Герой и истина: Задължителните компоненти на маркетинговата история

Герой и истина: Задължителните компоненти на маркетинговата история

Герой и истина: Задължителните компоненти на маркетинговата история

Виждали сте многократно нашите истории за това как да разкажете страхотна маркетингова история. Защо? Защото историите са основополагащи за комуникацията, а овладяването на изкуството да се продават истории е неразделна част от обучението как да станете писател на свободна практика.

Какво е маркетингова история? Когато разкажете правилната история, можете да привлечете вниманието, да забавлявате, да образовате и да убеждавате... и всичко това за няколко минути. Маркетинговите истории са запомнящи се и искат да бъдат споделяни - това са два от най-важните аспекти на най-доброто съдържание, което да ви помогне да печелите пари онлайн. С помощта на маркетинга на съдържанието вашите истории стават твърде ценни, за да ги пропуснете.

Маркетингова история, която разказвате с гордост

И така, всички сме съгласни, че историите имат значение... но как да ги разказвате? Какво конкретно прави една маркетингова история добра? Ето пет критични компонента на такива истории и как те ще се впишат във вашия бизнес блог. Нека започнем, както във всяка добра история, с героя.

1. Нуждаете се от герой

Всички добри истории са истории за някого (дори ако този някой е професионално чудовище или говореща играчка). Най-голямата грешка, която предприемачите допускат, е да мислят: главният герой на историята е техният бизнес.

Това е често срещано в много реклами, основани на несигурността ("Купи нашата паста за зъби или ще умреш без приятели и сам"), но създава непостоянно и поради това лесно пренебрежимо маркетингово послание.

За да разкажете завладяваща история, героят трябва да е вашият клиент.

Какво определя героя? Героят на една история е човек, който в хода на историята се превръща от обикновен човек в някой необикновен.

С други думи ...

2. Маркетинговата история се нуждае от цел

Добрият бизнес е свързан с решаването на проблемите на клиентите. С други думи, добрите бизнес идеи отчитат трансформацията на клиентите. 

Трябва да разберете къде се намира клиентът герой днес и къде иска да отиде. Какъв вид трансформация търси той? Иска ли промени в здравето, взаимоотношенията, парите, кариерата?

- Как ще изглежда физически, когато трансформацията се случи?

- Какво ще може да прави, което не може да прави сега?

- Ще придобие ли нещо, което сега няма?

- Как ще се променят убежденията му?

- Какви нови връзки или взаимоотношения ще има?

- Кой ще бъде той?

Докато не разберете целта на вашата личност на купувача, няма да имате маркетингова история, а само набор от епизоди.

3. Имате нужда от препятствие

Ако трансформацията беше лесна, клиентът нямаше да има нужда от вашия бизнес.

Препятствията са това, което прави маркетинговите истории интересни. Пропастта между мястото, където е вашият герой днес, и мястото, където иска да отиде, е в основата на вашата завладяваща история.

Често има външни пречки пред победата, но най-интересните почти винаги са вътрешни, като синдрома на самозванеца, с който може да се сблъскате и вие, докато се учите как да печелите пари като писател на свободна практика.

Какво пречи на вашия герой купувач да постигне целта си? Какви външни пречки стоят на пътя му? И което е по-важно, какви емоционални и психологически пречки е създал самият той? Какви вътрешни ограничения трябва да преодолее, за да постигне заветната си цел? 

4. Вашата маркетингова история се нуждае от ментор

Ако клиентът е Люк Скайуокър, вие сте Оби-Уан Кеноби. Вие сте мъдрият ментор, който може да предостави необходимата информация и инструменти, за да даде възможност на героя да постигне целта си.

Както посочва Джона Сакс в интересната си книга "Да спечелим войната на историите", една от разликите между едно въодушевяващо маркетингово послание и старомодната реклама на паста за зъби, която разчита на несигурността, е, че вие подчертавате, че пътуването на героя е резултат от неговите собствени усилия и работа.

Бизнесът ви не съществува, за да решава проблемите на клиентите ви вместо тях. Това би го направило инфантилен, което в крайна сметка е лошо за всички страни. (Работата с тълпа невротични, хленчещи клиенти е толкова забавна).

Вашият бизнес съществува, за да насочва, инструктира, наставлява и помага.

5. Нуждаете се от морал

Когато разказвате маркетингова история, ясно посочете поуката от нея. Използвайте маркетинговите истории, за да покажете на хора като вашия клиент-герой как да преодолеят препятствията и да постигнат целите си.

Покажете как вашата компания може да наставлява и ръководи клиентите, за да станат най-добрата версия на себе си. Покажете как клиентите могат да преодолеят външни и вътрешни пречки, за да получат това, което търсят. Но след това се върнете назад и изречете нещо. Нека аудиторията ви знае какво трябва да направи след това или какво е основният извод.

Най-умелите и сложни истории оставят читателите сами да разберат поуката. Но аудиторията на тези истории не ги търси в морето от неща, което представлява отворената мрежа.

Не се страхувайте да го изложите. Бъдете ясни и директни. Яснотата е злато.

Бонус: вашите маркетингови истории се нуждаят от истина

Има още един елемент от маркетинговия ви инструментариум, който е по-полезен от всякога.

В епохата на изключителна цифрова прозрачност можете да постигнете невероятни резултати, като се придържате към безупречната маркетингова етика и казвате истината.

"[Копирайтърът от XIX в.] Джон Пауърс даде всичко, което наистина трябваше да знаем. За да бъдем интересни. За да кажем истината. И ако не можете да кажете истината, променете това, което правите. С други думи, живейте с истината." - Джона Сакс, Winning the Plot Wars.

За това се изисква смелост, а придобиването на тази смелост може да бъде нещо като собствено героично пътешествие.

Колкото по-честни сте за бизнеса си, за хората, на които служите, за проблемите, които решавате, толкова повече лоялност ще спечелите.

Всяка история се нуждае от искрата на нещо велико, за да бъде запомнена и споделена. А в света, в който живеем днес, честността може да бъде един от най-забележителните елементи на една маркетингова история.

Източник: Соня Симоне за copyblogger.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ