Постоянни усилия и почтеност: Как да намалите рисковете за репутацията на вашата марка
Няма никакво съмнение какво означава репутацията на марката за вашия бизнес и крайния резултат. Всъщност, как хората оценяват вашия имидж и в крайна сметка се свързват с вашата марка, независимо дали онлайн или лично, е по-важно от всякога.
Често са необходими години, за да се изгради имидж, който поражда доверие и култивира лоялността на клиентите. И все пак цялата работа, която сте положили в това усилие, може да бъде разбита за миг, много пъти поради непредвидени събития, грешни стъпки или дори неща извън вашия контрол.
Като предприемач или собственик на бизнес, опазването на репутацията на вашата компания е от решаващо значение за това, което ще се случи утре и следващата седмица и за дългосрочната устойчивост и успех. А справянето със заплахите за репутацията обикновено означава предприемане на проактивен подход, намаляване на рисковете за репутацията на вашата марка чрез планиране, внимателно изпълнение на стратегията, задълбочено проучване и разбиране на вашата аудитория и пазар.
Ето няколко практически стратегии за защита и подобряване на репутацията на вашата марка, като същевременно поддържате острото конкурентно предимство, от което се нуждаете, за да се откроите в нашата забързана (понякога опасна) бизнес среда.
Направете удовлетворението на клиентите свой основен приоритет
Независимо дали продавате автомобили или доставяте храна, удовлетвореността на клиентите винаги е в основата на силната и завладяваща репутация на марката. Това може да изглежда очевидно, но в днешната ориентирана към онлайн среда, клиентите имат повече власт от всякога да споделят своя опит и да генерират разговори (добри или лоши) за вашата компания. Поддържането на тези дискусии от положителната страна започва с приоритизиране на изключителни продукти и персонализирани услуги, които се стремят да надминат очакванията на клиентите.
Изграждането на подход на първо място към клиента включва няколко фактора, включително активно търсене на обратна връзка и изслушване на притесненията на клиентите. Той също така е съсредоточен върху бързото решаване на проблеми и предоставянето на задоволителни решения.
Запомнете: доволните клиенти са по-склонни да станат застъпници на марката в мрежата, разпространявайки положителна информация от уста на уста и допринасяйки за положителната репутация на вашата марка. Преследването на първокласен модел на клиентско изживяване е един от най-добрите начини за генериране на тази похвала и култивиране на доверие онлайн.
Бъдете честни с клиентите
Прозрачността изгражда доверие с тези, на които вашият бизнес разчита, за да процъфтява. Възприемането на прозрачен подход означава да бъдете открити и честни с клиентите, служителите, заинтересованите страни и обществеността.
Ако се случат грешки или кризи, обикновено е най-добре да ги признаете и да поемете отговорност (ако е необходимо) възможно най-бързо. Прикриването или омаловажаването на проблемите може да доведе до PR кошмари, които често причиняват още повече щети на репутацията.
Вместо това се стремете към прозрачност и използвайте този подход като възможност да покажете своя ангажимент към почтеност и отчетност.
Наблюдавайте онлайн присъствието и отговаряйте бързо на обратната връзка
В нашата хипердигитална епоха вашата бизнес репутация може да бъде повлияна или дори унищожена от казаното онлайн. Наблюдаването на вашето онлайн присъствие, включително социални медии, сайтове за ревюта и форуми, е от съществено значение, за да знаете какво се говори за вашата марка в мрежата, да изпреварите негативизма и да оптимизирате стратегията си за смекчаване на кризата. Проактивното реагиране на отзивите на клиентите, както положителни, така и отрицателни, също е задължително. Ангажирането с клиентите онлайн показва, че цените техните мнения и сте посветени на предоставянето на положително изживяване.
Създайте (и изпълнете) план за комуникация при кризисни ситуации
Без значение колко добре е подготвен вашият екип, онлайн кризите могат да атакуват по всяко време. Наличието на план за кризисна комуникация ви позволява да държите нещата в перспектива и да поемете контрол над ситуацията, преди тя да се превърне в голяма катастрофа на марката.
Ефективният кризисен план предоставя възможност за идентифициране на потенциални рискове и сценарии, които биха могли да навредят на репутацията на вашата марка и разработване на ясен протокол за реагиране на проблеми. Добре изпълнената стратегия за комуникация при кризисни ситуации ви позволява да смекчите въздействието на неблагоприятно събитие, като същевременно запазите доверието си сред клиентите.
Насърчавайте положителна фирмена култура
Вашата бизнес репутация се простира отвъд вашите продукти и услуги. Тя включва вашата фирмена култура и как служителите възприемат и се свързват с вашата марка. Култивирането на положителна и приобщаваща работна среда, която цени благосъстоянието на служителите и професионалното израстване, е от решаващо значение за укрепване на вашия имидж сред тези, на които разчитате, и за печелене на положителни, подобряващи репутацията оценки на популярни сайтове за служители като Glassdoor.
Една доволна и ангажирана работна сила е по-вероятно да се застъпи за вашия бизнес и да предаде положително настроение на компанията, което резонира сред клиентите и обществеността.
Ангажирайте се с корпоративната социална отговорност (КСО)
Включването на инициативи за корпоративна социална отговорност във вашата бизнес стратегия демонстрира ангажираността на вашата марка към социални и екологични каузи. Участието в смислени КСО дейности е от полза за обществото и укрепва репутацията ви на отговорна и състрадателна организация. Той също така показва на много заинтересовани страни (клиенти, служители и т.н.), че споделяте техните ценности и имате искрена, проактивна инвестиция в изграждането на безопасна и здрава общност.
Предприемането на действия и намаляването на рисковете предоставя голямо предимство онлайн. Репутацията на вашата марка е нематериален, но безценен актив, който изисква внимателно внимание и защита. Култивирането на завладяваща марка означава предприемане на проактивен подход, който включва приоритизиране на удовлетвореността на клиентите, възприемане на прозрачен подход към комуникацията, наблюдение на вашето онлайн присъствие, прилагане на ефективна стратегия за комуникация при кризисни ситуации, насърчаване на позитивна фирмена култура и ангажиране в инициативи за КСО, които намаляват рисковете за вашия репутацията на марката.
Постоянните усилия, почтеността и ориентираният към клиента подход ще ви помогнат да изградите устойчива и положителна репутация на марката, която издържа изпитанието на времето и тласка бизнеса ви към дългосрочен успех в днешната конкурентна среда.
Източник: Адам Петрили, изпълнителен директор и основател на NetReputation.com, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.