. Използвайте интервали и изображения, за да разделите големи части от текст и да направите по-дългите имейли по-малко смущаващи.

10. Отсъствието на текст за визуализация

Понякога не заглавието кара някого да кликне върху дадена статия, а подзаглавието. Същото важи и за имейла. Ако темата ви не е достатъчно привлекателна, за да накара хората да кликнат, текстът за предварителен преглед може да направи имейла неустоим. Добавете малък текст към всеки имейл и също така тествайте емотикони в текста на предварителния имейл, за да видите как се отразява на степента на ангажираност.

11. Липсата на обратна връзка

Получаването на отговор от един от вашите абонати е злато за имейл маркетинга. Независимо дали пишат обратно, за да споделят отзиви или да зададат въпрос, това показва, че ги е грижа и искат да продължат да общуват с вас. Нещо повече, отговорите са добри за доставката на имейли, тъй като доставчиците на входяща поща ги възприемат като знак на доверие. Уверете се, че отговаряте на всички имейли. Игнорирането на съобщение от клиент има вълнообразни ефекти върху вашата марка.

Източник: Ливиу Танасе, основател и главен изпълнителен директор на ZeroBounce, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                   

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ