Добре дошли в тъмната социална ера!

Добре дошли в тъмната социална ера!

От юридически фирми до компании за дигитална трансформация - в Zen Media по-голямата част от нашите клиенти попадат в някаква форма на професионални услуги. Тези клиенти изграждат своите марки с течение на времето, разчитайки на препоръки, за да илюстрират високите си стандарти и ангажираност към клиентите.

Тези доверени съвети се управляват от интелигентни бизнес лидери – и те забелязват, че приливите и отливите се обръщат. От динамиката на работното място до приемането на AI, начинът, по който работим днес и - по-важното - как мотивираме нашите екипи да работят, е много различен от начина, по който беше преди, пише Шама Хайдър в статия за Inc.

Не е достатъчно да се адаптирате към днешната бизнес среда. За да успеят, фирмите трябва да са една крачка напред и да планират бъдещето на работата. Ето пет правила за далновидни фирми за услуги, които искат да останат актуални в ерата на ИИ.

1. Прегърнете променящата се демография на работното място

Днес в работната сила има повече хора от поколението Z, отколкото от "бейби бумърите". Милениалите държат по-голямата част от работната сила, а бизнесът все още се аклиматизира. За фирмите за професионални услуги са засегнати и двете страни на уравнението: страната на клиента и страната на служителите.

Променил се е потребителят, на когото продавате, и начинът, по който продавате, трябва да го последва. Например, фирма за финансови услуги може да установи, че нейните клиенти се пренасочват от установен бизнес към предприемачи от поколението Z. И ще загуби от своите конкуренти, ако не се погрижи за бизнес нуждите на поколението Z - данни в реално време, цифрови платформи и екологични бизнес практики, за да назовем само няколко.

От страна на служителите очакванията на работното място са се променили. За да привлекат и задържат таланти от поколението Z, бизнесът трябва да се приведе в съответствие с ценностите на поколението Z. Консултантските фирми могат да отговорят на нуждата на поколението Z от кариерно израстване и желание да бъдат чути чрез прилагане на програма за „обратно менторство“. В тези програми младите служители и техните ментори участват в двупосочен трансфер на знания. Служителите на поколението Z могат да споделят своите гледни точки относно технологиите и нововъзникващите тенденции, а опитни ментори могат да помогнат на наставляваните да развият бизнес проницателност.

Определете как вашият бизнес може да използва уникалните силни страни на хората от поколението Z, за да стимулира иновациите. Приспособяването на вашата работна среда към нуждите на вашия персонал ще доведе до по-голяма ангажираност, задържане и цялостен успех.

2. Състезавайте се с AI – не срещу него 

По същия начин, по който очакваме компаниите да имат уебсайт и социални медии, приемането на AI се превръща в бизнес очакване. Клиентите очакват фирмите да автоматизират задачите, да подобрят работните процеси и да генерират резултати много по-бързо и с по-голяма точност.

Това никога не е било по-вярно, отколкото в пространството на финансовите услуги - искаме да знаем как се управляват нашите пари и защо. Съветниците по богатството трябва да осигурят актуализации в реално време и да обяснят вземането на решения – и технологията е отговорът. Чудесен пример тук е insytz, защото позволява на съветниците по богатство да правят точно това. Мениджърите на богатството трябва да вдигнат летвата с технологиите, защото клиентите вече не са доволни от „това е просто пазарът“.

Обратната страна на това уравнение: човешките аспекти на бизнеса, като емпатия, опит и автентичност, са по-критични от всякога. Фирмите за професионални услуги трябва да намерят баланс между AI и човешкото докосване.

Мислете за AI като интерфейс и когнитивен инструмент. Това е лещата, през която се свързваме със света. С този нов обектив текущите процеси - някога авангардни - изглеждат странни и в крайна сметка ще остареят.

3. Прегърнете Dark Social

Социалните медии, които съществуваха, когато за първи път се присъединих към Twitter (с по-малко от 2000 потребители), са мъртви. Ние консумираме „медии“ публично, но сме „социални“ насаме. Това има огромни последици за маркетинга и ангажираността на клиентите. Това означава, че обществената ангажираност (харесвания, споделяния, коментари) вече не е надежден показател.

Добре дошли в тъмната социална ера!

Ако не можете да разчитате, че публиката ви харесва и коментира съдържанието ви публично, как да разберете какво резонира с тях и им влияе? Консумация. Тъй като потреблението води до реализации, потреблението е ангажираност.

В проучване на Bain & Company фирмата установи, че купувачите правят кратък списък с доставчици, преди да започнат процеса на търсене. 80% до 90% от респондентите имат предвид набор от доставчици, преди да направят каквото и да е проучване. И 90% в крайна сметка ще изберат доставчик от този списък за първия ден.

Казвах на клиентите да бъдат в списъка за първия ден. Сега им казвам да бъдат в списъка за ден нула. Какво означава това? Привличане на вниманието преди потенциалните ви клиенти да са готови да купят. Вярвате или не, 95% от вашата целева аудитория не е готова да купи, независимо какво правите. Само 5% са.

За да бъдете в списъка за ден нула, трябва да стигнете до 95%, преди те да стигнат до ден първи.

4. Преместете купувачите надолу по фунията със спечелени медии

Опит, експертиза, авторитет, доверие – какво е общото между тези четири неща? Те са резултат от спечелени медии. Споменавания и попадения в пресата в Inc., Newsweek, Forbes или дори индустриални публикации като MarTech или HRCube, повишават вашия EEAT резултат.

Какво е EEAT резултат? Това са критериите за оценка, които Google използва, за да измери качеството на даден уебсайт и да определи дали потребителите трябва да му се доверят.

Съдържанието с висок EEAT-резултат се приоритизира от алгоритъма на Google, което гарантира, че получава повече погледи. Това е важно като се има предвид правилото 7-11-4 на Google, което илюстрира допирните точки, необходими за преминаване от потенциален клиент към купувач: седем часа взаимодействие, 11 допирни точки и четири отделни местоположения. Това беше през 2011 г.

Днес са необходими приблизително 31 допирни точки, според Gartner и Forrester, като и двете отдават увеличението на цифровото приемане по време на пандемията. Местоположенията се увеличиха от търсачките, за да включват ChatGPT и платформи като Pinterest и TikTok – дори за B2Bs.

5. Култивирайте култура на спешност над скоростта

Бързина и спешност не са синоними.

Скоростта е свързана с това колко бързо изпълнявате задачи. Спешността е свързана с идентифициране на приоритети и действие с намерение и фокус. Бързината и неотложността са разликата между ускоряването на зелен светофар и рязкото натискане на спирачките, за да избегнете червено.

Културата на бързина може да доведе до прибързани решения, пропилени ресурси и пропуснати възможности. Жертването на качеството за увеличаване на скоростта може да навреди на репутацията ви и да отблъсне потенциалните клиенти. Постоянната напрегната среда изгаря служителите, което води до голямо текучество и по-малка възвръщаемост на инвестициите за вашите усилия за маркетинг и продажби.

Културата на спешност насърчава стратегически и активен начин на мислене. Помага на вашия екип да приоритизира важни задачи и им дава възможност да действат, когато възникнат възможности. Екипите, които работят по спешност са:

  • Гъвкави: Те реагират бързо, за да преодолеят предизвикателствата и да се възползват от възможностите.
  • Иновативни: Те търсят нови и по-добри начини за изпълнение на задачите.
  • Силно ангажирани: Те разбират важността на работата си и са мотивирани да постигнат успех.

Компаниите за професионални услуги трябва да претърпят дълбока трансформация, за да отговорят на очакванията на потребителите и служителите. Въпреки че промяната винаги е трудна, този нов пейзаж предлага безпрецедентни възможности за растеж, иновации и въздействие. Като вземат предвид тези пет критични области, фирмите за професионални услуги могат да предпазят бизнеса си в бъдеще, като останат актуални през 2024 г. и в следващите години.

Източник: Шама Хайдър, основател и главен изпълнителен директор на Zen Media, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ