Професионалистите казват, че работата в мрежа е ключът към успеха. Могат ли децата да се възползват?

Професионалистите казват, че работата в мрежа е ключът към успеха. Могат ли децата да се възползват?

Професионалистите казват, че работата в мрежа е ключът към успеха. Могат ли децата да се възползват?

Над 80% от съвременните професионалисти виждат работата в мрежа (networking), или иначе казано разширяването на мрежата от професионални контакти, като ключов аспект за постигането на успех в кариерата. Въпреки че пазарът на труда ще се промени неузнаваемо през следващите години поради проникването на различни приложения на изкуственият интелект, фактът, че работата в мрежа помага за запълването на 85% от работните позиции, показва, че някои умения ще бъдат решаващият фактор за получаване на възможности за работа в близко бъдеще.

За поколенията, които в момента са в детска градина или в училище до 12-ти клас, социалните медии и нарастващата роля на интернет отвориха цял свят от връзки, които биха могли да бъдат полезни както за социалното развитие, така и за по-нататъшните перспективи за кариера. Много от тях обаче не са наясно с тази новопридобита сила.

Според Аквиле Барташевичуте, основател на FRIENDOLAND, междуконтинентално неформално електронно училище с класове за деца на възраст 6-17 години и главен скаут в най-голямата скаутска организация в Литва, родителите сега търсят начини да изградят мрежа за децата си и не формалното обучение изглежда е в добра позиция да предостави необходимите инструменти.

„Създаването на връзки може да помогне на децата да развият силна комуникация и други меки умения, които биха могли да подобрят техния социален живот, а започването отрано е ключът към внедряването на стойността на работата в мрежа в техния начин на мислене. По този начин, докато се запишат в колеж, те ще се чувстват достатъчно сигурни, за да се възползват от различни възможности за работа в мрежа“, обясни тя. „Неформалното образование разполага с всички необходими инструменти, за да помогне на децата да изградят връзки – главно общност, формирана около общи интереси, работа в екип и приобщаване”, добави Барташевичуте.

Как децата могат да се възползват от работата в мрежа?

Платформите за неформално образование са чудесна възможност за децата да се развиват като личности и да се срещат с други, които споделят техните интереси - тези, които имат страст към чужди култури или устойчивост, могат да изследват тази тема като група и да си помагат да учат. Изграждането на доверие и формирането на дълбоки връзки с други ученици, които споделят техните интереси, е фантастичен метод за децата да намерят нови приятели извън границите на класната стая, да открият нова информация и да събудят интересите си.

„Децата могат да бъдат изложени на различни области на знанието чрез среща с нови личности, които внасят уникална, индивидуална гледна точка в разговора. Посещението на часове по нови теми също е фантастична възможност за младите хора да се свържат с учител, който има опит в реалния свят по предмета, който ги интересува, и би могъл да действа като наставник“, отбеляза Барташевичуте.

Освен това децата могат да се срещат с хора от друг произход, култури и региони, като търсят възможности за работа в мрежа извън техните настоящи социални групи. С нарастването на виртуалната социализация - над две трети от интернет потребителите в света сега са в социалните медии, хората могат незабавно да взаимодействат с други по целия свят, предоставяйки нови възможности на децата да създават полезни приятелства. Изграждането на широка мрежа е от решаващо значение за подобряване на комуникационните умения и разширяване на мирогледа им.

„Преди всичко останало, най-ефективната стратегия за работа в мрежа, от която нашите деца някога ще се нуждаят, без съмнение е да ги образоваме да бъдат мили и учтиви с другите. Без значение в каква област искат да работят или каква позиция искат да заемат, възможността да си сътрудничат с хора и да установяват силни връзки ще им бъде от полза по пътя“, каза Барташевичуте.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ