Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Кога са важни феновете във Facebook
Фирмата за онлайн анализи ComScore и Facebook откриха отговор на един от най-интересните въпроси за маркетолозите: Кога са важни феновете на марката във Facebook? Отговорът: Всеки фен е важен в зависимост от броя на приятелите му.
Да вземем за пример една от мегамарките на социалната мрежа – Starbucks. През месец май тя успя да достигне до 8% от всички потребители на интернет в САЩ чрез неплатени съобщения. По-голямата част от тези хора дори не са нейни фенове в социалната мрежа.
Как се получи този ефект? Когато Starbucks публикува на фен страницата си, само известна част от нейните 24 милиона фена са онлайн. От тези които са онлайн, само известна част обръщат внимание на съдържанието на съобщенията й и разглеждат новинарския й поток. Около 3% от всичките 216 млн. интернет потребители в САЩ са взели предвид активността на марката в сайта според данни на ComScore, която въведе нов измервателен инструмент. Когато тези фенове са коментирали публикациите на Starbucks обаче техните приятели са забелязали това, а те са още 5% от всички интернет потребители в Щатите. Те са видели как марката изпъква в началната им страница с активността на приятелите им и, бум - Starbucks печели от цялата тази ситуация! Още стотици хиляди очи пред монитора са отправени към нея.
Всичко това идва в полза за марката, защото публикациите във Facеbook фен страницата й са безплатни. Разбира се от социалната мрежа отбелязаха, че марките в изследването на ComScore - Starbucks, Southwest и Bing – са едни от основните рекламодатели в сайта. От Facebook през миналата година регистрираха глобални проходи от реклама на стойност 2 млрд. долара. Това е със 740 млн. повече в сравнение с 2009 г.
Ако трябва да бъдем честни все пак Starbucks е сравнителен феномен в мрежата с милионите й фенове и заради високата разпознаваемост на марката навсякъде по света. Но нейният пример може да се приложи и към марки с по-малко фенове. Необходимо е само да генерират активен поток от публикации в социалната мрежа.
Изследването на ComScore сочи също, че 27% от активността във Facebook през май се е случила в началната страница на сайта. 21% от нея е заради прегледи на профилите, 15% идва от прегледа на снимки. Изводите можете да направите и сами.
Разна М. Файски в AdvertisingAge
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.