Въпрос на ценности

Въпрос на ценности

Всички говорят за AI. Има вълнение, страх, притеснение, объркване... Плюсът е концепцията за спестяване на пари и премахване на съкращенията. Работил съм с много организации, които използват ChatGPT, за да напишат своя рекламен текст или да създадат процедури за своята организация, пише Съни Дъблик в статия за Entrepreneur. Генеративният AI става по-умен и по-точен с течение на времето, докато се учи, така че със сигурност бъдещето е узряло с възможности за това как бизнесите могат да използват това. Все пак нещо в това ми се стори гадно от самото начало.

Кой иска да плаща на графичен дизайнер, когато можете да накарате AI да ви направи лого? Кой се нуждае от копирайтър, когато имате ChatGPT? Много творци се чувстват неспокойни и това е разбираемо. Толкова лесно ли се заменят уменията ни?

Погледнете скорошната актьорска стачка или воденото от Сара Силвърман дело за ChatGPT. Всеки път, когато AI се появи, притесненията за авторските права излизат на дневен ред. Ясно е, че несигурността около това как използваме AI технологията е навсякъде. Едно от най-големите притеснения е кой управлява кораба. С ниска регулация и толкова голяма възможност, как да знаем как да я използваме? Кое е достойно за страх (гледам ви хора, които използвате снимки на главата на LinkedIn, генерирани от AI) и кое е приемливо?

Наскоро прочетох, че някои компании вече използват AI инфлуенсъри в Instagram. Те изглеждат 100% човешки и дори получават сделки с марки за популяризиране на продуктите им, като дрехи и грижа за косата. Тук отново говоря за робот. 

Аз съм човек, който цени автентичността много високо. За мен AI е антитезата на автентичността. Използването на ChatGPT за писане на съдържание е все едно приятел да ми пише домашното. Използването на AI за създаване на графики се чувства като пренебрежение към всички талантливи творци, които познавам. Все пак се борих със съпротивата си: бях ли като родителите си, които не искаха да се регистрират за имейл адрес или интернет, защото смятаха, че това е просто прищявка?

В опит да не се превърна в технологичен динозавър, си зададох този въпрос и ви каня да направите същото:

Как мога да използвам AI по начин, който е в съответствие с моите ценности?

Когато си задавам въпроси като: Искам ли да чета съдържание от други, създадено с ChatGPT? Моят отговор е "Не". Така че пиша цялото си собствено съдържание. Как бих се почувствал, ако изкуственият интелект създаде моите снимки на главата? Отново отговарям с "Не". Затова наех фотограф, който пусна снимките ми нефилтрирани.

В бизнеса и в живота ценя креативността, автентичността, качеството и забавлението. Когато се задълбоча във въпроса как да използвам технологията по начин, който е в съответствие с моите ценности - отговорът става кристално ясен.

Използвам AI за вдъхновение. Понякога, когато съм заседнал в заглавие или изявление на марката, ще го помоля да намери подобни думи или начини да каже нещо, за да мога да си поиграя с него. Това е забавно за мен и е в съответствие с моята ценност на творчеството. Също така обичам концепцията да го използвам като начин да се подиграваме на нашата култура, както когато McDonald's Brazil поиска от ChatGPT да назове най-емблематичния бургер в света и показа пълния резултат във външни реклами в Сао Пауло (което доведе до отмъщение от AI Бъргър Кинг). Това беше толкова забавен начин да се подходи към модерните технологии и да се приложи към маркетинга на марката.

Мисля, че AI има потенциала да извади най-доброто и най-лошото в нас. Марките, които печелят играта с AI, ще бъдат тези, които го използват в съответствие с техните ценности - това е начин да покажем как ги изживяваме. Намерете това, което работи най-добре за вас, но не губете ценностите си.

Източник: Съни Дъблик, маркетинг специалист и основател на Sunny Dublick Marketing, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                        

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ