Да бъдеш пръв - риск или шанс?
За много мениджъри способността да се движат бързо и да навлизат бързо на нови пазари е важна конкурентна способност. Това изглежда се основава на идеята, че да си пръв на един пазар ти дава неоспоримо предимство пред новодошлите, пише Harvard Business Review.
Но нашето изследване показва, че тези които улавят новите пазари, са тези, които изчакват с навлизането си и се появяват в момента, когато пазарът е разработен.
Ето някои характеристики на продукта, които могат да ви помогнат да покорите нови територии.
Доминиращият дизайн е стандарт, който определя какъв е даден продукт и какви са неговите основни функции. Това е платформа, която предоставя широк кръг от варианти, които се различават един от друг, без да бъдат коренно различни. Windows за компютрите е добър пример за господстващ дизайн. Лесно да се проследи колко важно беше създаването на Windows като доминиращ дизайн за операционните системи.
Когато нова технологична траектория открива нови потенциални пазари, всеки състезател на тези пазари има избор. Трябва ли да се опитат да завладеят нишата с това което смятат, че ще бъде печелившо? Или трябва да изчакат да видят какво ще приемат потребителите? Тези, които решат да атакуват първи, ще поемат риск, но ще зададат рамки на новия пазар. В исторически план успешните нововъведения събират две различни дейности: откриването и тестването на нов продукт или услуга, която установява първоначална ниша, както и превръщането на идеята в господстваща конструкция на този пазар.
Прозорецът от възможности пред вас ще зависи от това колко бързо ще се възползвате от шанс да бъдете първи. Предимството на вторите е, че потребителите свикват с новите продукти и те се приемат по-лесно. Решението ви ще зависи от смелостта и най-вече от подготовката ви да завладеете нови територии. Когато сте първи, лесно може да зададете критериите, но и лесно може да бъдете изпреварени от следващите, които стъпват с поучителния опит от вашите грешки. Цената, дизайнът, доверието на потребителите ще бъдат най-верните ви приятели в тази битка.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.