Особености на пазара на луксозни стоки в Китай

Особености на пазара на луксозни стоки в Китай

Китайците са влюбени в лукса. Фактът, че са обсебени от него е възможност, която не е за изпускане от страна на марките. Но също както всичко друго в тази голяма азиатска държава, луксът може да бъде объркващ.

Светът на скъпите марки в страната се разраства много бързо. Бутиковите глобални марки навлизат - от бижутерийните магазини до производителите на бутикови часовници. Мегабрандовете срещат конкуренцията на уникалните марки семеен бизнес за ценители.

Устремното нарастване на броя на луксозните стоки в този пазар се случва успоредно със задъханото им "поглъщане" от нацията. Второстепенни градове като Шенянг и Ченгду започват да се превръщат в центрове за пазаруване на луксозни стоки. Затова и рекламата в интернет тук е важна. Една заможна бизнесдама в Юнан е много по-вероятно да погледне онлайн, преди да се устреми към местния магазин на Luis Vuiton. Както ми каза веднъж един бранд мениджър „Толкова е трудно, защото Китай е едновременно развиващ се пазар и развит пазар и аз никога не знам от кой от тези два свята идва потребителят“.

Възрастта на купувачите също варира силно. Средностатистическият купувач на луксозни стоки в Китай е на средна възраст, разхожда се бавно с чанта, пълна с пари и купува няколко часовника наведнъж. Тези купувачи обаче освен всичко друго са и образовани, в разцвета на силите си офис служители, които спестяват, за да се перчат.

Обикновено те се фокусират върху конкретни покупки, което е сигурен сигнал, че следят кое е модерно. Младежите съчетават една луксозна европейска чанта с обувки местно производство. И довършват имиджа си с лъскав часовник, най-вероятно менте.

Тийнейджърите със смъкнати панталони също адаптират културата на лукса към външния си вид. Един редактор в списание ми обясни: „Китайската улична култура никога няма да бъде като американската, защото американците виждат конфликт в това да си млад човек на улицата и да носиш нещо луксозно. Ние сме повече като японците, които смесват луксозните марки с други стилове на живот. За нас няма причина Converse да не се носи с Dior“.

Пи Ти Блек в AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Прашутистът, който скочи от стратосферата, загина при полет с парапланер
Словакия ще спре да блокира одобрението на 18-ия пакет от санкции на ЕС срещу Русия
NATO се готви за едновременен конфликт с Русия и Китай през следващите две години
На днешната дата, 18 юли. 188 години от рождението на Васил Левски
Спряха шести блок на АЕЦ "Козлодуй" за планиран ремонт
Тръмп нареди на правосъдното министерство да предостави още документи по случая с Епстийн
Бившата номер едно в световния тенис Мария Шарапова продава къщата си в САЩ за 25 милиона долара
Пантерата се завърна: Забелязана е отново край Шумен