Как да трансформирате бизнеса си чрез брандинг в социалните медии
За по-малко от две десетилетия социалните медии промениха начина, по който хората общуват. Социалните медийни платформи също драматично промениха начина, по който марките достигат до потенциални клиенти и изграждат дългосрочни взаимоотношения.
Социалните медии позволиха на марките да преодолеят бариерите и да достигнат директно до своите аудитории. Като следствие от улесняването на компаниите да достигнат до аудитории, повече фирми използват социалните медии за растеж. Ефективното брандиране в социалните медии може да помогне на компаниите да се откроят на оживените пазари и едновременно с това да укрепят идентичността на марката си.
Платформите за социални медии може да са започнали като начин за свързване на хората. Но тъй като милиони, а сега и милиарди хора се присъединиха към тях, те се превърнаха в мощни маркетингови инструменти. Последните статистики към момента на писане на тази статия показват, че повече от четири и четвърт милиарда души в световен мащаб са използвали социалните медии поне веднъж месечно.
Въпреки че тази цифра е впечатляваща, силата на социалните медии не се ограничава до броя на потребителите. Според експерти от индустрията девет от всеки десет души купуват от марки, които следват в социалните медийни платформи. Няма съмнение относно силната връзка между ангажиращото присъствие в социалните медии и реализациите. Платформите за социални медии са мощни инструменти за подпомагане на изграждането на марки.
Дефинирането на брандинг в социалните медии
Брандирането в социалните медии съчетава силните страни на два крайъгълни елемента на успешните маркетингови стратегии – брандиране и маркетинг в социални медии. За да осигурят трансформиращи резултати за бизнеса, стратегиите за брандиране в социалните медии трябва да правят нещо повече от добавяне на лого към публикация.
Екипите на марката трябва да интегрират уникалното предложение за стойност на марката с нейния външен вид, глас и усещане, за да създадат запомнящи се послания. Някои от най-завладяващите брандирания в социалните медии са фокусирани върху насърчаването на взаимодействието и ангажираността между марката и нейната публика.
Използване на брандиране в социалните медии за изграждане на информираност за марката и обхват
Чрез платформите за социални медии марките имат несравнима възможност да разширят обхвата си отвъд съществуващата си аудитория. Чрез разработването на завладяващо съдържание компаниите насърчават своите съществуващи аудитории или последователи да го споделят с други. Без допълнителни усилия от страна на бизнеса, аудиторията расте.
Хаштаговете са друг отличен начин за достигане до нови аудитории, интересуващи се от тема, която марката обсъжда. Тъй като хората, които не са последователи, вземат съдържанието на вашата компания и го споделят, има възможност то да стане вирусно и да бъде видяно от хиляди или дори милиони потребители на социални медии, които иначе може би никога не са знаели за вашата компания.
Създаване на идентичност на марката
Изграждането на информираност и обхват са само два компонента на успешното брандиране в социалните медии. С нарастването на използването на социалните медии все повече марки използват тези платформи за своя маркетинг и става все по-трудно да се откроите от конкурентите.
Брандирането в социалните медии позволява на компаниите да покажат на аудиторията си какво ги отличава от техните конкуренти. Малко други канали предлагат същото ниво на избор на комуникация, за какво да говорят и как да взаимодействат с аудиторията си без бариера. Ето защо платформите за социални медии са толкова мощни инструменти за споделяне на ценностни предложения и изясняване на това как марките са различни.
Ангажиране и свързване с целеви аудитории
Свързването с публиката беше донякъде странична бележка в тази статия. Въпреки това, свързването и ангажирането директно с аудитория е може би най-голямата сила на каналите в социалните медии.
Тази непосредственост позволява на марките да се вслушват в обратната връзка от своята аудитория, да отговарят директно на нея и да изграждат по-силни взаимоотношения. В същото време брандовете могат да покажат своята личност по-лесно, отколкото в други канали. Например съдържанието и взаимодействията на Taco Bell в социалните медии имат отчетлив забавен и саркастичен тон.
Но марките също могат да покажат ценностите си на своите клиенти, както Starbucks прави със своето фокусирано върху общността съдържание във Facebook. Един от ключовете за максимизиране на въздействието на брандирането в социалните медии е последователността както във вербалните, така и във визуалните съобщения за укрепване на идентичността на марката.
Използване на генерирано от потребителите съдържание
Следващата стъпка в изграждането на ангажираност е използването на генерирано от потребителите съдържание. Например, чрез споделяне на оригинална рецензия на продукта, марките могат да подчертаят своите уникални предложения за стойност чрез одобрение от трета страна. Генерираното от потребителите съдържание е мощна тактика за изграждане на доверие на публиката.
Влияние на потребителското възприятие и доверие
Последователното брандиране в социалните медии, особено генерираното от потребителите съдържание, потребителските отзиви и препоръки, могат да повлияят и променят възприемането на марката на потребителите. Днес много потребители са скептични към изявленията на компаниите в техните маркетингови кампании.
Съдържанието, което е създадено от потребителите на продукт или услуга, автоматично печели от по-голяма достоверност и помага за изграждането на доверие между марката и аудиторията. Марките могат да засилят това доверие, като гарантират, че техните послания резонират със съдържанието на потребителите.
Стимулиране на трафик и реализации на уебсайта
Освен че позволява на марките и потребителите да се свързват директно, друга силна страна на социалните медийни платформи е стимулирането на трафика и реализациите в уебсайта.
Публикациите в социалните медии са отличен инструмент за представяне на тема и за привличане на аудиторията да посети уебсайт и да научи повече. Ясните призиви за действие са наложителни, за да насърчат потребителите да кликнат върху връзка. Без тях е твърде лесно съдържанието да се изгуби сред конкуриращи се съобщения.
Измерване на успеха на брандирането в социалните медии
Без измерване на въздействието на различните дейности за брандинг в социалните медии, екипите на бранда не могат да знаят кои кампании са успешни и кои се нуждаят от усъвършенстване.
Проследяването на критични показатели като гледания, обхват и реализации е от съществено значение. За да направят анализите още по-смислени, компаниите могат да анализират настроенията, които са в основата на реакциите, и да коригират ефективността на своята дейност. Повечето платформи за социални медии продължават да разработват по-сложни показатели и инструменти, за да помогнат на марките в тяхното пътуване.
Брандирането в социалните медии съчетава обхвата на социалните медийни платформи с въздействието на внимателно изработени послания на марката. Заедно тези две могат да помогнат на компаниите да изградят високоефективни маркетингови кампании. Повишената осведоменост за марката, доверието в марката и ангажираността на публиката - всичко това стимулира растежа на бизнеса за години напред.
Източник: Джесика Уонг, основател и главен изпълнителен директор на Valux Digital и uPro Digital, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.