Седем тенденции, които рекламодателите трябва да държат на радар

Седем тенденции, които рекламодателите трябва да държат на радар

Седем тенденции, които рекламодателите трябва да държат на радар

„Преминаваме към много нови парадигми в рекламата, което е основната тема на всички тенденции за 2024 г.“, казва анализаторът Пол Верна в уебинара „Рекламни тенденции, които да наблюдавате за 2024 г.“.

Белязана от промени, които ще променят начина, по който марките се свързват с аудиторията си, рекламната индустрия скоро ще види по-малко променливи рекламни разходи, въздействието на пълното оттегляне на бисквитките и ескалиращата роля на AI, пише Insider Intelligence

1. Стабилност в разходите за дигитална реклама 

„След 2024 г. е малко вероятно да видим големи промени в разходите за цифрова реклама. Като се има предвид зрелостта на разходите за дигитална реклама, това, което очакваме да видим занапред, е бавен, но стабилен растеж с по-малко възходи и падения, отколкото видяхме, когато пазарът все още се развиваше“, казва Верна. 

Разходите за цифрова реклама в САЩ достигнаха комбиниран годишен темп на растеж (CAGR) от 13,5% през годините на пандемията от 2019 г. до 2023 г. според нашите оценки. 

От сега до края на нашия прогнозен период през 2027 г. CAGR ще падне под 10% за първи път от повече от десетилетие до 9,3%.

Следващата година разходите за дигитална реклама в САЩ ще достигнат 306,94 милиарда долара спрямо 270,24 милиарда долара тази година.

2. Загубата на бисквитки ще доведе до консолидация

С пълното премахване на бисквитките от страна на Google, настроено за 2024 г., очаквайте натиск за сливания и придобивания сред доставчиците на ID.

„Има все повече и повече от тези ID услуги, които се борят за пазарен дял в този момент на преход“, каза Верна. В резултат на това ще има „разтърсване на по-малките играчи и консолидация“.

Верна прогнозира, че загубата на наследени идентификатори ще доведе до това Apple да пусне платформа за търсене (DSP) през следващата година. „DSP би изпълнил амбициите на Apple да изгради своя рекламен бизнес“, каза Верна.

3. AI ще продължи да оставя своя отпечатък

Около 18% от търговците в Северна Америка вярват, че генеративният AI вече има сериозно въздействие върху тяхната индустрия, докато 32% вярват, че това ще се случи през следващата година, според данните на MMA Global от юли 2023 г. Нашите анализатори прогнозират, че генеративният AI ще стане по-широко разпространен в:

  • Творческа идея и медийно планиране: „Почти всички се присъединяват към това в момента“, каза Верна.
  • Насочване без ID: Генеративният AI зарежда процеса на „насочване към групи от хора въз основа на контекста, вместо просто да се опитва да посочи индивиди въз основа на сигнали за идентичност“, каза Верна.
  • Търсене: Очаквайте по-генеративни инструменти и алгоритми, базирани на AI, в социалното търсене.

4. Ролята на Nielsen в телевизионните измервания ще се развива

Доминирането на Nielsen в телевизионните измервания намалява, предизвикано от развиващите се навици за гледане и възхода на свързаната телевизия (CTV). Компанията обаче ще продължи да упражнява влияние в мултивалутния свят, използвайки своята цифрова валута и връзки с индустрията.

„Nielsen има своя собствена цифрова валута, която е отделна от наследения панел. Също така има дълбока инфраструктура, дълбок експертен опит и много взаимоотношения с медийни компании, така че очаквам Nielsen да остане тук за доста дълго време“, каза Верна. 

5. Повишено търсене на сплотени цифрови изживявания

Традиционните телевизионни абонати „се превърнаха в малцинство в този момент. Техният брой намалява и те съставляват все по-стара демография“, каза Верна. Тази година зрителите на неплатена телевизия в САЩ надминаха зрителите на традиционната платена телевизия за първи път, според нашата прогноза, отбелязвайки началото на разширяваща се разлика.

„Тъй като повече хора преминават към свързаната телевизия (CTV), те ще изискват все повече сплотеност и по-голяма достъпност от доставчиците. Така че това означава по-добри и по-удобни за потребителя начини за навигация и избягване на цялото това фрагментиране на съдържанието, разпределено между различни услуги. Това също може да означава повече групиране“, каза Верна.

6. Стрийминг предаването, поддържано от реклами, ще бъде по-популярно

„Видяхме бъдещето на стрийминг медиите и то се поддържа от реклами“, каза Верна. Предвиждаме, че цените на стрийминг рекламите ще се сливат още повече.

Следващата година, когато Amazon Prime пусне ниво, поддържано от реклами, е готово да донесе 3,13 милиарда долара приходи от CTV реклами, изпреварвайки Roku като третата най-печеливша сред услугите за стрийминг, според прогнозата на Верна.

Поддържаните от реклами зрители на видео по заявка в САЩ ще достигнат 180,2 милиона през 2024 г.

Анализаторите на Insider Intelligence очакват, че Apple TV+ ще бъде последната голяма услуга за стрийминг, която стартира ниво, поддържано от реклами.

7. По-малките оградени градини ще се опрашват кръстосано

„По-малките оградени градини ще се опрашват кръстосано с по-големите“, каза Верна, посочвайки примери като партньорството на Google Ad Manager с X (бивш Twitter) или Pinterest и Snapchat, сключващи сделки с Amazon.

За първи път, откакто започнахме да ги прогнозираме през 2017 г., оградените градини ще загубят дял от общите програмни разходи за дигитална дисплейна реклама, показва прогнозата на изданието. Един от основните двигатели са медиите за търговия на дребно, които заемат все по-голям дял от рекламните бюджети, карайки по-малките оградени градини да се опитват да подкрепят рекламния си бизнес, като си партнират с по-големите си партньори.

Предвиждаме, че Reddit ще последва тези стъпки, привеждайки се в съответствие с по-голяма оградена градина през следващата година, допълват от изданието. 

Източник: Insider Intelligence

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ