Не "подслаждайте" лошите новини

Не подслаждайте лошите новини

Отрано, в кариерата си научих един от най-ценните уроци в бизнеса: „Не подслаждай горчивите новини!”. Току-що бях станал мениджър и за първи път трябваше да уволня човек. Чувствах се неудобно, чудех се как да съобщя новината, без да изглеждам лош. Събрах мислите си, отидох в отдела по човешки ресурси и казах: „Този следобед ще уволня Джордж. Ще ви го изпратя, за да уточните как ще се изплатят парите и как ще си получи документите”.

Извиках Джордж и му казах: „Джордж, нещата не се получават както трябва. Имаме проблеми”. Обясних му защо с работата си не допринася за развитието на организацията. Казах: „Съжалявам, но ще трябва да си потърсиш нова работа. Мисля, че трябва да отидеш в отдела по човешки ресурси и да видиш какви други възможности има за теб”. Помислих си: „Добре, не мина много лошо. Джордж не изглежда разстроен”. Беше обезпокоен за това, че нещата не вървят добре, но не изглеждаше като човек, който току-що е бил уволнен.

На следващата сутрин дойдох на работа и Джордж беше в офиса. Седеше на бюрото си сякаш нищо не се бе случило. Отидох при него и го попитах: „Джордж, защо си тук?” А той ми отговори: „Работя по проекта”. На свой ред продължих с въпросите: „Не разбра ли разговора ни вчера?” „Да, разбрах, че не се справям добре на тази позиция и че трябва да отида в отдела по човешки ресурси, за да видя какви други възможности има за мен в компанията”.

Замислих се над разговора ни от предишния ден и си дадох сметка, че това бе една от възможните интерпретации на нашия разговор. Защото не бях прям и не казах: „Трябва да си търсиш нова работа в нова компания. Уволнен си!”.

Наложи се да повторя разговора и да му обясня, че е уволнен. Беше доста по-неприятно отколкото ако бях по-твърд и ясен предишния ден. Този случай ме научи, че не бива да подслаждам горчивите новини. Няма възможно по-мек или елегантен начин да бъдеш директен. Със същата сила, това важи и за добрите новини. Налагало ми се е да казвам нещо, което според мен е било хубаво. Например, че ще има споразумение за сливане, но че всеки ще запази работата си след тази операция и че никой няма за какво да се притеснява. Вместо това, хората бяха чули: „Ще има масови съкращения, но ще подпишем споразумение и ще бъдем на работа, докато сделката не стане факт”.

Трябва да помислите какво послание изпращате и да бъдете максимално директни. Единственото по-лошо от казването на лоши новини е да ги кажете по лош начин.

Пол Андерсън, председател на американската газова компания "Спектра Енерджи"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Километрични опашки по бензиностациите и ограничения на покупките: Русия остава без гориво
Островът Ташироджима: Царството на котките
Борсов наблюдател: Нищо не може да спре възхода на Уолстрийт
От утре държавата ще глобява търговци за нарушения на Закона за въвеждане на еврото
Цената на златото за първи път премина прага от 4 000 долара