Как да печелите от приложението си

Как да печелите от приложението си

Как да печелите от приложението си

Пазарът на приложения процъфтява и в океана от милиони конкуренти, е важно да сте сигурни, че вашето ще се откроява от останалите. Но как можете да правите пари от приложението си?

За начало, ето три работещи стратегии за осигуряване на приходи от приложения.

Покупки 

Една от най-популярните и ефективни стратегии за осигуряване на приходи от приложения в наши дни са покупките в приложението. Тази стратегия печели признание и доминира на пазара. Обикновено се използва в приложения за електронна търговия и приложения за игри. Покупките в приложението са допълнителни функции или съдържание, за което потребителите могат да платят. Те могат да включват виртуални стоки, допълнително или премиум съдържание или допълнителна функционалност. Покупките в приложението обикновено се извършват чрез акаунта на потребителя в магазина за приложения. Те могат да закупят каквато и да е валутата на приложението и да я използват около приложението за всичко, от което се нуждаят.

Този тип стратегия е и популярен начин за разработчиците на приложения да монетизират своите продукти. Като предлагат допълнителни функции, съдържание или функционалност, разработчиците могат да осигурят висококачествено потребителско изживяване, като същевременно генерират приходи. Разработчиците трябва да изяснят на клиентите разходите и ползите от покупките в приложението, като същевременно им предоставят подходящи и полезни решения.

Примери за покупки в приложението 

Има няколко различни типа покупки в приложението, които разработчиците на приложения могат да предложат на своите потребители. Ето няколко примера за покупки в приложението:

  • Консумативи: това са виртуални стоки, които потребителите могат да използват или консумират. Например в игра консумативът може да бъде виртуална валута, която може да се използва за закупуване на артикули или надстройки в рамките на играта. След като валутата е изразходвана, потребителят трябва да закупи още, за да продължи да я използва.
  • Неконсумативи: това са виртуални стоки, които не изтичат и не се изразходват. Например в приложение за производителност покупката на неконсумативи в приложението може да бъде първокласна функция, която отключва допълнителна функционалност.
  • Абонаменти: те са друг пример за покупка в приложение, който предоставя на потребителите достъп до премиум съдържание или функции за определен период от време. Например новинарско приложение като Forbes или BBC News може да предложи абонамент, който осигурява достъп до изключителни статии. Този абонамент може да бъде неподновяем или автоматично подновяван.

Създаването на успешно приложение не означава само разработване на страхотно приложение. Става въпрос и за намиране на ефективни начини за монетизиране. Рекламирането в приложението, покупките в приложението и моделът на абонамент са три стратегии за осигуряване на приходи от приложението, които могат да ви помогнат да генерирате приходи от приложението си. Важно е да изберете стратегията, която най-добре отговаря на вашето приложение и вашата целева аудитория.

Реклама

Когато става дума за рекламиране в приложението, има няколко различни вида, от които да избирате. Това включва банерни реклами, междинни реклами и собствени реклами. Въпреки това е важно да обмислите използването на ненатрапчиви реклами, за да поддържате положително потребителско изживяване. Тези видове реклами могат да включват спонсорирано съдържание като текстове, снимки или видеоклипове. Съдържанието, което публикувате във вашата рекламна кампания, трябва да бъде визуално привлекателно, но не и такова, че да предизвиква случаи на разочарование на потребителите. Също така е важно да се уверите, че избраната от вас реклама се вписва безпроблемно в интерфейса на приложението и изглежда спретнато.

Видове реклами в приложението 

  • Рекламни банери: Банерните реклами са най-често срещаният тип реклама в приложението. Обикновено се предлага в правоъгълна форма и се поставя в горната или долната част на екрана. Рекламният банер обикновено не съдържа много думи или текст; вместо това зависи от снимки и визуални елементи, които могат да осигурят стойността на рекламата.
  • Нейтив реклами: Нейтив рекламите функционират точно както подсказва името им. Те се използват, за да се гледат естествено, така че да съответстват и да се слеят с интерфейса на приложението. Едно от предимствата на нейтив рекламите е, че те обикновено се представят по-добре от традиционните банерни реклами. Потребителите са по-склонни да взаимодействат с такъв тип реклама, защото тя не се чувства като реклама. Смята се, че нейтив рекламите са най-малко натрапчивият тип реклами. Те също са много ефективни, тъй като можете да контролирате къде се показват на потребителите и колко често.
  • Междинни реклами: Междинните реклами са често срещана форма на реклама в приложението. Те са реклами на цял екран, които се появяват на естествени паузи в потребителския поток, като например при преход между различни раздели на приложение. За разлика от банерните реклами, които са малки и лесно могат да бъдат игнорирани, междинните реклами са много видими и изискват потребителят да взаимодейства с тях по някакъв начин, или като щракне върху рекламата, или като я отхвърли. Въпреки че междинните реклами могат да бъдат ефективни при генерирането на приходи за разработчиците на приложения, те също могат да бъдат източник на разочарование за потребителите, ако са твърде чести или разрушителни. За да избегнат това, разработчиците трябва внимателно да балансират честотата и разположението на интерстициалните реклами.

Абонаменти

Абонаментните модели стават все по-популярни сред разработчиците на приложения като стратегия за осигуряване на приходи от техните услуги. Тези абонаментни модели са предназначени да създадат постоянен поток от повтарящи се приходи за разработчиците, позволявайки им да предоставят последователни актуализации и подобрения на своите приложения. Има няколко различни типа абонаментни модели, от които разработчиците могат да избират, всеки със собствен уникален подход за генериране на приходи.

Видове абонаментни модели 

  • Freemium модел: Първият и най-популярен модел е freemium моделът. С модела freemium потребителите могат да изтеглят и използват приложението безплатно, но те са ограничени по отношение на функции и функционалност. За да отключат пълния набор от функции, потребителите трябва да платят абонамент. Пример за приложение, което използва такъв модел, е Spotify. Spotify позволява на всички потребители достъп до неограничена библиотека от музика и подкасти. Потребителите на безплатния план обаче имат някои ограничени функции, като например ограничено пропускане на плейлист и прекъсване на рекламите между песните.
  • Многослоен модел: Друг тип е многослойният абонаментен модел. Този модел предлага на потребителите различни нива на достъп до приложението в зависимост от това колко плащат. Например, основен абонамент може да осигури достъп до основните функции на приложението. Междувременно премиум абонаментът може да предложи допълнителна функционалност и предимства. Популярно приложение, което използва такъв модел, е Flo.

Източник: Омар Ел Бахр, главен комуникационен директор в nandbox, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ