Четири съвета за ръст на приходите в предизвикателна икономическа среда

Четири съвета за ръст на приходите в предизвикателна икономическа среда

Има нещо, което всеки ръководител иска да открие: как да стимулира растежа на приходите. В днешния предизвикателен бизнес пейзаж, където намирането на първокласни таланти е трудно, трафикът на нови клиенти намалява, маркетинговите бюджети се свиват и натискът върху разходите е безмилостен, търсенето на растеж изглежда като трудна битка.

Отговорът, накратко казано, се крие в продажбата на повече за съществуващи възможности и привличането на нови клиенти – или в идеалния случай комбинация от двете. Ето четири тайни за растеж, които трябва да знаете.

1. Разберете какво искат вашите клиенти

Започнете с това: Накарайте клиентите си да се почувстват добре дошли. Да покажат истински ентусиазъм към работата си. Да бъдат внимателни. Да проявят емпатия, грижа и ентусиазъм. Да притежават експертни познания. И ги оставете да се чувстват страхотно. Не забравяйте, че всичко зависи от тях, не от вас.

Но ето го предизвикателството: дайте глас на клиентите да ви кажат истината за това, което наистина се случва. Имате нужда от ежедневна мярка за това колко добре вашият екип се справя с това от гледна точка на вашите клиенти.

Когато питате клиентите за техния опит, отделете поведението, свързано с „услугата“ от „продажбите“. Идентифицирайте как вашите екипи прилагат знанията си за продукта и препоръчаните решения за решаване на проблеми. Най-добрите членове на екипа са търпеливи да разберат нуждите, те изглежда, че предвиждат всичко, от което клиентите може да се нуждаят, и винаги препоръчват пълното решение. Те обясняват „защо“ и имат за цел най-добрите интереси на клиентите. Трябва да поканите клиентите да ви разкажат какво се е случило със собствените си думи, а не чрез анкета с отметка и движение. Наистина разочарова клиентите, когато не могат да ви кажат със собствените си думи какво се е случило, защо са се почувствали така и какво следва.

2. Не пренебрегвайте задълбочената демонстрация на вашия продукт или услуга пред клиентите

Въпреки че съществуват специфични за индустрията фактори, високопроизводителните са умели в етапа на демонстрация. Нашите данни разкриват, че очакванията на клиентите са високи, когато искат да получат пълна и задълбочена демонстрация на вашия продукт или услуга. Членовете на екипа, които предполагат, че клиентите „вече знаят това, така че няма да се притеснявам“, губят продажби. Клиентите са добре проучени — те искат да разберете техните проблеми и нужди и да изградите доверие и разбирателство, но очакват да им покажете пълното решение.

Прегледайте осигуреното обучение, така че никога да не компрометират тази стъпка. Те се нуждаят от умения, за да бъдат уверени в това как да го правят с различни типове клиенти (напр. недостиг на време или кратко внимание). Изградете тяхната увереност в предлагането на всичко, уверете се, че знаят как да добавят стойност и обяснете стойността при избора на вашата компания пред вашите конкуренти. Отидете отвъд функциите/ползите за обучение. Клиентите трябва да усещат, че си имат работа с експерт и да имат начин да ви кажат какво точно се е случило.

3. Фокусирайте се върху всички проблеми чрез обратна връзка с клиенти

Ако представите на хората списък от 10 неща, върху които да се съсредоточат, повечето ще се затруднят да изпъкнат в някое от тях. Отправната точка е да се определи приоритет №1 за всеки човек. Ето нещо, което можете да направите по този въпрос: Поканете клиентите да предоставят обратна връзка за опита с конкретния член на екипа. От тези резултати идентифицирайте моделите на поведение и след това осигурете обучение за умения в момента.

Ако член на екип обслужва 10 клиента, но пропуска фина, но решаваща част от процеса (напр. пресича ъглите в етапа на демонстрация), тогава базираното на екипа отчитане в края на седмицата или месеца е загуба на време. Тайната е да имате „лазерен фокус“ върху случилото се, елиминирайки напразните усилия и започвайки да се фокусирате върху едно нещо на човек на тримесечие.

Понеже членовете на екипа имат по-добър фокус, те започват да осъзнават, че могат да постигнат повече с по-малко пропилени усилия. Става въпрос за развиване на нови навици за подобряване на преживяванията на клиентите.

4. Спрете да преследвате резултати и се фокусирайте върху ангажираността

Тази тайна може да звучи противоречиво, но трябва да ви кажа направо – спрете да преследвате резултати. Отново и отново виждаме ръководители, бонусирани за резултати от клиентско преживяване, но явна липса на ангажираност с членовете на екипа на първа линия, отговорни за предоставянето на клиентски опит. Клиентите не се интересуват от вашите резултати. Те искат да бъдат чути, да видят как се подобрявате и да имат страхотни преживявания, които могат да споделят в социалните медии.

Ако не можете да премахнете догадките защо и имате ясен план какво да правите и как да стимулирате подобрение, тогава преследването на резултати няма да ви доведе до там.

Ето няколко предложения: Когато посещавате срещи, отбележете първото нещо, което се обсъжда. Работи ли, данни за продажби, оплаквания на клиенти и т.н.? Страхотните екипи отиват направо към скорошна история на успеха на клиента. Те засилват поведенията, които искаме да виждаме повече, и държат хората отговорни за плановете за действие за справяне с пропуските в ефективността. 

Трябва да подсилите тези точки: Върху какво работите, за да се подобрите? Какви бариери трябва да преодолеете? Какви пропуски в уменията имаме? Кой може да ни помогне? Сега нека прегледаме плана ви.

Тайните по-горе може да звучат прости, но не винаги са лесни за изпълнение. Запитайте се, наистина ли поставяме нашите клиенти в центъра на всичко, което правите? Дали всяко решение е за подобряване на техния опит с нас? Тайната за постигане на повече растеж с по-малко усилия е наблизо. Чрез приоритизиране на клиентското изживяване, фокусиране върху правилното поведение и съгласуване на усилията на вашия екип с очакванията на клиентите, можете да постигнете забележителен растеж дори в трудни времена.

Източник: Фил Просер, изпълнителен директор на Feedback ASAP, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: Преговорите са много близо до реален резултат
Управителят на БНБ: Държавата има опора, дори когато политиката е в криза
Financial Times: Мошеници доказват с AI „автентичност“ на произведения на изкуството през застрахователи
Германското министерство на отбраната нарече стратегията за национална сигурност на САЩ „документ за развод“
Дания недоволства от избора на Тръмп на пратеник, подкрепящ американския суверенитет над Гренландия
Типове поведение, които обезсмислят титлата „лидер“
Япония се готви да възобнови дейността на най-голямата атомна електроцентрала в света близо 15 години след Фукушима
Димитър Манолов: Имаше по-добри възможности за бюджетно решение