Философията на Ричард Брансън за служителите и клиентите

Философията на Ричард Брансън за служителите и клиентите

Милиардерът предприемач сър Ричард Брансън е изградил своята глобална бизнес империя на принципи, даващи приоритет на хората. Въпреки че в бизнеса мантрата „Клиентът винаги е прав“ все още има голямо влияние, Брансън стои зад различна философия.

Той е известен с думите: „Клиентите не са на първо място. Служителите са на първо място. Ако се грижите за служителите си, те ще се погрижат за клиентите.“

Този принцип на лидерство може да се приложи в различни бизнес ситуации и среди – от стартиращи фирми до утвърдени корпорации, чрез насърчаване на положителна работна култура и инвестиране в всичко нужно, за да могат вашите служители да бъдат успешни.

Защо да поставяте служителите си пред вашите клиенти

Бизнес лидерите се опитват да разберат как да накарат клиентите да се връщат при тях от години. Това обаче не е правилният въпрос, който трябва да си задавате, ако искате да разраснете бизнеса си. Вместо това фокусът трябва да бъде насочен към поддържането на служителите щастливи и доволни, така че да продължат да вършат качествено работата си и съответно да задоволяват изискванията на клиентите.

Фактът е, че начинът, по който се отнасяте със служителите си, пряко влияе върху това как клиентите ви гледат на вашия бизнес. Многобройни проучвания показват, че има пряка връзка между щастливите служители и щастливи клиенти. Това подчертава критичната роля на удовлетворението на служителите при задържането на клиентите, което прави доволните служители основен приоритет за всеки бизнес.

Моята компания учи, че лидерството започва отдолу, а не отгоре. Мениджърите са обучени да приоритизират нуждите на служителите на първа линия, защото те са най-близо до клиента. И така, какъв е прост подход за гарантиране, че това уравнение отдолу-нагоре работи? Ние преподаваме три основни принципа, които ще извлекат най-доброто от служителите ви, така че клиентското изживяване да е отлично:

Помогнете на служителите да се чувстват свързани по време на работа

Изследванията продължават да анализират и утвърждават критичната връзка между свързаността и ангажираността на служителите. Какво означава служителите да чувстват връзка на работното място?

  • Вие ги свързвате с мисията, ценностите и лидерската визия на компанията

  • Вие ги свързвате с техните колеги и мениджъри чрез автентични взаимоотношения

  • Вие ги свързвате с тяхната работа, за да се чувстват така, сякаш оказват положително влияние върху целите на компанията

  • Вие ги свързвате с техните стремежи –те растат и се развиват по начини, които означават нещо за тях

Докоснете се до силните страни и дарбите на вашите служители

Мениджърите биха спечелили много от това  да отделят време да разпознават и разбират уникалните силни страни, дарби и таланти на своите служители. След като направят това те трябва да създават и възлагат значими задачи, които надхвърлят ограниченията на статичната длъжностна характеристика.

Ричард Брансън предлага мениджърите първо да разберат мотивацията и стремежите на своите служители и след това да се включат в смислени разговори с тях, за да проектират работата си по начин, който им позволява да се докоснат до вътрешната им мотивация.

Тази вътрешна мотивация произтича от тяхната страст, която идва от сърцата им. „Когато вие и вашите служители подхождате към работата си с нова енергия и ангажираност, ще откриете, че има малко неща, които не можете да постигнете заедно“, казва Брансън.

Увеличете благосъстоянието на вашите служители

Вече не е възможно, ако някога е било, да игнорираме останалата част от живота си, докато сме продуктивни на работа. Лидерите и мениджърите, които не успяват да дадат приоритет на благосъстоянието на служителите, могат да очакват да видят нарастващи нива на отсъствие от работа и влошено представяне. HR традиционно се занимава с благосъстоянието, но е време за колективни усилия. В дневния ред на всеки мениджър и лидер трябва да е да се даде приоритет на благосъстоянието като критичен двигател за растежа на компанията.

В епоха, в която клиентите все още управляват, Брансън е създал не-йерархична, подобна на семейството среда, в която хората обичат да идват на работа. Философията на Брансън е, че щастливите и удовлетворени служители водят до доволни клиенти, които се връщат за още.

…………………

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ