Незабравимо присъствие

Ако някога са ви пренебрегвали за повишение, може би сте започнали да се съмнявате в качеството на работата си. Започвате да се чудите какво не ви е достигнало. Може би другият кандидат просто е бил по опитен, нали? Но какво ще си кажете, ако отговорът е, че просто не сте били на първо място в съзнанието на шефа? Колко време отделяте на изграждането на впечатляваща автобиография и на това как ви възприемат другите?
„Много хора си мислят, че добрата работа, която се вижда на пръв поглед, ще говори сама за себе си“, казва Лорейн К. Лий, автор на „Unforgettable Presence: Get Seen, Gain Influence, and Catapult Your Career“. „Има и хора, които са внимателни за това как другите ги възприемат, но не са виждани от правилните хора на правилните места.“
И двата подхода могат да бъдат кариерни убийци. Лий споделя, че се е борила с това по-рано в кариерата си. „Работих по наистина нашумели проекти. Бях харесвана от колегите си. Но колкото и да се стараех, не можех да разбера как да получа повишение и да бъда възприета като лидер“, спомня си тя.
По думите ѝ нещото, което ѝ е липсвало, е било присъствието. „Много неща се конкурират за нашето внимание. За да се откроим, трябва да бъдем незабравими. Трябва да бъдем наистина целенасочени с присъствието си“, добавя тя.
Лий е започнала да обръща внимание на това как и къде бива видяна. Тя е станала по-внимателна към това как води срещи, как се държи на видео.
„Всички тези различни фактори са това, което ви прави незабравими. Не става въпрос само за това да имате определена харизма или сериозност; става въпрос за това как можете да оптимизирате всяко от тези неща.“
Незабравима марка
Да бъдеш запомнящ се започва с личната ти марка. „Когато хората мислят за „лична марка“, те често си казват: „Това ме кара да се чувствам мазен“ или „Аз не съм компания“, казва Лий, която е преподавател в Stanford Continuing Studies и LinkedIn Learning. „Вече имаме марка и нашата марка е по същество нашата репутация.“
Марката се състои от четири ключови фактора – преживявания, личностни черти, идентичност и общност. Първо, помислете за личните и професионалните житейски преживявания, които ви правят това, което сте днес. Това включва всички житейски събития, които са ви повлияли и правят историята ви запомняща се и уникална.
Вашите личностни черти също са фактор за вашата марка. Например, Лий казва, че нейната марка включва факта, че е интровертна. „Някои може да са по-сериозни, други по-игриви. Различни аспекти на нашата личност ни правят „нас“.“
Следва вашата идентичност, която се състои от вашия културен произход и ценностите, на които залагате, когато работите, казва Лий. „Например, аз съм човек, който наистина цени взаимоотношенията. Също така съм човек, който иска да бъде известен с това, че спазва обещанията си. Моят азиатско-американски културен произход също е част от моята идентичност“, добавя тя.
И накрая, четвъртата част е вашата общност. „Много хора забравят или не мислят за общността“, отбелязва Лий. „Може да си мислите, че имате най-добрата марка в света, но ако другите не ви виждат като лидер или не ви виждат като готови да получите това повишение, има разминаване.“
Менторите и спонсорите са важна част от вашата общност. Менторите ще ви обучават и ще споделят собствения си опит, докато спонсорите са хората, които ще се застъпват за вас. „Спонсорите казват името ви, когато не сте в стаята“, обяснява Лий. „Те ви отварят врати. Намирането на спонсор, който може да ви помогне да се издигнете и да ви носи със себе си, докато се издигат в компанията, е наистина критично“.
Незабравимо представяне
След като сте целенасочено се заели с вашата марка, трябва да я покажете с уникално и силно представяне. Лий забеляза, че хората често се представят на срещи или по време на разговори, като казват името, длъжността и компанията си.
„Представянията са една от най-важните ситуации, в които можем да създадем силно впечатление и присъствие, но толкова много хора пропускат тази възможност. Искате вашето представяне да бъде отправна точка за някой, за да научи повече за вас или да разбере как може да се обърне към вас в бъдеще“, добавя тя.
Например, когато Лий е работела в Prezi, тя се е представяла с думите: „Здравейте, аз съм Лорейн. Ръководя редакционния екип в Prezi.“ Уникалното и силно представяне разширява тази информация, давайки на другия човек по-цялостно разбиране за стойността, която предоставяте. То може да включва вашата целева аудитория, показатели за успех и цели, забавен факт или общ поглед върху това, което правите ежедневно.
„Необръщането на внимание на присъствието може да забави кариерата“, обяснява Лий. „Оставаш заседнал там, където си. Ако някой не иска да напредва, може да ок с това място в кариерата си. Но за хората, които искат да достигнат следващото ниво, това е наистина трудно, ако не подхождат съзнателно към присъствието си.“
…………..
Стефани Воза, автор на „The Five-Minute Mom’s Club: 105 Tips to Make a Mom’s Life Easier“, за FastCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.