Маркетинг микс

Маркетинг микс

Какво е маркетинг микс? Това е комбинация от инструменти, които се използват, за да бъдат задоволени и потребителите, и целите на фирмата. Хората обикновено му казват „предложението“. Всяко такова „предложение“ в маркетинга се състои от 4 елемента:

       - Продукт

       - Цена

       - Място (доставка)

       - Промоция

Използвайки вариации на тези компоненти маркетолозите имат възможност да достигнат множество разнообразни потребители в рамките на целевия им пазар.

Как да разработите успешен маркетинг микс? За да има взаимодействието между четирите елемента най-често е необходимо прецизно предварително проучване на пазара. За да бъде направено това могат да бъдат използвани много методи, които включват, но и не включват присъствието на човек.

Ключът е в това не винаги да се разчита на един микс, а да бъдат използвани повече възможни пътища. Комбинирането на основните елементи е винаги по-голяма гаранция за успех, отколкото акцентирането в стратегията на фирмата само върху един от тях и омаловажаването или изключването на някой от другите.

Всички елементи трябва да са координирани помежду си, така че хората да не се объркват от изпращането на смесени послания. Вземете за пример следния сценарий: Вие сте агенция, която специализира в маркетинг услугите и обслужвате лекари. Медицинските продукти, които рекламирате, отговарят на нуждите на всички възрастни хора, но могат да бъдат закупени по-скоро от пенсионираните адвокати например. (Или от бившите банкови служители, предприемачи и изобщо от хората с по-голям доход на старини.) Цените са определени от бюджета на предприятието и те са относително високи. Рекламите и промоциите на медицинските продукти обаче са поставени в печатните медии, които са предпочитани от болшинството пенсионери със среден доход. Виждате ли нещо нередно? Ами да, правилно, маркетинг усилията не са насочени към адвокатите!

Важно е винаги да сте сигурни, че разполагате с маркетинг микс, който говори в унисон. Ако имате практика, която отговаря на нишов пазар и продуктът ви е отправен към нуждите на този специализиран пазар, цената трябва да е в рамките на бюджета на хората в този пазар. Продуктът ви или услугата трябва да са доставени там, където ще бъдат видени от точните потенциални клиенти. И ще им помогне в това да решат проблемите, пред които са изправени.

Ако трябва да запомните нещо основно от този текст, то е че ключът към успеха на всяка маркетинг програма е в това ефективно да се оформя всеки маркетинг микс така, че да посреща условията и нуждите на специализирания, целеви пазар.

Лаура Лейк за MarketingAbout

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ