Пет стратегии за повишаване на доверието на инвеститорите

Пет стратегии за повишаване на доверието на инвеститорите

Като най-важна аудитория за много компании, е необходимо инвеститорите да са ентусиазирани от маркетинговите дейности на компанията. Като се има предвид, че различните инвеститори имат различни нива на маркетингов нюх и вярвания относно ефективния маркетинг, вашият маркетингов екип трябва да персонализира начина, по който си сътрудничи с инвеститорите на индивидуална основа. Въпреки това има няколко тактики, които често са ефективни за осигуряване на доверието на инвеститорите във вашата маркетингова програма.

Проучете пазарите си и изградете маркетинг около резултатите 

Една интелигентна маркетингова програма започва с пазарна информация. За да демонстрирате на инвеститорите, че стратегиите и изпълнението, които вашият маркетингов екип е събрал, ще осигурят оптимални резултати, количествените и качествените изследвания създават здрава основа.

В допълнение към официалното проучване на пазара, маркетинговият екип трябва също така да разговаря неофициално с целеви клиенти, технологични и дистрибуторски партньори, медии, индустриални анализатори и инфлуенсъри на пазара, за да изгради и непрекъснато да актуализира своето разбиране за динамиката като нови дейности, тенденции и потенциални нови конкуренти.

Включете вашите инвеститори в маркетинга 

Инвеститорите често имат значителни собствени последователи в социалните медии и често се считат за лидери на мисълта и експерти в индустрията в рисковия капитал и технологичните общности. Тези връзки често могат да осигурят значителни ползи за вашата компания, докато се опитвате да навлезете на нови пазари, да привлечете таланти и да създадете партньорства. Лесен начин да привлечете инвеститори и да влезете в техните мрежи е да ги включите в програмата за социални медии на компанията, за да изследвате кръстосаното промоциране, особено в LinkedIn.

Един подход, който може да бъде ефективен, е да помолите инвеститорите да публикуват в своите социални канали, когато компанията обяви или затвори кръг на финансиране, при назначаване на висш изпълнителен директор, продукт или свързано съобщение. Често публикациите за инвеститорите се изготвят предварително, за да се гарантира, че публикуването ще се извърши навреме.

Много инвеститори, особено фирми за рисков капитал и фирми за частни капиталови инвестиции, създават маркетингови програми, за да изтъкнат компаниите, в които са инвестирали. Вашият маркетингов екип трябва агресивно да преследва тези възможности, тъй като те служат като безплатна реклама и задълбочават връзките ви с инвеститора.

Проучете конкурентите и идентифицирайте най-добрите практики 

За да демонстрирате на инвеститорите, че вашият маркетингов екип проучва всички пътища за подпомагане на растежа на компанията, той трябва периодично да извършва задълбочен анализ на маркетинговите дейности на конкурентите, както и общите най-добри практики. Този преглед трябва да включва задълбочаване, за да научите възможно най-много подробности за продуктите на конкурентите, бъдещата продуктова стратегия, плановете за разширяване на пазара и др. - всичко с етични средства, разбира се.

Екипът трябва също така да проучи маркетинговите подходи в компании в други индустрии и да обмисли прилагането на подходящи дейности във вашата компания. Компаниите в определени индустрии, като храни и напитки, са склонни да бъдат много сложни търговци, тъй като имат жестока конкуренция и се опитват да повлияят на потребителите, които често са непостоянни. Маркетолозите в широк спектър от индустрии могат да научат ценни уроци от колегите си в компаниите за потребителски продукти и след това да докладват констатациите на своите инвеститори.

Измерете възвръщаемостта на инвестициите (ROI) на всички маркетингови дейности 

Задаването на ключови показатели за ефективност (KPI) и управлението на показателите на постоянна основа предоставя количествен начин да се покаже на инвеститорите както ефективността, така и възвръщаемостта на инвестициите на маркетинговата програма. Разбира се, някои маркетингови елементи, като реклама и дигитален маркетинг, са много по-лесни за количествено определяне от дейности като връзките с медиите.

Но дори и за дейности, които са по-малко измерими по отношение на стимулиране на генерирането на потенциални клиенти и продажбите, търговците трябва да проявят креативност и да разработят някакъв тип показатели. Например, въпреки че е почти невъзможно да се докаже, че медийното отразяване е стимулирало продажбите, възможно е да се свърже медийното отразяване с увеличаването на активността на уебсайта и социалните медии и да се демонстрира корелация.

Свържете маркетинга с генерирането на потенциални клиенти, а не само с информираността за марката 

Много инвеститори смятат, че маркетингът е по-скоро функция за изграждане на информираност за марката, отколкото за генериране на потенциални клиенти и продажби – но той прави и двете.

Нивото на принос към развитието на бизнеса зависи от продавания продукт или услуга. Ако потребителят планира да закупи принтер за дома си, виждането на онлайн реклама с купон за отстъпка или четенето на положителна рецензия в реномирани медии много вероятно може да генерира тази продажба.

Ако IT директор проучва софтуер за откриване на проникване за техния стек за киберсигурност, за да защити критичните активи от данни на нейната компания, маркетингът може да привлече неговия интерес и да го насърчи да се свърже с компанията, но определено няма да завърши с продажба.

Както при толкова много дейности в рамките на един бизнес, демонстрирането на ефективността на вашата маркетингова програма пред инвеститорите ще бъде много по-лесно, ако вашият маркетингов екип планира предварително, осъществи основополагащите изследвания, измери техните резултати и предвиди въпросите, които инвеститорите вероятно ще зададат. Предвиждането и адресирането на запитванията на инвеститорите ще улесни работата с тях, когато възникнат трудни маркетингови ситуации.

Източник: Тим Джонсън, президент на бутикова маркетингова фирма UPRAISE Marketing + Public Relations, за entrepreneur.com. Той има повече от 40 години опит в работата с организации за разработване на маркетингови програми, предназначени да подкрепят разпознаването на марката и развитието на бизнеса.

Превод и редакция: Нели Тодорова                                              

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ