5 грешки, които изпълнителните директори допускат в маркетинга
Като експерт в индустрията, който е имал привилегията да съветва стотици, ако не и хиляди, B2B изпълнителни директори, често забелязвам повтарящи се погрешни схващания относно маркетинга. Има общоприето убеждение сред компаниите, че техните уникални проблеми не могат да бъдат решени с конвенционални тактики. Някои извинения са твърде чести и просто не са верни, пише Самуел Тимоти в статия за Inc.
Всеки бизнес (голям или малък) днес има достъп до мощни цифрови стратегии, които наистина могат да му дадат предимство. Ето най-честите маркетингови грешки, за да знаете как най-добре да използвате ресурсите си за успех и да постигнете най-добра възвръщаемост на инвестицията си.
Грешка №1: Гледате на маркетинга като на разходен център, а не като на център за печалба
Една често срещана грешка на главните изпълнителни директори на B2B е да инвестират в своя маркетинг въз основа на разпределения бюджет, а не на стойността на клиента през целия живот. Въпреки че е лесно да оцените печалбата от наемането на друг търговски представител, не можете да оцените незабавната възвръщаемост на инвестициите, като опитате различна маркетингова стратегия.
Трябва да наблюдавате напредъка и да го променяте през цялото време въз основа на реакцията на вашата публика.
Също така, това, което работи за вашите конкуренти, не е задължително да работи за вас. И това, което е работило за вас веднъж, може да доведе до нулеви резултати следващия път, когато го направите.
В известен смисъл маркетингът е комбинация от креативност и психология. Ето защо съобразяването на усилията ви с бюджета намалява шансовете ви за успех. Трябва да е обратното.
Грешка №2: Третирате уебсайта си като брошура с текстове и изображения
Отминахме времената, когато хората посещават вашия уебсайт само за красиви снимки и местоположение. Вашият уебсайт е дигитална витрина на вашия бизнес. И докато вашите клиенти проучват възможностите си, те проучват алтернативите от корица до корица.
Не правете грешка: те ще проверят вашия уебсайт, директории и социални медии. Въз основа на откритията си те ще вземат решение за покупка, а вие дори няма да знаете.
Не забравяйте, че докато вашите потенциални клиенти се свържат с нашия екип по продажбите, те вече са завършили по-голямата част от пътя на своя купувач.
Грешка №3: Вземате бъдещи стратегически решения въз основа на неуспешните опити
Умно е да се учиш от грешките си. Въпреки това, когато става въпрос за дигитален маркетинг, хората често обобщават и намират грешки в грешните неща. Да приемем, че сте опитвали да правите блог за няколко месеца, но сте писали само блогове с дължина 300 думи, докато Google изисква 500 до 3000 думи, за да има блог, класиран по ключови думи, то тогава смятате ли блогването за грешка?
Или ако започнете подкаст и се откажете след 10 епизода, бихте ли казали, че подкастът не работи?
Когато приложите стратегия и тя не работи, уверете се, че идентифицирате истинската причина зад провала, преди да преминете към нещо друго.
Грешка №4: Не желаете да споделите знанията си с клиентите си
Това е много често срещан проблем сред нашите B2B клиенти и разбирам защо, пише авторът на статията. Когато бъдат посъветвани да споделят своята вътрешна информация с по-широка аудитория, много B2B изпълнителни директори и маркетингови лидери го приемат буквално. Те не искат да споделят своите прозрения или бизнес процеси от страх, че техните конкуренти ще ги използват или че техните перспективи ще решат проблемите им сами.
Въпреки че това е основателна загриженост и със сигурност не е нужно да разкривате търговски тайни, ние винаги съветваме да погледнете на това от различна гледна точка. Вашите клиенти се опитват да решат проблемите си. Въпросът е ще намерят ли съвет от вас или от вашите конкуренти?
Грешка №5: Подценявате капитала на марката
Много бизнес лидери подценяват стойността на една марка и почти никога не я смятат за мерило защо трябва да инвестират в дигитален маркетинг. Въпреки това, дори и да не получите достатъчно потенциални клиенти в процеса, вие все още изграждате марката си.
С добре установена марка можете да създадете дългосрочни взаимоотношения с клиенти, както и по-високи печалби и възвръщаемост на инвестициите с течение на времето. След като вашата марка наистина е известна с нещо положително, тя може да се открои на пренаселен пазар и да се разграничи от конкуренцията.
Когато става въпрос за B2B дигитален маркетинг, някои погрешни схващания могат да навредят на успеха ви, ако не бъдат адресирани правилно. От решаващо значение е да възприемете по-обмислен подход, като използвате мощни цифрови стратегии и избягвате често срещани грешки. Със стратегически подход и разбиране на целевата аудитория, вашата компания може да постигне успех в дигиталния свят.
Източник: Самуел Тимоти, вицепрезидент в OneIMS.com, агенция за входящ маркетинг и съосновател на Clickx.io, платформата за дигитално маркетингово разузнаване, за Inc.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.