Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Какъв образ на жената създават рекламите (видео)
Понякога хората ми казват: „Говорим за това 40 години – нещата подобриха ли се?”. А аз всъщност трябва да кажа, че се влошиха.
Рекламите продават повече от продукти. Те продават ценности, визии, концепции за любовта и сексуалността, успеха. И може би най-важното – концепции на нормалност. До голяма степен ни казват кои сме и кои трябва да бъдем. Но какво ни казва рекламата за жените? Казва ни и винаги ни е казвала, че е от най-голямо значение как изглеждаме.
Първото нещо, което рекламодателите правят, е да ни заобикалят с изображения на идеална женска красота. Ние, жените, научаваме от най-ранна възраст, че трябва да изразходваме огромно количество време, енергия и най-вече пари, опитвайки да постигнем тази цел. Чувстваме се засрамени и виновни, ако се провалим. А провалът е неминуем. Защото идеалът е базиран на абсолютна безпогрешност. Тя (образът на жената – бел. прев.) никога няма никакви линии или бръчки, белези или недостатъци. Освен това кожата й няма пори. И най-важният аспект на това съвършенство е, че не може да бъде постигнато. Никой не изглежда по този начин, включително самата тя, която ни гледа от рекламата. Това е истината! Никой!
Супермоделът Синди Крауфорд веднъж каза: „Иска ми се да изглеждах като Синди Крауфорд”. Лицето й, завладяващо мечти и фантазии, в действителност не изтлежда така. Това е външен вид, който е бил създаван с години чрез грим и козметика. В наши дни е още по-лесно - чрез фотошоп. На Кийра Найтли по този начин й слагат на снимки по-голям бюст. Талията на Джесика Алба се оглажда и става по-тънка. Кели Кларксън се снима за корицата на списание, чието водещо заглавие е „Отслабни по свой начин”, но всъщност килограмите й са коригирани пак чрез фотошоп.
Всички израснахме в култура, където телата на жените постоянно са превръщани в неща, в обекти. В някои реклами жената е бутилка бира, в други част от видео игра. Това афектира самооценката на жената и създава климат на обширно насилие срещу жените. Не че рекламата директно причинява насилие. Нещата не са толкова прости. Но да превръщаш едно човешко същество в предмет, почти винаги е първата стъпка към оправдаването на насилие срещу този човек. Виждаме това в расизма, в хомофобията, в тероризма. Процесът винаги е един и същ. Човекът е дехуманизиран. И насилието става неизбежно.
Телата на жените са отделяни на части в рекламите. Разделяни. Фокусът попада само върху една част на тялото, което, разбира се, е най-нехуманното нещо, което можеш да направиш с някой. Където и да погледнем телата на жените са превръщани в неща или само в части от неща. Момичетата днес получават съобщения толкова млади, че трябва да са невъзможно красиви, привлекателни, секси. Долавят и посланието, че такова съвършенство не може да се постигне.
Говоря по тази тема от много дълго време и настоявам, че моделите не могат да станат по-слаби, но те го правят. И стават по-слаби и по-слаби. Ана Каролина-Рестън умира през 2009 г. от анорексия. По времето, когато тежи 40 килограма, все още работи като модел. Манекенките буквално не могат да станат по-слаби. Затова идва на помощ „Фотошоп”.
Но има и изключения. Кейт Уинслет не позволява на Холивуд да диктува теглото й. Когато британското списание GQ публикува нейна дигитално манипулирана снимка, която я прави значително по-слаба, тя издава официално становище, в което коментира, че промените са били направени без нейното съгласие и казва „Аз не изглеждам така и най-вече не желая да изглеждам така”.
Тук става дума за проблем на общественото здраве. Манията жените да бъдат слаби е такъв.
Джийн Килборн
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.