Не вярвайте на скептиците за Google Ads!

Не вярвайте на скептиците за Google Ads!

Не вярвайте на скептиците за Google Ads!

Приблизително 80% от всички интернет потребители виждат Google Ads ежедневно. Това са около 4,4 милиарда души. Така че, ако не получавате потенциални клиенти или не виждате възвръщаемост на кампаниите си в Google Ads, това не е поради липса на обхват. 

Има причина Google Ads да е маркетингова услуга номер едно в света с плащане на клик (PPC). Тя работи! Не вярвайте на скептиците. Ако търговец не е доволен от Google Ads, това е защото не е успял да диагностицира грешките в своите кампании.

Ако виждате ниска възвръщаемост на инвестициите в кампаниите си в Google Ads, имам няколко съвета, които да споделя. След почти две десетилетия използване на PPC рекламните услуги на Google, знам нещо или две за това как да извлека максимума от тази толкова важна маркетингова услуга, пише Амин Рахал в статия за Entrepreneur. 

Стъпка 1: Диагностицирайте проблема

Според моя опит Google Analytics е най-добрият инструмент за самодиагностика на проблеми с Google Ads кампании. В рамките на тяхното табло за управление можете да видите как се представя всяка от вашите ключови думи и целеви страници. Използвайте таблото за управление на Google Analytics, за да намерите целевите страници с най-висок процент на отпадане и ключовите думи с най-нисък брой кликвания.

Ако провеждате няколко кампании наведнъж, това ще ви даде чудесна възможност да проучите кое работи и кое не, като сравните най-ефективните и най-лошите кампании.

Стъпка 2: Проверете показателите за дела на импресиите си

Има куп ключови показатели за ефективност (KPI) в PPC играта, но според мен никой не е по-важен от гледна точка на максимизирането на ROI от дела на импресиите. Вашата цифра за дял на импресиите ще ви каже колко място имате за мащабиране.

Ако улавяте 80% или повече от дела на импресиите за ключова дума, вие сте на път да достигнете таван. Останалите 20% вероятно са твърде скъпи, за да ги насочите към тях, и вероятно не си струва да ги преследвате. Може да се наложи да промените ключовата си дума, ако случаят е такъв.

Въпреки това резултатът за дял на импресиите от, да речем, 5% или 10% показва, че има много място за растеж. Като постепенно увеличавате месечния си бюджет за рекламни разходи, вероятно можете да наклоните везните във ваша полза.

Стъпка 3: Обмислете препоръките на Google Ads

Понякога най-добрите решения са най-простите. Това определено е случаят с Google Ads, който предлага вграден алгоритъм „Препоръки“, достъпен в левия панел на таблото за управление на Google Ads.

Google Ads Recommendations предоставя на вашите кампании „рейтинг за оптимизация“, който според моя опит почти винаги е точен. Ако вашият е по-нисък от 90%, предлагам да внедрите препоръчителните промени, които Google Ads генерира автоматично под вашия изброен резултат.

Стъпка 4: Преоценете ключовите си думи

По-често неуспешната PPC кампания е причинена от ключова дума с нисък трафик от търсене. Просто казано, няма да получите потенциални клиенти от ключова дума, която никой не търси. Ето защо силно препоръчвам да използвате някоя от следните услуги, за да определите кои ключови думи си струва да се преследват и кои не:

  • Ahrefs
  • Moz Keyword Explorer
  • SEMrush

Според мен всяка ключова дума с по-малко от 500 търсения на месец е загуба на време и енергия. Лично аз предпочитам да преследвам ключови думи с множество хиляди търсения на месец — стига да нямат резултати за трудност на ключовите думи, по-високи от 35 или 40. Тези софтуерни услуги са платени инструменти, разбира се, но си струват всяка стотинка, ако искате да подобрите своите PPC маркетингови резултати. В противен случай вие на практика правите снимки на тъмно без данните, необходими за вземане на информирани маркетингови решения.

Стъпка 5: Потърсете специалист от Google Ads

Google Ads се превърна в домашна промишленост сама по себе си. В наши дни има много сертифицирани специалисти по Google Ads, които могат да ви помогнат да оптимизирате кампаниите си и да елиминирате част от проблемите, свързани със създаването, анализа и поддръжката на кампаниите в Google Ads.

Специалистите от Google Ads не само могат да открият уязвимостите във вашата маркетингова стратегия, но също така могат да поемат директен контрол върху вашите кампании, така че да започнат да преобразуват по-навреме. По принцип те могат да премахнат цялата работа на вашия PPC маркетинг.

Стъпка 6: Променете насочването си по местоположение

Google има може би най-добрите възможности за геолокационно насочване от всеки голям технологичен гигант - така че използвайте ги! В таблото за управление на Google Ads имате три опции, когато задавате местно насочване:

  • Присъствие или интерес: Хора в, редовно в, или проявяващи интерес към това местоположение
  • Присъствие: Хора в или редовно в това местоположение
  • Интерес: Хора, които търсят това местоположение

Настройката по подразбиране е „Присъствие или интерес“, което не винаги е идеално. Например, някой, който може да минава през града за един ден и търси вашата ключова дума, може да не се интересува от посещението на вашата стоматологична клиника.

Ако не виждате ROI, която искате от кампанията си в Google Ads, предлагам да промените тези опции. По-конкретно, препоръчвам да стесните вашите предпочитания за геолокация до „Присъствие“, за да се харесате на местните жители, които е по-вероятно да проявят интерес към вашия бизнес.

Противно на общоприетото схващане, Google Ads не е инструмент за директен маркетинг. Не можете просто да „настроите и забравите“. Изисква се поддръжка и тестване почти всеки ден, ако искате да успеете.

Въпреки факта, че е малко тежка за поддръжка, Google Ads все още е най-добрата игра в града за PPC услуги почти 20 години от своето съществуване. Въпреки това, той е толкова полезен, колкото е способността ви да го използвате. Като следвате стъпките, описани по-горе, включително диагностика, оптимизиране на ключови думи, анализ на KPI и промени в геолокацията, можете да подобрите възвръщаемостта на инвестициите си в кампаниите си в Google Ads.

Ако това не успее, не се притеснявайте да се консултирате със специалист от Google Ads. За щастие на заетите собственици на бизнес, тези професионалисти могат да поемат голяма част от тежката работа от вашия PPC маркетинг опит.

Източник: Амин Рахал, главен изпълнителен директор на IronMonk Solutions, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                            

Коментари

BG Reotan

04 октомври 2023, 09:22ч.

Абсолютно безполезна и вредна за прилагане статия, на места с откровени глyпости . Авторът най-вероятно е платен от Google да пише тези неща.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ