9 навика на продуктивните хора

9 навика на продуктивните хора

Няма значение къде и какво работите – всеки търси начини да бъде по-ефективен в работата си. Но големите количества кофеин и съставянето на списъци със задачи няма да ви помогне да стигнете до пика на своята продуктивност днес.

Тогава защо всички сме толкова обзети от стремежа към продуктивност? Вероятно защото живеем в дигиталната епох и да останем концентрирани върху задачата, с която се занимаваме, да не позволим да се разсейваме постоянно понякога е по-трудно, отколкото работата, която вършим. Освен това след един продуктивен ден в работата се чувстваме някак приповдигнато.

Това постоянно търсене на продуктивността на работния ден ни доведе до една малко сбъркана концепция за това какво всъщност представлява продуктивността – тя е много повече от това да задрасквате задачи от вашия списък. Истински продуктивните хора не се фокусират върху това да свършат повече неща, това всъщност е обратното на продуктивността. Ако наистина искате да бъдете продуктивни трябва да се опитвате да правите по-малко неща.

Експертът по продуктивност и мениджмънт Тони Уонг ще се опита да разкрие тайната на по-продуктивния работен ден. Той споделя отлични лични примери за това, което той и такива като него, правят през работната си седмица. Ако искате можете да опитате някои от тези навици и сами ще можете да проверите дали вашата производителност ще се повиши:

1. Намалете списъка си със задачи на половина.

Да свършите работата си през работния ден не означава на всяка цена, че трябва да изпълните 8-те часа с възможно най-много задачи. Наистина ли трябва да свършите 30-те неща, които сте включили в списъка си? Предприемете подхода по-малко-е-повече, фокусирайки се само върху наистина важните неща.

2. Правете повече почивки.

Болката в главата ви след няколко дълги работни часа трябва да е достатъчно ясен сигнал, че е време за почивка. Тъй като мозъкът си има определен капацитет и нужда от почивки трябва да слушате тялото и да си дадете за момент кратка почивка – излезте на кратка разходка, хапнете нещо или просто станете от компютъра, за да подишате малко и да погледате някой успокояващ цвят. Ще се върнете презаредени със свежа енергия и готови да постигнете по-голяма ефективност.

3. Следвайте правилото 80/20

Само 20 процента от това, което правим всеки ден води до 80 процента от резултатите, които постигаме. Елиминирайте нещата, които нямат значение по време на работния ден — те имат минимален ефект върху цялостната производителност. Например, можете да разбиете следващия проект на малки под-етапи и систематично да премахвате задачи, докато не достигнете до 20%, които ще донесат 80% от резултатите.

4. Използвайте сутрините, за да се фокусирате върху себе си.

Да започнете деня си с проверка на мейли или подреждане на календара е истински убиец на продуктивността. Това позволява на другите да диктуват това, което ще постигнете. Започнете деня си точно като игнорирате мейлите си вместо това закусете добре, прочетете си вестника, медитирайте, потренирайте. Това ще ви гарантира, че имате нужното гориво за един продуктивен ден.

5. Отметнете предизвикателните си задачи преди обяд.

Преборете се с най-предизвикателните задачи, докато мозъкът ви е още свеж. Ако имате някакви ангажиращи задачи или срещи, запазете ги за следобеда. Ако си разпределите деня по този начин ще можете да създадете нов и по-продуктивен начин да управлявате времето си.

6. Подобрете си отношениетото към мейлите.

Мейлите са убиец на продуктивността и обикновено разсейват от наистина значимите задачи – не трябва да попадате на този капан на продуктивността. Например, много хора често копират много хора в мейла си, опитвайки се да се отърват от някаква задача, но това е знак на мързел и всъщност това което постигат е да създадат шум и да разсеят всички останали, отвличайки ги от задачите, които те се опитват да свършат. Тук можете да опитате едно просто правило, ако един мейл с много получатели се размени няколко пъти може би трябва да се замислите, че е време да вдигнете телефона.

7. Създайте система.

Сигурно през годините сте открили за себе си няколко навика, които подобряват ефективността ви. За тези от вас, които си проверяват мейла постоянно може би е добре да се замислят за промяна. Може да определите 3 часови интервала в началото, средата и края на работния ден, в които да се занимавате с пощата си. В противен случай мейлите ви ще ви разсейват от постигането на по-важни цели през деня.

8. Спрете да бъркате производителността с мързел.

Макар че никой не иска да си го признае най-обикновения мързел е причина номер едно за намалената продуктивност. Всъщност, голям брой от така наречените методи за спестяване на време (да вземем например срещите и мейлите) всъщност са само начини да се измъкнете от вършене на истинска работа. Трябва да се фокусирате върху наистина важните неща и да намерите начин как да ги свършите възможно най-ефективно.

9. Внимавайте с вършенето на няколко неща едновременно.

Трябва да спрете да правите 10 неща в един и същи момент! Постоянната смяна на задачите води до намаляване на коефициента на интелигентност. Така че вършете си работата по-ефективно като през деня се занимавате с по-малко задачи, но ги довеждате до край.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ