Кризата на кариерната идентичност
Случвало ли ви се е да постигате голяма цел в работата си, само за да откриете, че се чудите: „Искам ли изобщо това?“ Това може да е криза на идентичността в средата на кариерата - обичайно преживяване за лидери, които са близо до върха на професионалния успех.
Добрата новина е, че можете да се подготвите за този момент и може би дори да го избегнете напълно. Ето пет начина да го направите с някои практически съвети от лидери, които вече са го преживели:
Очаквайте да се случи
Пътят към избягване на криза на идентичността започва с признанието, че тя може да се случи. Въпреки че това може да бъде изнервящо, то може да послужи и като полезен призив за действие.
„Страшно е да осъзнаеш, че не знаеш кой си“, казва един директор в сектора на здравеопазването ,който се е справил със собствената си криза в средата на кариерата си преди няколко години. Много от нас предпочитат да се скрият от предстояща криза, като се заровят в работа. Не можем обаче да избягваме реалността вечно. „След като го видите, не можете да го забравите. Трябва да предприемете действие“, добавя тя.
Разделете самоличността си от тази на вашия работодател
Като лидер е обичайно да смесвате личната си идентичност с тази на компанията, която представлявате. Обикновено се представяме с работата си, но с течение на времето започваме да губим от поглед къде свършва индивидуалното ни Аз и започва нашето професионално Аз.
„Поглеждайки назад, преплетох работата и идентичността си толкова много, че изгубих представа коя съм“, казва директорът от здравния сектор. „Моята упорита работа и постижения продължиха да се възнаграждават, което ме накара да продължа в същия дух. В същото време обаче продължавах да губя себе си“, споделя тя.
За да разграничите собствената си идентичност от работата си, опитайте да изследвате чертите, които ви определят и които са били константни много преди успеха в кариерата ви.
Друго страхотно упражнение е да преразгледате най-ранните си кариерни стремежи и да разгледате какво ви е харесало в тези работни места. Зад тези спомени се крият ценни прозрения за вашите вродени любопитства и интереси.
Обмислете промяна
Чудесен начин да преоткриете себе си е да промените контекста, в който сте попаднали. Това изисква пренасяне на вашия опит в нов сектор или роля - което може да бъде трудно, но и овластяващо.
„Направих значителен кариерен завой, когато преминах от вътрешна за компанията позиция към служба като съветник по таланти към широк спектър от агенции с нестопанска цел“, казва Кисия Джеймс, независим ръководител и съветник по таланти, базиран в Чикаго.
След тази промяна, казва Джеймс, „работата ми сега ми позволява да въздействам на множество различни агенции, всички с невероятни мисии и ценности.“
За да изразите стойността си, опитайте да погледнете назад към важни точки през живота и кариерата си. Какво влияние сте оказали върху екип, проект или организация? Какво сте оставили след себе си?
Поставете това в писмена форма и след това го преформулирайте по начин, който може да бъде подходящ за нова индустрия или позиция. Тествайте го с хора, които имат желаната от вас работа, и поискайте обратна връзка от тях по пътя.
Разчитайте другите
Склонни сме да сме много по-критични към себе си, отколкото към хората около нас. Използвайте този момент, за да поканите колеги, приятели и ментори, които да ви помогнат да видите себе си в по-добра светлина.
Попитайте ги за мнението им относно вашите уникални суперсили и най-въздействащите неща, които сте правили. Това е чудесен начин да влеете свежо мислене и креативност във вашия самоанализ.
Друг голям ресурс са партньорските мрежи. Излизането извън обичайната ви мрежа може да разшири вашето мислене и да предложи безопасно място за изследване на нови идеи. „Намерете общност, където можете безопасно да вдигнете главата си и да бъдете толкова мили и нежни към себе си, колкото сте към другите“, казва директорката от здравния сектор.
Задавайте въпроси
Може да е обезсърчително да дефинирате себе си и това, което искате в живота. Но колкото по-дълго продължавате, без да опитвате, толкова по-трудно ще стане това усилие.
Разбийте тази задача на по-малки парчета и положете усилия. Отделяйте малко време всеки ден или седмица, за да водите дневник, да медитирате и да бъдете сами. Може да откриете, че това, което първоначално изглеждаше като предстояща криза, вместо това е полезно напомняне да изградите навици, които да ви служат по-добре в хода на кариерата ви.
…………….
Кет О‘Шенеси Кофрин, основател и главен изпълнителен директор на Captivating Consulting, за FastCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.