Няколко поколения търговци? Още по-добре!

Няколко поколения търговци? Още по-добре!

Няколко поколения търговци? Още по-добре!

Поколенията са различни. Начинът, по който се управляват също. Да има във фирмата няколко поколения търговци не е лошо. Напротив, това може да се използва като актив за развитие на повече продажби. Само трябва да знаете и приемете правилния подход. 

"Когато се преместих в Бостън, от време навреме посещавах едно заведение за бързо хранене с моя малък син. Бяхме редовно обслужвани от една жена на около 70 години с боядисана в ярко червено коса. Ако нещо ме мотивира да създам богатството си, това бе тя. Призрачната картина да поднасям бургери в моята старост ме ужасяваше. Никой, помислих си, не иска да прекара златните си години на старост, работейки в заведение за бързо хранене", споделя откровено Маргарет Хаферман в Inc.com. 

Но много от нас ще работят, когато станат на 70. Преди време Уолстрийт джърнъл отбеляза, че броят на хората на възраст над 65 години, които все още работят, в САЩ се е покачил с 20%. В много страни на Европа населението застарява, все по-вече възрастни хора избират да работят докато могат да бъдат пенсионирани. 

Отчасти това е така, защото поколенията вече живеят по-дълго и по-здравословно от всякога. И отчасти е така, защото те трябва да оцеляват. "Означава също, че когато сте лидери в компании, все повече ще управлявате хора по-възрастни от вас. Ще го правите успешно, ако признаете няколко неща", отбелязва Хаферман и ги посочва:

Поколенията са различни.

Ние всички сме формирани като личности от ключови събития, социални тенденции и нагласи. Бейби бум поколението не е заслепено от скоростта и многозадачността на поколението Х или поколението Y (тези, които са родени след 1981 г.). Всяко поколение има своите силни и слаби страни и отличните шефове оценяват различията. Те ги използват и управляват за по-добро представяне пред клиентите. 

Опитът е от значение.

Изкушаващо е да си представим, че технологиите променят абсолютно всичко и че новите компании са напълно нови. Но повечето бизнес въпроси за паричните потоци и стратегическото позициониране са специалност на по-опитните служители, които имат по-дълбок поглед към работата. Тоест, на по-възрастното поколение

Възрастните хора не са уморени.

Има много служители над 60 години, които обичат работата си. Те не са се пенсионирали, защото са ентусиазирани и енергични. А не обратното, каквато е масовата представа - че са стари и уморени.

Разнообразието във възрастта може да бъде толкова трудно за управление, както и това между двата пола.

Но това може да бъде също толкова ценно. Осъзнайте стойността, присъща на опита и дайте възможност на по-опитните служители да наставляват младите. Така ще получите ценни ползи и ще продължите да поддържате ценните практики и традиции в компанията. 

Междуличностните отношения са сила.

Служителите не са лоялни към фирмите, а един към друг. До такава степен, че когато отношенията между младите и по-възрастните са силни, цялата компания става по-сигурна. По този начин опитът не излиза през вратата, а остава вътре, в компанията.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ