Пиарът в новата ситуация

Пиарът в новата ситуация

В годините на бума преди кризата представянето чрез връзки с обществеността беше много търсено от компаниите от всички размери. Когато икономическият спад нанесе своя удар и ръководителите започнаха да се мъчат със стратегии, в които се хващат за сламка, и с тактики за откриване на скрити възможности за печалба, полето на пиар професионалистите се сви. Сега, когато икономиката се възстановява, пиарът набира сила към това, което беше.

Много хора не разбират, че практиките, които намаляват печалбите в добрите икономически времена са съвсем същите практики, които помагат да се увеличат печалбите или намалят загубите в лошите периоди на спад. Една стратегическа пиар кампания може много да засили позицията на компанията и да й даде конкурентно предимство при слаба икономика. Ако икономиката върви с нормални и бързи темпове една пиар кампания може да увеличи продажбите.

Всъщност в ситуацията на икономически спад хората отново определят бизнеса, само че той е по-малък, нали? За много компании в кризата пиарът бе по-късна придобивка в стратегическото планиране. Често той не беше синхронизиран с бизнес целите и продължава да не е. А трябва да е обвързан с продажбите и желаните резултати. Освен това е необходимо директно да отговаря на мисията на фирмата. Специалистите припомнят, че пиарът работи най-добре (във всякаква икономика), ако е тясно свързан с маркетинга. Успехът на кампаниите зависи от подкрепата, обвързването, намесата сред високите нива на мениджмънта.

Днес пиар индустрията е изправена пред повече изпитания от всякога. Дните на изграждането на репутация изцяло върху надигането на вълна по информационен повод или чрез слухове вече приключиха. В големите икономики умните компании преразглеждат бюджета си и включват в него професионалните пиар кампании.

Независимо от заплатената цена, изпълнителните директори търсят качество в замяна на инвестицията. Това поставя пиар специалистите под напрежение, в търсене на ценност, която ще осмисли всеки час от тяхната работа.

Сега тактическите връзки с обществеността трябва да са бързи, гъвкави и ефективни от гледна точка на инвестираните средства. Конкурентната, икономическа среда забърза услугата. Дългосрочните пиар програми, планирани за година напред, също вече са в миналото. Да се представяш така, сякаш знаеш какво ще се случи в следващите 12 до 14 месеца е непостижим лукс. Превключвайки скоростите и завръщайки се към основните положения, пиарът навлиза в полза на разузнаването на бизнес средата и отчасти в подкрепата на продажбите. Независимо от състоянието на икономиката, той добавя стойност.

Блейк Милър в About.Advertising

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ