Инфлуенсър маркетинг по правилния начин
Като дългогодишен специалист по дигитален маркетинг видях от първа ръка колко бързо се промени маркетинговият и рекламен пейзаж през последните две десетилетия, пише Амин Рахал в статия за Entrepreneur. В началото на моята кариера единствените "инфлуенсъри", които можех да наемам, бяха знаменитости в радио, печатни или телевизионни реклами – разход, рядко достъпен за малкия бизнес и маркетинговите агенции.
През последното десетилетие всичко това се промени. Днес има приблизително 50 милиона глобални инфлуенсъри, които се наемат. Това означава две неща: че маркетингът с инфлуенсър вече е по-достъпен за повече търговци и че вашите маркетингови кампании с влиятелни лица трябва да бъдат първокласни, за да се открояват на днешния пазар, пренаситен с инфлуенсъри.
Независимо дали самият вие сте инфлуенсър, или маркетолог, който иска да наеме такъв, тази статия ще ви помогне да подобрите вашите маркетингови кампании с инфлуенсър. Ето най-добрите съвети, които съм практикувал, за да постигна по-високи резултати от инфлуенсър маркетинга си тази година, независимо дали става въпрос за инфлуенсъри в Instagram, LinkedIn или YouTubers.
Бъдете скромни, обикновени и свързани
Въпреки че може да изглежда контраинтуитивно в свят, в който смелостта и екстравагантността често привличат вниманието, има няколко убедителни причини инфлуенсърите да възприемат по-приземен подход.
- Относителност и автентичност: Скромният външен вид и поведение помагат на инфлуенсърите да се свържат със своите последователи на по-дълбоко ниво, като проектират образ на автентичност и достъпност, който насърчава чувството на доверие и достоверност.
- Разширяване на целевата аудитория: Чрез възприемане на обикновена и близка личност влиятелните лица могат да се харесат на по-широк кръг от хора. Не всеки обича или се стреми към охолен или екстравагантен начин на живот.
- Безвремие и издръжливост: Тенденциите идват и си отиват и това, което може да е модерно днес, може да изчезне утре. За разлика от това, скромният и приличен външен вид и поведение имат вечно качество, което може да поддържа тяхната уместност и влияние в дългосрочен план.
За да уловите тези предимства, предлагам да потърсите инфлуенсъри (или сами да станете такива), които проявяват тези черти пред прекалено изпипаните и екстравагантни.
Никога не обещавайте прекалено много
Едно нещо, на което със сигурност не съм фен, са инфлуенсърите, които обещават резултати. Разбира се, може да е изкушаващо да правите грандиозни твърдения или обещания, за да привлечете внимание и да спечелите последователи, но това може да има пагубни последици за доверието и дългосрочния успех на човека.
Не забравяйте, че запазването на доверието и автентичността е от първостепенно значение. Ако дадете обещание, което не можете да спазите, или намекнете за резултати, които не са гарантирани за всеки, тогава се насочвате да нарушите това толкова важно доверие.
Вместо това се съсредоточете върху това, което сте успели да постигнете и какво аудиторията може да извлече от продукта или услугата. Използвайте условен език и избягвайте да давате обещания или гаранции.
Останете последователни
Последователността на марката е важна. Лично аз предпочитам да имам тясна връзка с инфлуенсъри, които работят изключително или основно с моите собствени марки. По този начин инфлуенсърът не се разглежда като представител на разнообразие от различни марки, които може дори да нямат последователни идентичности, послания или ценности.
Тук не става въпрос за упражняване на контрол върху изпълнителите, с които работите. Става дума обаче за това да се уверите, че връзката ви поддържа доверието и автентичността, от които се нуждае вашата аудитория.
Помислете как може да се почувства вашият целеви пазар, ако като доставчик на веганска храна вашият най-добър инфлуенсър бъде видян да работи със супермаркет, който предлага месо и животински продукти. Въпреки че изглежда безобидно, това може да предизвика обида и недоверие сред тези, на чието доверие разчитате.
Изберете качеството пред количеството
Това е свързано с предишната ми препоръка относно избора на близки отношения с влиятелни хора. Лично аз работя само с един инфлуенсър на вертикал. По този начин мога да насърча онова изключително важно доверие и познаване между публиката и инфлуенсъра, който съставлява "лицето" на марката.
Препоръчвам в повечето случаи да се придържате и към един инфлуенсър. Ако започнете да наемате и започнете да инвестирате в множество инфлуенсъри, вие губите, когато става въпрос за разпознаване на лица и изграждане на връзка, което според мен е абсолютно необходимо за една успешна маркетингова кампания за влиятелни лица, добавя авторът на статията.
Поставете си цели и се придържайте към тях
Целите работят най-добре, когато имат крайни срокове и ключови показатели за ефективност (KPI). За моите кампании обичам да оценявам ефективността им на тримесечни интервали според следните KPI, които са количествено измерими и измерими с уеб анализ или софтуер за SEO анализи:
- Брой органични уникални посетители на уебсайта (на месец)
- Натрупани препратки
- Референтни домейни
- Общо импресии на месец
- Брутни приходи на месец
Ако целите не се постигат тримесечие след тримесечие, преоценявам кампанията ни, като правя незначителни корекции и промени в разходите за реклама. Ако това постоянно се проваля, едва тогава обмислям да избера нова връзка с влиятелни лица, пише авторът на статията.
Нека си признаем, много потребители са уморени от инфлуенсъри в днешния свят. Ето защо е ваша отговорност да се съсредоточите върху инфлуенсъри, които изглеждат като честни, надеждни и базирани на ценности говорители.
Ако можете да приложите съвета по-горе към следващата си кампания, има вероятност да видите подобрение във възвръщаемостта на инвестициите си. Поне това работи за мен през последните няколко години. Опитът на всеки обаче ще варира и не всички маркетолози или инфлуенсъри ще постигнат успех чрез прилагане на една и съща формула. В крайна сметка пътят на всеки към маркетинговия успех е уникален.
Източник: Амин Рахал, изпълнителен директор и основател на IronMonk Solutions, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.