5 тежки грешки на фен страниците във Facebook

5 тежки грешки на фен страниците във Facebook

Малкият бизнес трябва да има присъствие във Facebook. Управлението на марката му в социалната мрежа обаче невинаги е толкова лесно, колкото изглежда. Всяка Facebook страница изисква тежък труд за поддържане, за да се постигнат целите, заложени за употребата на социалната медия. Освен това е необходима грижа да се избегнат някои грешки в управлението й, които могат да навредят на репутацията на фирмата и общуването й с хората във виртуалния свят.

Тук следва 5 грешки, които трябва да се избягват, когато се прави опит потребителите на сайта да се обвържат с марката на малкия бизнес.

1. Игнорирането на фен страницата. Щом веднъж установите свое присъствие във Facebook, трябва да останете активни. Ако не публикувате съдържание редовно, ще започнете да изглеждате малко заинтересовани от „приятелите” си и ще загубите фен базата си. Изберете си определено време на деня, когато според вас потребителите ви са най-активни, и излъчвайте качествена, практична, любопитна и по възможност по-рядко срещана информация в сайта. Преглеждайте са спам и нежелани коментари и ги изтривайте.

2. Нарушаването на правилата. Не можете да правите каквото пожелаете във Facebook. Както в останалите социални медии има насоки на употреба, които потребителите трябва да следват. Ако вие ги нарушите, Facebook може да изтрие или унищожи акаунта ви. Някои от най-често срещаните нарушения включват избора на потребителско име, което е запазена марка или е нецензурно. Освен това не трябва да заплашвате потребители или да пълните страницата си със съобщения на злоупотреба или само и изключително с търговски съобщения.

3. Разпространяването на спамове. Мислете за Facebook страницата си като за флаг. Какъв вид имидж искате да излъчите? Искате ли да бъдете този, който постоянно говори колко страхотен е продуктът му или каква отстъпка предлага днес? Не бива да го правите. По-скоро покажете личността на марката си и снабдете феновете с ценни прозрения и експертно познание. Междувременно, от време на време съобщавайте за някой свой продукт или оферта. Ако искате да промотирате нещо ново, бъдете деликатни и креативни.

4. Да избереш погрешния човек, който управлява страницата ти. Можете да ангажирате човек, който да бъде отговорен за управлението, публикуването и отговорите в полза на Facebook страницата ви. Но бъдете внимателни кой избирате за неин мениджър. Този, който я дирижира, трябва да бъде много добре запознат с политиките на компания по отношение на социалните медии и стратегиите за изграждане на имидж на марката. Защото той ще бъде този, който редовно ще предава информация от името на компанията. В него са контролът и отговорите.

5. Да не отговаряш на обратната връзка. Facebook феновите могат да станат най-големите адвокати на марката ви. Или най-големите ви врагове в интернет пространството. Ако някой публикува коментар в страницата ви, казвайки че е много доволен от отношението на фирмата ви към него, благодарете му. Като показвате, че слушате потребителите и оценявате мнението им, окуражавате и други да се свържат с вас. И още нещо: Недейте просто да изтривате негативните коментари. Отнесете се към всеки от тях като към възможност да превърнете критикът във фен и потенциален клиент. Отговорете бързо и говорете конкретно по проблема.

Скот Ливай в сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ