5 лидерски грешки, които могат да ви струват скъпо
Всички имаме слабости и пропуски, върху които трябва да поработим – дори лидерите. Може би понякога закъснявате за работни срещи или пък поемате задължения, които е по-добре да делегирате на вашите служители. Важно е да обръщате специално внимание на тези неща и да ги държите под контрол. Някои навици обаче са по-лоши от други. Ето и 5 от най-деструктивните грешки, които ще подкопаят лидерския ви авторитет и ще накарат служителите ви да изгубят вяра във вас.
1. Избирате си любимци на работното място
В основата на лидерството е изграждането на среда, която насърчава сътрудничеството и ефективната работа в екип. Когато ръководителят демонстрира отявлени пристрастия към определени членове на екипа и се държи по-специално с тях, това създава негативизъм и нездравословна култура на съревнование между служителите. В природата ни е да харесваме някои хора повече от други, а пък и всеки екип има „звезди“, който изнасят на гърба си по-голямата част от натоварването, но това не означава, че може да си позволите да имате любимци. Отнасяйте се с всички ваши служители по един и същи начин.
2. Врете си носа там, където не ви е работа
Ако постоянно дишате зад врата на вашите служители и не спирате да анализирате дори най-малките детайли от тяхната работа(понякога без да я разбирате толкова добре, колкото тях), вие демонстрирате, макар и неумишлено, че им нямате доверие и ги карате да се съмняват в собствените си способности. Служителите се нуждаят от свобода на действие, така че да могат да вършат работата си на 100%. Дръжте подчинените си отговорни за резултатите, които постигат, но не забравяйте, че микромениджмънтът показва липса на уважение и вяра.
3. Демонстрирате неувереност
Дори най-компетентните и можещи лидери от време на време изпитват колебания и несигурност в собствените си качества. Това обаче не означава, че един лидер може да си позволи да бъде нерешителен и да отбягва взимането на важни решения от страх, че може да направи грешка. Поработете над заздравяването на вашето самочувствие преди липсата на увереност да навреди както на вашата кариера, така и на хората около вас.
4. Постоянно се оплаквате
Колкото и да ви се иска да си кажете всичко, което ви тормози, лидерът не трябва да се оплаква. Вие сте човекът, който трябва да зададе тон на работа, който да вдъхновява и мотивира вашите служители, а оплакването има напълно противоположен ефект. Най-лошото е, че то е силно заразно и бързо може да се разпространи в целия екип, ако не и в организацията. В каквато и ситуация да сте се озовали, фокусът ви трябва да бъде върху намирането на решения.
5. Отхвърляте обраната връзка
За да бъдете ефективни лидери, трябва да изслушването на другите и да можете да се поставяте на тяхно място. Някои ръководители обаче предпочитат да се придържат само към собствените си идеи за сметка на предложенията на останалите и да игнорират всички отзиви и мнения, които не отговарят на техните виждания. Продължителното нежелание да се вслушате в опасенията и предупрежденията на вашите служители може да доведе до конфликти и сериозни проблеми на работното място.
………..
Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.