Маркетингът и големите обеми от данни

 Маркетингът и големите обеми от данни

Big data. Това е названието на големите обеми от данни в компютърните устройства, с които маркетингът борави в последните години. Те станаха неизменна част от работата и на софтуерните фирми.

Преди години се смяташе, че това море от информация ще бъде за бизнеса благодат. Актуални изследвания обаче посочват, че днес не е съвсем така. Според проучване на американската фирма за дигитален маркетинг софтуер Lyrics, много компании изостават по отношение на овладяването и управлението на big data. Изводът е направен на базата на допитване до 257 маркетинг мениджъри в Щатите, където обемите от компютърна информация възникнаха и се съхраняват.

Мнозина сред опитните маркетолози признават, че им липса увереност да управляват огромните количества информация от и за компанията и бранда, „живеещи“ в мрежата. Половината от участниците в проучването на Lyrics казват, че нямат достатъчно бюджет да плащат за мениджмънт на дигиталния маркетинг и базите данни. Липсата на компетентност пък се превръща в основна пречка по пътя към внедряването на по-ефективни маркетинг стратегии.

Маркетинг директорите често пренебрегват големите обеми от данни, защото ги намират за объркващи, посочва Lyrics. Заради това объркване се изпускат няколко важни и ефективни начина да се въздейства върху поведението на потребителите. И се очертават следните тенденции:

● Имейлите се подценяват. Някои казват, че са мъртви, а съвсем не са. Огромна част от потребителите ги окачествяват като топ канал за осведомяване преди решението за покупка. Освен това те остават най-използваното средство за контакт с компанията след покупката. Въпреки това рекламодателите от години пренасочват повече маркетинг бюджет за уебсайта си, отколкото за тях.

● Мобилните платформи и социалните мрежи са надценявани. Хиляди маркетинг експерти са говори без да се замислят да заявят колко много те са важни. И те наистина са такива по отношение на научаването и инвестирането в бъдещето. Изпълнителни директори посочват реакцията в социалните медии като трети най-важен измерител за представянето на фирмата след продажбите и степента на отговор към стоки и услуги. По-голямата част от потребителите обаче все пак предпочитат да научават повече за продуктите от имейли, уебсайта на фирмата и сайтове - трета страна. Социалните медии са най-работещи по отношение на промоциите.

● Персонализирането на маркетинг съобщението е изхабено. По-голямата част от хората, до които се изпращат лични рекламни послания, съгласувани с интересите и нуждите им, намират това за досадно. Факторът „изненада“ в тази практика вече не съществува. Напротив, тя се явява „изкуствена“.

● Няма лично пространство извън маркетинга. Използването и събирането на данни от мрежата за потребителите притеснява хората и ги кара да се чувстват наблюдавани.

От Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ