Нещо ново на пазара? Започнете да мислите като специалист по растеж

Нещо ново на пазара? Започнете да мислите като специалист по растеж

Нещо ново на пазара? Започнете да мислите като специалист по растеж

Пускането на какъвто и да е нов продукт на пазара изисква различен подход за всяка индустрия, целеви клиент и дори местоположение, в което трябва да влезете. Понякога новите продукти са толкова иновативни, че автоматично се открояват без много маркетингова помощ. Но ако пускате специализирана версия на продукт, който вече съществува, поддържането на строг фокус върху целевия ви клиент и правенето на всичко възможно, за да говорите лично с него относно вашите отличителни черти, ще ви помогне да пробиете.

В противен случай ще бъде по-трудно да се отличите сред съществуващи продукти на национална или глобална сцена. Вашите съобщения е по-вероятно да бъдат засенчени.

Първата препоръка е да ограничите първоначалния си обхват до малка целева аудитория. Второ, започнете да мислите като специалист по растеж.

Скорошно проучване показва, че след пандемията B2B купувачите вече купуват 67% от продуктите си онлайн. От доставчиците зависи да осигурят най-доброто представяне на продукта онлайн. Ще забележите, че това включва потребителски опит. B2B компаниите вече не могат да се измъкнат от това да бъдат на няколко крачки зад B2C с техните дигитални маркетингови и творчески умения.

Но не ставайте твърде уверени B2C търговци! Вие сте също толкова податливи на грешни стъпки в този процес. Една от най-големите, с които всеки може да се свърже, са стриймингите на живо. Те са забавни за мислене и планиране, но не предлагат взаимодействие с клиентите. След това оставате със същата дейност и публика. Помислете за това - не можете да уловите, ангажирате или да продължите да говорите с участниците. Това не трябва да се случва.

Дигиталните инструменти са лесни за получаване и използване. Има много малко бариери пред предоставянето на всеки купувач на лесен достъп до вашия продукт. Ако го направите правилно, те също ще предприемат действия и ще станат ваши лоялни клиенти.

За да стигнете до това приятно място, от съществено значение е да знаете как да използвате цифрови инструменти и инструменти за изграждане на доверие, за да генерирате информираност. Ето няколко общи насоки за това как да започнете да пускате продукт.

1. Планирайте и се подгответе 

Пускането на продукт винаги ще изисква месеци предварителна подготовка. Подгответе план за популяризиране на продукта на целевата аудитория. Като минимум решете как изглежда успехът, кой кои дейности ще управлява и колко искате да похарчите.

Тъй като лидерите често искат да продадат продукта възможно най-бързо, те могат да оставят зад себе си най-добрите възможности за обучение на клиентите. Пускат продукта на пазара, но клиентите не знаят и не разбират за какво става дума. Впоследствие лансирането се проваля или се представя слабо без конкретна причина.

С добре разработен комуникационен план можете да отговорите ефективно на нуждите на пазара и да измервате всяка стъпка, която предприемате.

Може също да се наложи да използвате различни канали, като инфлуенсъри в социалните медии, редактори на списания, създатели на съдържание или местни медии. Можете да опитате няколко различни итерации на един и същ подход, за да видите кое работи най-добре. Ето защо това планиране може да отнеме месеци.

Планирането е ключово. Поставянето на цели, подготовката на лансирането на продукта с няколко резервни опции, организирането на стратегия за реагиране при кризи и подходът към въпросите и притесненията на клиентите трябва да се направи предварително. Можете да намирате и коригирате места, които се нуждаят от подобрения в по-малка среда.

2. Проучете конкуренцията 

Ползата от това да започнете с такъв малък капацитет е, че можете лесно да търсите кои са най-близките ви конкуренти и какво предлагат те, което вие не предлагате. Можете също така да разгледате по-големите конкуренти и да повторите техния успех на по-малко ниво. По-евтино е да пускате реклами или да използвате спонсорство на марка на местно ниво, отколкото на национално ниво.

За щастие през последните години се наблюдава спад в тази тенденция, но много фирми все още се фокусират по-малко върху маркетинга, отколкото върху директните продажби. Дори при това положение по-малко от 5% от търговците на B2B съдържание се фокусират върху съдържанието в края на фунията. Това означава, че има огромна информационна празнина по отношение на бели книги, препоръки и казуси, които можете да използвате в своя полза в дигиталните маркетингови стратегии.

За B2C маркетолозите тази слабост съществува и за марки, които не са добри в проследяването на напредъка на потребителите през техните уебсайтове. Това е мястото, където съдържанието все още може да ви спаси, като предложи социално доказателство и кръстосани продажби при отпадането на фунията.

Веднага след като получите първите продажби, поискайте препоръки и съберете това ценно съдържание, което ще ви накара да се откроите, когато станете по-големи.

3. Дигиталният маркетинг е задължителен 

Струва си да кажем отново, че никоя марка не може да мине вече без дигитален маркетинг и акцент върху потребителското изживяване. Създаването на образователно съдържание, страници с често задавани въпроси, уебинари и отразяване в пресата ще осигури по-добри потенциални клиенти. Това е и най-добрият дългосрочен начин за привличане.

Започнете с притежавано съдържание, за да спечелите съдържание от трети страни възможно най-скоро. След като постигнете тази ценна достоверност от трета страна, я разширете с цифрови инструменти. Примерите включват предоставяне на вашите клиенти на ясно предложение за стойност чрез социални медии, образователни статии, целеви страници, уеб семинари и имейли – бъдете креативни и персонализирани.

И това насочване е от решаващо значение. Повечето купувачи се справят с различни проблеми и отговорности, докато преминават през множество съобщения за продукти. Това е моментът, когато използването на дигитален маркетинг и инструменти за проследяване на потенциални клиенти става критично. Инструменти, за които всички сме чували, като HubSpot, Mailchimp и Yoast, ви помагат да локализирате и насочвате към малки аудитории, така че те да могат да получат вашето съобщение.

Ако се използват стратегически, тези и други подобни инструменти ще се превърнат в крайъгълен камък на вашата стратегия, защото ви позволяват да оцените ефективността на съдържанието, което създавате, и всеки потенциален клиент в рамките на пътуването към покупката. Всичко това ви помага да знаете как да говорите с аудиторията си по персонализиран начин. Поддържайте стратегията си проста и се възползвайте от уменията за критично мислене, за да пуснете следващия си продукт.

Източник: Кристин Ветцлер, президент и основател на Pietryla PR & Marketing, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                            

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ