3 урока от успешни маркетингови кампании на Amazon Prime Day

3 урока от  успешни маркетингови кампании на Amazon Prime Day

3 урока от успешни маркетингови кампании на Amazon Prime Day

Малките предприятия достигнаха нови висоти по време на Prime Day 2023 г. Според новинарското издание PYMNTS, продажбите са скочили доста над миналогодишните рекордни 300 милиона артикула, а малките предприятия са основният двигател на този растеж.

"Първият ден на Prime Day беше най-големият ден за продажби в историята на Amazon", потвърди Дъг Херингтън, главен изпълнителен директор на Amazon Stores.

Amazon се фокусира все повече върху популяризирането на малки и средни предприятия пред купувачите на Prime Day, включително нова функция "Купувайте с Prime", която позволява на членовете на Prime да правят ексклузивни сделки чрез сайтове за търговци – и предоставя на повече малки предприятия друг начин да печелят от събитието. Но основателите и търговците не могат да разчитат само на усилията на Amazon, за да маркетират успешно своите продукти и бизнес по време на Prime Day.

Inc. разговаря със собственици на малък бизнес, които стартираха иновативни маркетингови кампании, насочени към Prime Day 2023 г. – и видя, че тези кампании отбелязват рекордни продажби. Ето три урока, които те научиха чрез опита си от Prime Day.

Свържете се с вашата общност 

"Prime Day е задължителен за нас. Amazon е основният ни дистрибутор онлайн", казва съоснователят на Poppi Алисън Елсуърт, която интегрира събитието в стратегията си за продажби от самото начало. 

Основана през 2020 г. от Елсуърт и нейния съпруг Стивън в Остин, пребиотичните газирани напитки с попи бяха четвъртият бестселър сред продавачите на хранителни стоки на Amazon тази година, позовавайки се на четири пъти по-големия трафик в сравнение с Prime Day 2022 г.

Poppi води годишния ръст на продажбите за 50-те най-добри марки в продажбите на Amazon, според Елсуърт, и се нарежда на трето място по годишен ръст на продажбите на напитки за онлайн търговеца на дребно. Елсуърт казва, че този успех произтича до голяма степен от нейната агресивна дигитална маркетингова стратегия, която се съсредоточава върху социалните медии. Но за тазгодишния Prime Day Елсуърт реши да опита нещо ново и да въведе общността на Poppi директно в първата истинска 360 маркетингова инициатива на марката.

Започвайки през юни, Елсуърт стартира кампания #sodasback в социалните медии, насърчавайки потребителите на Poppi да споделят всички причини, поради които обичат марката. Избрани членове на общността ще бъдат представени във външни реклами в цялата страна заедно с техните коментари за марката. Елсуърт казва, че тази кампания е довела до увеличен уеб трафик, гледания, ангажираност и придобиване на десетки хиляди нови потребители, в допълнение към значителното увеличение на трафика на Prime Day.

"Кампанията е ода за общността, която ни изгради. Показва смесица от отзиви и коментари на истински потребителски фенове чрез Twitter и големи инфлуенсъри. Концепцията на Prime Day с билбордовете има за цел да се върне към това. Всичко, което правим, е за нашата общност и искаме да ги отпразнуваме", казва Елсуърт. 

Научете как и къде клиентите пазаруват и използвайте това като ливъридж 

Катерина Шнайдер основа базираната в Кълвър Сити, Калифорния, компания за мултивитамини и хранителни добавки Ritual през 2016 г. и започна да се лансира на витрината на Amazon миналата година след края на Prime Day 2022.

От основаването си Ritual рядко предлага намалени цени. Но за Prime Day 2023 компанията рекламира намаление от 30% за всички продукти. Според Шнайдер, Ritual отбеляза повече от 510% увеличение на посетителите на своя Amazon Store и над 590% увеличение на сесиите на страниците с подробности за продукта. Но предлагането на тази отстъпка беше само половината от уравнението за успеха на кампанията, казва Шнайдер.

"Начинът, по който клиентите пазаруват в Prime Day, е фундаментално различен от типичния ден. В Prime Day клиентите разглеждат много повече. Те започват от страницата с оферти и разглеждат, така че повишаването на видимостта на страницата с оферти и наличието на убедителна отстъпка е от първостепенно значение. Инвестирахме рано и се насочихме към подаването на нашия стандартен идентификационен номер на Amazon в различни приспособления за автоматизация, персонализиране и рекламиране, които помагат да разкрием нашите сделки пред клиентите по време на Prime Day", обяснява Шнайдер. 

Някои от инструментите и стратегиите, използвани от Ritual за кампанията си за 2023 Prime Day, включваха фото и видео реклами за информираност преди събитието, проектиране на специална уеб страница за сделки и платформи от страна на търсенето за автоматизиране на купуването на реклами.

Фокусирайте и насочете продажбите си 

Въпреки че промоциите на Prime Day трябва да засягат всеки комуникационен канал между вашата марка и вашите потребители, всички тези канали трябва да бъдат насочени към едно място, казва Джордан Нейтън, основател и главен изпълнителен директор на базираната в Ню Йорк марка за керамични съдове Caraway.

Въпреки че промоциите на Prime Day трябва да засягат всеки комуникационен канал между вашата марка и вашите потребители, всички тези канали трябва да бъдат насочени към едно място, казва Джордан Нейтън, основател и главен изпълнителен директор на базираната в Ню Йорк марка за керамични съдове Caraway.

За Нейтън решаването как и къде да насочва потребителите се свежда до едно нещо: удобство за купувача. 

Тази година Caraway предложи същата сделка за Prime Day като миналата година, намаление от 20% върху продуктите. Но за Prime Day 2023 г. Нейтън насочи "целия трафик от всички канали и активи, като имейл, SMS, платени реклами и спечелени медии, към Amazon, вместо само да насочва посетители към нашия сайт". 

В сравнение с данните от последните шест месеца, компанията е увеличила дневните си продажби с 1800% в първия ден на Prime Day 2023, казва Нейтън. 

"Провеждаме събития в целия сайт само два пъти годишно: нашето годишно лятно освежаване, включително Prime Day, и по време на Cyber Season около празниците. Amazon е един от нашите най-бързо развиващи се канали и е чудесна възможност да създадем вълнуващ момент в средата на годината и да разнообразим нашата сезонност", обяснява Нейтън.  

Източник: Алиса Хан за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ