Растеж на скорост

Растеж на скорост

По-висок темп на растеж на рекламния пазар предвижда за следващата година Dentsu.

Очаква се глобалните рекламни разходи да се увеличат с 4,6% през 2024 г., за да достигнат 752,8 милиарда долара, темп на растеж над това, което индустрията е преживяла през 2023 г., показва последната прогноза на компанията.

Мрежата от агенции обаче предупреди, че инфлацията в медийните цени може да замъгли картината през следващата година. Когато се проследяват глобалните разходи за реклама при постоянни цени, растежът през 2024 г. е около 2,5% спрямо ръста от 2,7%, наблюдаван през 2023 г.

Дигиталните технологии ще продължат да набират скорост

контролирайки 442,6 милиарда долара, или 58,8%, от рекламния пазар през 2024 г. Но каналът, който наскоро отбеляза едноцифрен темп на растеж за първи път, ще остане на по-бавна възходяща траектория през 2024 г. (нагоре с 6,5%) и повече.

Dentsu се присъединява към други агенции в подготовката на 2024 г. за по-силен период на растеж на рекламата, с някои ключови квалификатори. Голяма част от оптимизма за следващата година е свързан с големи циклични събития, които биха могли да дадат тласък на търговците, включително Олимпиадата, Европейското първенство по футбол и президентските избори в САЩ. Като цяло темпът на растеж през 2024 г. изглежда по-висок от този през тази година, но това е само като се вземе предвид инфлацията в медийните цени.

Предвид нюансите в анализа на днешния пазар, Dentsu за първи път разшири своите изследвания, за да включи показатели като брутен вътрешен продукт (БВП) и население във връзка с разходите за реклама. Очаква се рекламата през 2024 г. да съставлява средно 0,75% от БВП сред страните, проследявани от агенцията. Тази цифра е малко над историческата средна стойност, но някои региони съставляват огромна част от рекламните разходи, включително Япония, Обединеното кралство и САЩ.

Марките са изправени пред все по-високи разходи

за да достигнат до отделни потребители в силно фрагментиран медиен пейзаж. Рекламодателите през следващата година ще харчат 139 долара на глава от населението в световен мащаб, което е приблизително 75% увеличение спрямо преди две десетилетия, според Dentsu.

„Публиката получава все по-голям обем реклами, така че намирането на нови начини за стимулиране на рекламната ефективност никога не е било по-важно. Виждаме повишен фокус върху планирането и купуването за привличане на внимание, над чист обхват, тъй като все повече марки се стремят да увеличат максимално възвръщаемостта на инвестициите си и да се възползват от инструментите за икономия на вниманието, които са им достъпни“, каза Уил Суейн, президент на глобалната медийна практика на Dentsu, в изявление. 

Нуждата от прецизност може да помогне да се обясни защо дигиталната реклама сега представлява над половината от общия рекламен пай. Сред дигиталните канали медиите за продажба на дребно ще се ускорят най-бързо през 2024 г. със 17,2% тригодишен комбиниран годишен темп на растеж - тласък, който потенциално е резултат от оттеглянето на бисквитките на трети страни, основен метод за насочване на реклами. Медиите за търговия на дребно ще бъдат последвани от социални медии с 12,3% тригодишен CAGR и програмни медии с 10,2% тригодишен CAGR. Programmatic вече представлява повече от 70% от дигиталните инвестиции, въпреки че проверката на тактиката се увеличава, тъй като изследванията разкриват, че голяма част от разходите се губят за невидим инвентар и уебсайтове с примамка за кликване.

Телевизията ще се върне към растеж през 2024 г.

с ръст от 2,9%, потенциално отразяващ събития като Олимпийските игри е друга прогноза на Dentsu за рекламния пейзаж догодина. Компанията не споделя появили се вече мнения, които сочат точно обратното. Напротив, тя прогнозира, че свързаната телевизия почти ще удвои растежа си от 2023 г. до 30,8%, тъй като стриймърите стартират и усъвършенстват своя бизнес, поддържан от реклами. Amazon Prime Video ще въведе реклами за своята услуга в началото на Q1, докато конкуренти като Netflix и Max увеличават сделките си с марката. Медийният инвестиционен клон на IPG Magna, който наскоро сподели собствените си прогнози за 2024 г., каза, че по-големият пробив на Amazon в рекламата ще бъде „променител на играта“ за категорията като цяло.

Източник: Marketing Dive

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ