Често пренебрегваното лидерско качество, което шефът на Microsoft цени високо

Често пренебрегваното лидерско качество, което шефът на Microsoft цени високо

Главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела е завладяващ лидер, чийто скромен подход към ръководенето на технологичния гигант се откроява с акцента върху съпричастността, адаптивността и мисленето, фокусирано върху растежа.

Преди няколко години Надела даде страхотен съвет за това какви лидерски качества да търсите, когато имате нужда от нови служители. Разбира се, всеки търси интелигентни и компетентни, но една друга черта изглежда не подлежи на обсъждане.

„Най-важният атрибут, който всеки лидер трябва да притежава, а той често се подценява, е необходимостта от създаване на яснота, когато такава не съществува“, каза тогава Надела.

Когато всичко е ясно и ясно дефинирано, лидерът е свършил работата си добре. Когато липсва информация и преобладава хаоса, Надела казва, че способността на лидера да внася яснота е от първостепенно значение. По думите му хората, които могат да се ориентират в несигурни времена и да осигурят яснота по пътя напред, са безценни.

Независимо дали сте млад мениджър, нает за тази работа в Microsoft, или опитен лидер, който търси начини да подобри уменията си, ето три начина да осигурите яснота чрез ефективна комуникация:

1. Изяснете целите и очакванията

Страхотните лидери комуникират последователно за това накъде се е насочил влакът. В продължение на четири десетилетия изследвания на Gallup измерват основните причини, поради които служителите са неангажирани и напускат работа. Една от първите пет причини е липсата на ясни цели и очаквания. Така че всеки лидер трябва да си зададе въпроса: „Знаят ли членовете на моя екип какво се очаква от тях?“. Изследванията на Gallup показват, че много страхотни работни места са такива именно благодарение на определянето на правилните цели.

2. Давайте и получавайте обратна връзка

След като мениджърите излязат извън зоните си на комфорт, за да създадат яснота и да осигурят насока на хората си, има още едно нещо, което трябва да се случи. Тъй като комуникацията е двупосочна улица, мениджърите трябва да поискат мнението на най-компетентните членове на екипа, тъй като в противен случай доверието между тях може да се влоши. Не можете да създадете яснота без способността да давате и получавате обратна връзка, когато се занимавате с предизвикателни проблеми. Лидерите, които го правят добре, търсят примери за изясняване, споделят чувства, остават отворени за дискусия и след това се ангажират с промяна.

3. Бъдете отворени за здравословна конфронтация

Лошата комуникация често е основната причина за конфликти на работното място. Въпреки че конфликтите са практически неизбежни, те могат да бъдат предотвратени чрез някои комуникационни практики, включително чрез здравословна конфронтация. Това не е нещо, което много хора биха искали да чуят, но здравословната конфронтация често е най-ефективният начин да се преодолее драмата и да се постигнат положителни резултати. За да стигнете дотам обаче е нужна смелост и положителна нагласа. Полезен съвет за тези, които се чувстват неудобно от конфронтацията, е замяната на думата конфронтиране с изясняване. С други думи, вместо да се конфронтирате с човек, гледайте на това като на възможност да изясните въпроса. Този подход може допълнително да насърчи яснотата по неразрешен проблем, да зададе разумни очаквания и да установи отчетност от двете страни.

…………………

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ