Навиците на най-добрите служители

Навиците на най-добрите служители

Навиците на най-добрите служители

Помислете за колегите, на които наистина се възхищавате. Те имат тази невероятна способност да изпълняват задачите си отлично, като същевременно карат колегите си да се представя по-добре. Ако се стремите да бъдете повече като тях, има няколко ключови навика, които е добре да развиете.

Намиране на правилните приоритети

Във всеки един момент има много неща, с които бихте могли да се занимавате. Освен това списъкът с потенциални задачи се ръководи както от неща, които са ви възложени, така и от неща, които изникват от околната среда.

Страхотните служители разбират какво се изисква от тях и след това намират система за постигане на най-голям напредък по най-важните приоритети. Няма универсална система за този подход. За някои хора това включва поддържане на списък със задачи и фокусиране върху най-важните елементи в него  Други хора трябва да реагират на това, което се случва в организацията в момента, така че те трябва да бъдат умели в сортирането на имейли и незабавни съобщения, за да намерят тези, които трябва да бъдат разгледани първи.  

За да развиете по-добри навици за приоритизиране, говорете с други хора, които са имали вашата роля или подобни на нея във вашата компания. Разберете как те приоритизират фокуса си. В края на седмицата хвърлете бърз поглед към списъка в края на седмицата и помислете дали сте доволни от комбинацията от неща, които сте направили.

Добър процес

Наистина успешните хора са в състояние да постигнат дългосрочните си цели, като се занимават с ежедневни дейности, ползите от които се натрупват и водят до постигането на желаните крайни резултати. Успешните хора също знаят, че понякога могат да вземат решения или да опитат неща, които не се получават според очакванията. Следването на добър процес на вземане на решения е най-добрият начин да се уверите, че сте взели възможно най-доброто решение при дадените обстоятелства, дори когато нещата се объркат.

Това означава, че искате да намерите метод за изпълнение на работата, който подпомага постигането на дългосрочни цели. Доколкото е възможно, бихте искали да имате системи, които можете да следвате и които ви позволяват да постигнете напредък по ключови проекти. Това може да включва блокиране на времето за разглеждане на данни. Може да изисква организиране на редовни срещи с членове на вашия екип, за да се гарантира, че всички напредват по ключови задачи и разрешават неизбежните проблеми, които възникват.

Не всяка дейност, с която се занимавате всеки ден, ще тласне напред дългосрочни проекти, но наличието на процес, който поддържа напредъка, ви позволява да изпълнявате големи и малки задачи по пътя.

Системно мислене

Най-добре представящите се служители имат и способността да разрешават правилните проблеми. Често проблемът, който трябва да бъде разрешен, не е този, за чието решение зоват хората. Нещата, с които хората се борят в работата, понякога са симптоми на по-големи проблеми.

Най-успешните хора са в състояние да разсъждават за системата, в рамките която се работи. По този начин те могат да преценят кои фактори може да са причинили проблема, който се наблюдава. От тези хипотези те могат да се включат в разговори и наблюдения, за да определят какъв може да е по-дълбокият проблем и да се опитат да го решат.

Един лесен начин да тръгнете по този път е идва, когато хората ви зададат въпрос за нещо, с което се борят. В този момент се запитайте: „Какъв въпрос всъщност трябваше да ми зададат?“. Започвайки с предположението, че зададеният въпрос не е непременно правилният, вие вземате предвид възможността да ма друга гледна точка относно проблемите, които трябва да бъдат разгледани.

В началото на кариерата си може да не успеете да направите това сами. Може да отделите време на срещите си с ръководители и други наставници, за да изложите ситуации, с които се борите, и да ги помолите за съвет относно това какви други фактори трябва да вземете под внимание. Колкото повече проявявате интерес към по-широката система, в която се извършва работата ви, толкова повече вашите ръководители ще ви помогнат да видите допълнителните елементи на работното място, които влияят на това, което правите. Това ще ви ускори по пътя ви към това да станете по-добър служител.

………………….

Арт Маркман, когнитивен психолог и автор на книгата „Умното мислене“, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ