Още веднъж, с чувство

Още веднъж, с чувство

Ако сте щастливи и го знаете... ще кликнете ли? Данните показват, че потребителите запомнят и се ангажират с емоционално въздействащи реклами. Не става въпрос само за това да направите потребителите щастливи. Те са привлечени от съдържание и маркетингови кампании, които са забавни, насърчават чувството за принадлежност и разказват завладяващи истории. Ето пет ключови статистически данни за това защо маркетингът чрез емоции има значение и какво трябва да имат предвид рекламодателите.

1. Висококачественото видео не може да бъде просто технически издържано, то трябва да бъде емоционално

Ключова статистика: 96% от потребителите на YouTube в региона на Европа, Близкия изток и Африка казват, че висококачественото видеосъдържание трябва да има емоционални аспекти, според доклада на YouTube „Защо гледаме 2.0“.

Какво означава това: Зрителите смятат, че както емоционалните, така и техническите маркери са важни за качеството на видеото, макар че малко по-малко (92%) смятат, че техническите маркери са важни.

Емоционалното съдържание привлича вниманието на потребителите, разказва завладяваща история, оригинално е, учи на нещо ново, лично, подобрява ежедневието, автентично е и може да се използва, свързано е с интересите или е по друг начин ангажиращо, според YouTube.

Зрителите на възраст над 35 години са склонни да ценят надеждността и разказването на истории в емоционалното съдържание, докато по-младите зрители дават приоритет на творчеството и личната значимост, според YouTube.

2. Потребителите искат да се чувстват включени

Ключова статистика: 55% от зрителите в региона на Европа, Близкия изток и Африка във всички платформи избират съдържание, което създава чувство за принадлежност, според YouTube.

Какво означава това: Създаването на емоционална връзка с потребителите не означава само предизвикване на чувство на щастие или тъга. То означава също така да накарате потребителите да се чувстват като членове на дадена общност. Един от начините да направите това е да се уверите, че маркетинговото съдържание представя разнообразна аудитория, за да се засили чувството за принадлежност. Маркетолозите могат също така да изградят свои собствени общности, като създават групи във Facebook, спонсорират събития и дейности и общуват с потребителите в коментари в социалните медии.

3. Но социалните медии могат да имат отрицателни емоционални асоциации

Ключова статистика: Според данни от проучването на The Harris Poll, американските представители на поколението Z са разделени по въпроса дали социалните медии помагат за емоционалното здраве: 45% твърдят, че те имат положително въздействие, а 37% - че имат отрицателно въздействие.

Какво означава това: Брандовете трябва да са наясно, че хората от поколението Z, които виждат маркетингово съдържание в социалните медии, може вече да са в негативно емоционално състояние. Това важи особено за жените, които са по-склонни да съобщават за отрицателно въздействие на социалните медии върху емоционалното си здраве, отколкото мъжете, според The Harris Poll.

Но това също така означава, че съдържанието в социалните медии, което резонира с потребителите по положителен начин, може да бъде особено привлекателно. Dove последователно създава кампании в социалните медии, които са позитивни за тялото, за да предизвика добър резонанс в платформите.

4. Смешното е запомнящо се

Ключова статистика: според Oracle 90% от потребителите са по-склонни да запомнят рекламите, които са забавни.

Какво означава това: Брандовете могат да увеличат въздействието на кампаниите, като накарат хората да се смеят. Liquid Death и e.l.f. Cosmetics направиха това с неотдавнашната си колаборация Corpse Paint, която беше едновременно забавна и неочаквано партньорство от две марки, известни с това, че са на върха на маркетинга.

Според YouTube съдържанието, което предизвиква емоции и създава усещане за значимост, е по-вероятно да бъде запомнено. Така че забавните кампании също могат да се възползват от това да бъдат в крак с времето и да използват съвременните тенденции и мемове.

5. Хората ще плащат повече за марки, които ги карат да се чувстват щастливи

Ключова статистика: Според проучване на Google и Ipsos, докладвано от Tracksuit, рекламите в YouTube, които карат хората да изпитват много приятни емоции, водят до 40% увеличение на потребителите, които казват, че марката си струва да платят повече за нея.

Какво означава това: Положителните емоционални асоциации са добър бизнес. Въпреки че всеобхватните, смешни и тъжни реклами също намират отклик сред потребителите, марките, които карат потребителите да се чувстват добре, могат потенциално да повишат цената на продуктите.

Mastercard открива нещо подобно в проучване, което показва, че звуковият й брандинг, възпроизвеждан на касата, повишава доверието на потребителите и прави хората с 80% по-склонни да се върнат при търговеца, използващ звука.

„Мисля, че тези допълнителни слоеве от точки на допир наистина само ще помогнат, отново, за припомняне на емоционалната връзка. Следващият път, когато посегнете към метод за плащане, ще си кажете: о, да, това ме кара да се чувствам по-добре, така че ще го използвам“, казl  анализаторът Сузи Давидханян в подкаста ни „Зад цифрите“.

Източник: EMARKETER

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ