8 идеи за полезна обедна почивка
Иска се време да достигнете върховете на успеха. За щастие, може да скъсите пътуването към него, като оползотворите пълноценно обедната почивка. Ако работите като повечето хора, то имате на разположение пет часа в седмицата, които да ползвате за целта. Ето няколко решения, които успешните хора прилагат в обедната почивка:
1. Вън от офиса
Излизането извън офиса е важен навик, чрез който да използвате полезно обедната си почивка. Така може да си починете от това, което ви разсейва и да се освежите. Ако просто оставате на бюрото по време на почивката, очаквайте да ви възлагат още задачи.
Какво да направите, когато просто се налага да останете в офиса? Прочетете следващия съвет.
2. Седмична равносметка
Не е нужно да ви е трудно да контролирате живота си. Ето защо успелите хора са майстори на равносметките. Например, може да разгледате изпратените имейли от миналата седмица, докато почивате на обед, за да прецените какви да са следващите действия. Също така, може да прегледате уговорките си, записани в календара за остатъка от седмицата. Тези две упражнения ви дават контрол над времето!
3. Тренират
Успешните хора знаят, че физическите упражнения поддържат ума и здравето. Те правят упражнения през обедната почивка по няколко начина. Например ходят във фитнеса, разхождат се и дори правят няколко бързи лицеви опори.
Това е чудесен начин да се справите със стреса в работата. Някои компании като HBO дори предлагат курсове по йога на работното място! Попитайте отдела по човешки ресурси за подобни програми – докато не попитате, не знаете какво имате на разположение.
4. Кариерни активи
Активите са ресурси, които увеличават ценността си с времето. Например, недвижимият имот е актив. По същия начин може да трупате кариерни активи. Контролните списъци са ресурс, който успешните хора често използват, за да избегнат грешки и да гарантират високо качество.
Ето още няколко кариерни активи, които може да натрупате по време на обедната почивка:
Стандартни оперативни процедури: серия от стъпки, която обяснява как да вършите важни аспекти от работата си. Стъпките могат да бъдат следните: как да създавате доклади, личният ви подход към продажбите и други страни от работата ви.
Портфолио: колекция от документи, които доказват всичките ви умения и постижения. (например отзив за представянето в работата, копия на имейли от щастливи клиенти, шаблонни презентации на PowerPoint)
Професонален списък с контакти: напишете списък с контакти (ползвайте хартиена тетрадка или таблица за начало) със 100-те най-важни хора в кариерата ви. Впишете име, позиция, компания, телефонен номер и имейл адрес. Ако ви съкратят изненадващо, ще ви е нужно копие от тази информация за вкъщи.
5. Създават връзки
Един от най-добрите начини за създаване на връзка с друг човек е да споделите храната си с него. Успешните хора знаят, че да срещнете някого на едно събитие е само началото на отношенията. Следващата стъпка е да прекарате повече време с този човек. Обедното време е чудесен начин да създадете връзка с хората, защото тогава те се разкриват и говорят за друго освен за работа.
6. Ядат за по-добро здраве, а не за удоволствие
Това, което ядете на обед, има важно значение за резултатите в работата ви. Ето защо успешните хора избягват пастата и други храни, богати на въглехидрати. За да засилите енергията си, яжте бадеми, орехи и други храни, които повишават продуктивността. Не разчитайте на захарта да ви поддържа през деня. Избягвайте също храни със силна миризма или сосове по време на работната седмица.
Оставете яденето от типа на десерти, т.е. ядене „за забавление”, за вечерите и уикендите.
7. Вършат личните си задачи
Успешните хора знаят колко е важно да са съсредоточени в работата. Ето защо избягват да водят лични разговори в работното време, или да напускат офиса. Въпреки това, животът е пълен с напрежение. Например, може би трябва да отидете да ви изпишат рецепта. Може да увеличите продуктивността си, като изберете аптека близо до офиса, за да отидете по време на обедната почивка. Може да пробвате и друг вариант – разбиване на времето на отделни периоди. Например, определете петъчния обед за вършене на лични дела, а понеделник резервирайте за професионално израстване.
8. Отдават се на кратка дрямка
Дрямката в продължение на 20-30 минути увеличава продуктивността и умствената яснота. Доказано е, че подобрява сърдечното здраве.
Не знаете къде да подремнете? Огледайте се наоколо дали компанията няма някоя тиха стая. Такива места са полезни за поспиване! Може да потърсите и някой самотен офис или стая за събрания, но рискувате да ви „хванат”, че дрямвате.
Източник: Lifehack.org
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.