Пет ключови неща, от които се нуждаете, преди да стартирате PR кампания

Пет ключови неща, от които се нуждаете, преди да стартирате PR кампания

Пет ключови неща, от които се нуждаете, преди да стартирате PR кампания

Работили сте с вашия вътрешен екип или PR агенция, за да създадете ясна маркетингова стратегия. Имате своя списък с най-желани медии. Идентифицирахте личността на вашия клиент и медиите, които те четат, слушат и гледат. Въпреки това, отвъд тези елементи на голямата картина, все още има по-подробни детайли, които трябва да бъдат разгледани. Тези малки неща могат да увеличат или нарушат шансовете ви за покритие, но могат лесно да бъдат пропуснати по време на вълнението от стартирането на първата ви кампания.

Една разумна PR кампания може да бъде мощен двигател за разпознаване на марката за вашата компания. Ето пет основни неща, които трябва да осигурите, преди да стартира, за да се подготвите за успех.

1. Маркова фотография 

Изображенията, които говорят за вашите предложения, са особено важни, ако продавате продукт, тъй като журналистите и редакторите ще търсят снимка с висока разделителна способност, която да представят в печат, дигитално или в ефир.

Въпреки че можете да предоставите някои екологични снимки, най-важно е да изпратите изображения, показващи целия продукт (без изрязани краища) на обикновен бял фон. Това позволява последователност с други снимки на продукти, ако журналистът създава дигитален списък - или позволява на техния дизайнерски екип лесно да изреже продукт за функция за печат.

Ако вашата PR кампания е фокусирана върху вас като експерт, а не върху конкретна продуктова линия, предоставете професионални снимки на себе си. Те ще отидат на вашата страница „Относно“ (повече за това след малко), платформи за социални медии и извън тях, за да допринесат за статута ви на доверен експерт. Те могат да бъдат поискани и за цифрови статии и подкасти. Наличието на една последователна хедшот фотография в различни платформи може да ви помогне да спечелите разпознаваемост.

2. Страници „Относно“ и „Пресцентър“. 

Уверете се, че вие или вашата компания имате силна страница „Относно“, която ясно посочва вашата мисия и пълномощия. Ако ви цитират като експерт в дигитален материал, журналистът ще се свърже с това, когато за първи път спомене името ви.

Това е и мястото да помислите за воденето на нови аудитории през маркетинговата фуния. Например, ако някой прочете статия и кликне върху вашата страница „Относно“, предоставете вашите идентификационни данни, предложения и формуляр, за да се регистрира за вашия бюлетин на тази страница. 

Вашата „Прес страница“ също е ключова. Тази целева страница на вашия уебсайт съдържа последните ви фирмени новини, медийно отразяване и медийни контакти (с кого трябва да се свърже журналистът, ако иска да ви интервюира).

Дори ако имате само вътрешни новини на компанията или няколко гостувания на подкаст, които да споделите, важно е да настроите тази страница. Тя сигнализира на медиите, че сте готови да бъдете интервюиран като експерт и улеснява журналистите да се свържат с вас.

3. Определени експерти и звания 

Определете кой ще говори от името на вашата компания, независимо дали това сте вие или друг говорител. Вашият определен експерт трябва да има солидни пълномощия, независимо дали се основават на акредитации, лицензи или специфични за индустрията постижения. Това е най-важният елемент, който журналистът или продуцентът взема предвид, когато избира експерт, който да представи.

Избраното от вас заглавие също може да постави началото на бъдещите ви PR и маркетингови цели. Например, ако искате да получите повече резервации като лектор, уверете се, че заглавието ви включва „лектор“. Или, ако сте автор с предстоящо издание на книга, уверете се, че заглавието ви включва, че сте автор и името на вашата книга.

4. Теми на експертизата

Направете списък с темите, по които вие или експертите на вашата компания се чувствате комфортно да говорите. Това помага за създаване на профили на сайтове като Qwoted, онлайн мрежа, която свързва медии с експерти.

Освен това улеснява вас или вашия PR екип да отговаряте на журналистически запитвания на сайтове като Qwoted или HARO (helpareporter.com), в които исканията за конкретни експерти се изпращат ежедневно във входящата ви поща. Например, ако сте личен треньор и вече знаете, че е удобно да говорите за съвети за бягане, вие или вашият екип можете по-бързо да отговорите на подобни запитвания. Журналистите, които работят по тези теми, често имат кратки срокове, така че времето е от съществено значение.

Вашите основни стълбове на PR съдържание също трябва да бъдат представени във вашите социални медии, уебсайтове и стратегии за партньорство с марки, за да разкажете сплотена история за вашето мисловно лидерство в индустрията.

По същия начин изяснете вашите „забранени теми“, за които никога не искате да говорите, така че екипът ви да не губи време в представяне на грешни запитвания.

5. Партньорски връзки за продукти

Ако искате повече медийно отразяване на вашите продукти, продавайте ги на общ партньорски сайт като Amazon или Etsy (ако е възможно). Обикновено журналистите трябва да избират от списък с филиали, които да включат в дадена история, така че тяхната медийна компания да получава част от продажбите. Някои от най-известните ваканционни ръководства изискват само връзки към Amazon.

Идеално е да започнете да развивате тази част от бизнеса си много по-рано, така че да имате редица положителни отзиви, когато медиите разглеждат вашия продукт за отразяване.

Източник: Келси Клос, главен изпълнителен директор на Kloss Creatives, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                              

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ