Двете настроения на клиента

Двете настроения на клиента

Двете настроения на клиента

Каква е най-важната информация, която трябва да се посочи в рекламата на малкия бизнес? Цената? Видът на стоката? Бързото и любезно обслужване в компанията? Работното време? Гаранцията? Препоръките? Фактът, че бизнесът е семеен?

"Включете комбинация от посочените по-горе особености", съветва американското списание Entrepreneur. Според авторите малката фирма трябва да се съборазява с това, че клиентите по принцип са два вида – в преходно настроение и в емоционално настроение за пазаруване. Правилното рекламиране зависи от предвиждането на нагласата на по-голямата част от купувачите в момента преди покупката.

Всеки човек периодично попада в тези две настроения, наричани "двете роли на клиента". Някои хора се задържат повече във второто. (Може би ще се досетите, че познавате такива.) Други остават за по-дълго в първата роля. Успешните компании таргетират в рекламите си характеристиките, търсени от един от двата вида купувачи.

Клиентите в преходно настроение:

  • се фокусират върху покупката в момента и не обръщат внимание на изгодните в бъдеще предложения;
  • се страхуват неистово да плащат за поправка или да получат некачествена услуга;
  • обичат да се пазарят и да сравняват.
  • купуват, след като са обиколили няколко подобни магазина;
  • обичат да прекарват време в пазаруване и не смятат часовете в обикаляне по магазините за безсмислено изгубени;
  • нямат търпение да разкажат за изгодната покупка и са идеален обект за разпространение на маркетинга от уста на уста;
  • се наслаждават на собственото си изследване и не се доверяват на консултанти.

Клиентите в емоционално настроение:

  • се отнасят към днешната покупка като единствена за последните няколко месеца;
  • се страхуват много да не направят погрешния избор;
  • не харесват процеса на пазаруване и пазарене;
  • включват времето за избор на покупката в цената на избрания продукт;
  • са склонни да се върнат и да купят от същия магазин, ако останат доволни;
  • търсят експерт, на когото да се доверят.

Имайте предвид тези две настройки на клиентите, когато създавате съобщението на рекламата си. Успех!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ